Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hertenluisvliegen, tips en trucs

 
Profiel   

Een (dunne) laag olie gaat niet werken, een dikke laag vaseline zorgt ervoor dat ze daarin vastplakken en niets meer kunnen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 09:50 



 
Profiel   

Dit is toch een herteluisvlieg?


[ img ]

Vandaag van mijn paard geplukt en ik woon in een gebied waar ik ze niet eerder heb gezien.
Paard wordt er erg geïrriteerd van..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 17:16 



 
Profiel   

Heeft iemand al eens zo’n kledingkleefroller gebruikt om te vangen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 17:19 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Dit is toch een herteluisvlieg?


[ [url=m/0RbUxw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag van mijn paard geplukt en ik woon in een gebied waar ik ze niet eerder heb gezien.
Paard wordt er erg geïrriteerd van..

Ja dat is een hertenluis. Hij zou meegekomen zijn uit een ander gebied. Misschien een stalgenootje die ergens op buitenrit geweest is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 17:35 



 
Profiel   

Hier ook een keer die krengen gehad op onze fjord maar wat een ondingen zijn het. Daarna nooit meer gezien gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 18:08 



 
Profiel   

Denk dat mijn stalgenoten ze mee hebben genomen van de Veluwe -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 18:37 



 
Profiel   

palousa_boy schreef
Wij doen er niets aan, de paarden zijn er best snel aan gewend geraakt.
Scheelt dat als je er hier 1 dood maakt, er gewoon 10 nieuwe in de rij klaar staan :+


Hier dus ook. Polie reageert er niet op, maar vorige keer maakte ze duidelijk dat ze wilde dat ik ze weghaalde. Heb ik ook gedaan natuurlijk.

En als je ze dood wil maken dan wel hard knijpen anders lukt het niet . Ik Ben inmiddels expert geworden en vang er paar tegelijk en knijp ze snel dood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 18:42 



 
Profiel   

Krijg jij dat knijpend voor elkaar, pien? Ik rol ze een soort, maar echr makkelijk gaat het niet := vangen is al een ding, maat doodmaken helemaal :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 18:52 



 
Profiel   

Ik heb de luisvlieg van de foto geplet op de grond. Hoorde hem knakken, dat gaf wel voldoening. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 18:55 



 
Profiel   

Yep, tussen wijsvinger en duim. Heel hard knijpen en dan pets. Gelijk maximum knijpen.
Ik blijf het vies vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 18:56 



 
Profiel   

Ik trek ze uit elkaar...
Gelukkig reageert mijn paard er niet tot nauwelijks op

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 19:37 



 
Profiel   

Frontline spray onder de staart, tussen de achterbenen en rond de koker / het uier.
Is het enige dat hier werkt om ze tegen te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 19:41 



 
Profiel   

Jes schreef
Frontline spray onder de staart, tussen de achterbenen en rond de koker / het uier.
Is het enige dat hier werkt om ze tegen te gaan.

Bedoel je de spray die normaal gesproken gebruikt wordt voor vlooien-/tekenbestrijding bij honden en katten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 19:50 



 
Profiel   

Ik lees even mee. Mijn ruin heeft vorig jaar waarschijnlijk een hertenluisvlieg op bezoek gehad. Ik dacht dat hij ergens klem zet, aangezien hij de complete inloopstal aan het slopen was.

Sindsdien rent hij bij elke vlieg op de wei gelijk de stal in, echt heel zielig. Met een vliegendeken gaat het iets beter, maar nog steeds is hij volledig gespannen op alles wat vliegt.

Heb ook al gedacht aan vaseline rond zijn koker, maar als ik maar naar zijn koker wijs begint hij al te trillen, dus wil er ook niet teveel nadruk op geven. Ik hoop eigenlijk dat hij het "vergeet".

Ben dus heel benieuwd naar tips...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 19:51 



 
Profiel   

Ik heb gelezen dat equishine ook zou helpen, omdat het dan zo glad wordt, dat ze geen houvast meer hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 20:04 



 
Profiel   

Op_zoek schreef
Jes schreef
Frontline spray onder de staart, tussen de achterbenen en rond de koker / het uier.
Is het enige dat hier werkt om ze tegen te gaan.

Bedoel je de spray die normaal gesproken gebruikt wordt voor vlooien-/tekenbestrijding bij honden en katten?


Ja klopt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 20:21 



 
Profiel   

jibberjabber schreef
Heeft iemand al eens zo’n kledingkleefroller gebruikt om te vangen ?


Best een goed idee om eens uit te proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 06:18 



 
Profiel   

Jes schreef
Frontline spray onder de staart, tussen de achterbenen en rond de koker / het uier.
Is het enige dat hier werkt om ze tegen te gaan.


Ok , is nieuw voor mij, en spuit je dat 1 malig op , of elke keer als je gaat rijden?

Wat is, volgens jou, de werking hiervan op die beesten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 06:20 



 
Profiel   

karrij schreef
Jes schreef
Frontline spray onder de staart, tussen de achterbenen en rond de koker / het uier.
Is het enige dat hier werkt om ze tegen te gaan.


Ok , is nieuw voor mij, en spuit je dat 1 malig op , of elke keer als je gaat rijden?

Wat is, volgens jou, de werking hiervan op die beesten?



Hier in Frankrijk wordt het veel gebruikt, als de vliegen er weer zijn dan spuit ik 1x per dag met Frontline.
Ze gaan er niet dood van maar blijven weg omdat ze het vies vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 06:41 



 
Profiel   

Ik zou me toch niet goed voelen bij elke dag gif op mijn paard te spuiten eigenlijk := vooral niet omdat het langer werkzaam is dan 1 dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 06:46 



 
Profiel   

Oef, frontline is flink giftig spul.. Dst zou ik niet voor dagelijks gebruik adviseren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 08:52 



 
Profiel   

Zijn er nog meer tips? Vandaag mijn bijrijpaardje ook tot bloedens toe lek geprikt :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 20:50 



 
Profiel   

Zou dit een oplossing kunnen zijn? Is voor runderen, maar bij paarden in de manen en staart lijkt ook goed te werken....
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 14:36 



 
Profiel   

Volgens mij is de Veluwe de enige plek waar we herten hebben in Nederland, vandaar dat de hertenluisvlieg daar zit. Misschien breidt de hertenpopulatie zich uit en zo ook de hertenluisvlieg? In de rest van Nederland hebben we alleen reeën, en gelukkig is er geen reeënluisvlieg :D

Die paar die je misschien meeneemt vanuit de Veluwe overleven niet hoor, dat iemand ze meeneemt zou ik niet zo bang voor zijn. Dan waren ze echt wel wijdverspreid in Nederland inmiddels. Schijtbeesten zijn het wel, mijn paard werd er helemaal gek van. Vandaar dat wij nu kiezen voor weekendjes Drents-Friesewold ipv de Veluwe. Net zo mooi, maar dan zonder hertenluisvlieg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 14:47 



 
Profiel   

Zeg, vlak onze bossen in zuid Limburg niet uit.. Daar rennen ook gewoon herten en zwijnen rond hoor.. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 16:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen