Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Hertenluisvliegen, tips en trucs

 
Profiel   

Ik heb hem drie keer gespot. 1x in hollandscheveld en 2x in Emmeloord. Mijn pony wordt echt helemaal lijp, ik ben zelf ook al een keer gestoken en het doet zo verrekte zeer dat ik haar wel begrijp. Maar ook hier inderdaad dat ze echt heel zenuwachtig wordt van alles wat vliegt nu. Ik lees dus graag mee, als equishine zou helpen of zo'n koeientag zou dat echt DE oplossing zijn voor haar. Ze werd IN de stal belaagd dus ze brak de tent en zichzelf af inderdaad..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 16:42 



 
Profiel   

Ik heb er jaren terug ook wel eens een op mijn paard gehad in het Drents Friese Wold. Ik was daar afgelopen week op vakantie en ben er toen gelukkig geen een tegen gekomen. Wel veeel meer dazen en muggen dan hier op de Veluwe. Paarden werden er gek van en ben zelf ook helemaal lek gestoken.. het was ook wel erg nat in het bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 19:22 



 
Profiel   

Weet iemand of ik in deze tijd van het jaar weer bij Kootwijk kan rijden zonder problemen?

In juni hebben we bij Kootwijk een vervelende rit gehad vanwege heel veel hertenluisvliegen, en mijn paard die daar helaas erg heftig op reageert. De hele zomer zijn we in omgeving Lage Vuursche gebleven. Waar het gelukkig veilig rijden is :)

Kan ik alweer naar Kootwijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 12:35 



 
Profiel   

Ik heb redelijk goed resultaat met azijn /water mix dat ik tussen de billen en rond de koker en onderkant staart (ze slaan het dan zelf wel overal heen) spray met een plantenspuit. Werkt niet erg lang, maar genoeg voor als je gaat rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 13:14 



 
Profiel   

Ik woon in Kootwijk. Ik heb al een tijdje geen last meer van de hertenluisvlieg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 14:44 



 
Profiel   

Hier in Epe/Heerde ook al een tijd geen last meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 20:48 



 
Profiel   

Fijn nieuws, dank jullie wel! _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:16 



 
Profiel   

Elspeet ook niks.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 20:21 



 
Profiel   

Op de Utrechtse heuvelrug zitten ze ook al een paar jaar -O- ik schat die krengen ook niet intelligent genoeg in om onderscheid te maken tussen herten, reeen en paarden. Vorig jaar was het voor het eerst zo erg dat mijn paard er echt last van had met rijden. Wat bij mij heel goed helpt is een uitrijdeken met franje.
En ik behandel de paarden elke maand preventief met butox. Mag officieel niet, i know, maar ze gaan wel na 1x bijten dood ~~}>

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 13:01 



 
Profiel   

Twee weken geleden heb ik er een van een paard afgehaald in voorhout, had ze nog nooit eerder hier in de regio gezien

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 13:32 



 
Profiel   

Zonde dat ze steeds meer voorkomen, zijn echt rotbeesten.

Wij smeren alle zachte delen in met vaseline of een andere vette creme.
op de vacht spuiten we glansspray, dan blijven ze minder goed zitten.

als je een soort van vegende beweging maakt dan rollen ze in je hand en kan je ze makkelijk tussen je nagels pletten..

wij doen vaak op buitenrit wedstijd wie de meeste kan vermoorden... HAHA

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 13:37 



 
Profiel   

Ik gebruik babyolie van de Kruidvat. Mooi dik spul en blijft lang zitten.

Mijn ene ruin reageert er alleen een beetje té gezellig op met olie smeren in die omgeving.
Voel mij dan net die dolfijnenplezierderaar van het dolfinarium. -O-

Andere oplossingen zijn welkom. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 13:50 



 
Profiel   

Fleuribelle schreef
Ik woon in Kootwijk. Ik heb al een tijdje geen last meer van de hertenluisvlieg.

Ik zit eraan te denken om dit jaar half augustus naar Kootwijk te gaan, maar vroeg mij af of er vorig jaar rond die tijd veel hertenluisvliegen zijn gespot?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 23:17 



 
Profiel   

Pumpkinbroes schreef
Ik gebruik babyolie van de Kruidvat. Mooi dik spul en blijft lang zitten.

Mijn ene ruin reageert er alleen een beetje té gezellig op met olie smeren in die omgeving.
Voel mij dan net die dolfijnenplezierderaar van het dolfinarium. -O-

Andere oplossingen zijn welkom. :j


Ik ging hier toch wel ff gestrekt om deze reactie hahahahaha _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-22 15:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen