Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Hoge temperaturen en pensionstallen

 
Profiel   

Bij ons staan ze nu 24/7 buiten maar als het heel warm wordt gaan ze overdag naar binnen en in de avond weer naar buiten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:31 



 
Profiel   

Duke schreef
Poekkie schreef
De mijne zal je dan ook vast schandalig vinden... als je langs de straat komt, staan ze (soms) in de volle zon. Iets verder is toch gewoon een schuilstal. Als ze dan besluiten in de volle zon te gaan staan ipv daar, dan tsja...

Als ze de keuze hebben, is het wat anders. ;)


Het is zo krom dat je niet overal een schuilstal mag neerzetten. Dat zou elk dier moeten hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:01 



 
Profiel   

Wij hebben momenteel tropenrooster.

Dan mogen ze vanaf 6.30 naar buiten.
Dan gaan ze van 6,30 tot 12.00 buiten.
En dan in de avond van 18.00 tot ongeveer 21.30

Normaal staan ze van 10,00 tot 17.00 buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:41 



 
Profiel   

staan 24/7 buiten met schuiltstal en veel bomen om het land. Dus altijd schaduw gelukkig. vanochtend wel bewust een strook gras gegeven, dan konden ze op het warmst van de dag lekker uitbuiken in de schaduw. Krijgen ze vanavond weer een verse strook gras erbij.
En staat nu een bak water extra.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:49 



 
Profiel   

Net op stal geweest en niet 1 van de 3 was bezweet. Die van mij is de enige met deken maar zelfs de zwarte shet had geen druppel zweet.
staat een behoorlijk briesje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:36 



 
Profiel   

Ik kom ook net van stal maar had niet het idee dat de paarden last van de warmte hadden.

Er staat een flinke wind en het voelde eigenlijk best aangenaam zo achterin bij de weides.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 16:23 



 
Profiel   

Bij ons op stal is het ook zeer warm. Niks dak isolatie. Ik heb deze week na mijn werk mijn paard goed opgevolgd en binnen gaan halen als het te heet was. Ik was benieuwd naar de temperatuur dus ik ging temperaturen en ik schrok hier toch wel van dat die heel erg opgelopen was. Dus paard steeds onder de douche gedaan. Echter hij blijft goed eten en drinken. En elke dag heb ik de temperatuur blijven meten en elke dag werd het buiten warmer en ging mijn paard steeds minder warm worden. Blijkbaar went hij er toch aan. Niet 1 x heb ik gedacht oei hij is bevangen. Maar ideaal is her allemaal niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 16:47 



 
Profiel   

Bij ons gaan ze over in tropen rooster.
5 uur voeren en daarna tot 12.00 buiten in groepen.
Op stal zelf, binnen is het gelukkig vrij koel.
Mijn merrie heeft een buitenluik en gelukkig waait het met de deuren open wel door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 16:51 



 
Profiel   

kitobeer schreef
Bij ons op stal is het ook zeer warm. Niks dak isolatie. Ik heb deze week na mijn werk mijn paard goed opgevolgd en binnen gaan halen als het te heet was. Ik was benieuwd naar de temperatuur dus ik ging temperaturen en ik schrok hier toch wel van dat die heel erg opgelopen was. Dus paard steeds onder de douche gedaan. Echter hij blijft goed eten en drinken. En elke dag heb ik de temperatuur blijven meten en elke dag werd het buiten warmer en ging mijn paard steeds minder warm worden. Blijkbaar went hij er toch aan. Niet 1 x heb ik gedacht oei hij is bevangen. Maar ideaal is her allemaal niet.


Zeker niet ideaal als de stal zo warm is. Helaas kun je er op een pensionstal zo weinig aan veranderen als pensionklant :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 17:42 



 
Profiel   

Als pensioneigenaar anders ook niet veel tenzij je voor buitensporige kosten wil gaan in veel gevallen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 17:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen