Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vliegendeken met hele grote buikflap gezocht.

 
Profiel   

Bedankt voor de reacties!
In de deken die vast genaaid is zit elastiek bij de schouders. Dus dat werkt sowieso niet.
Bucas dekens zijn te smal aan de voorkant.
De Rambo die ik heb past perfect maar die buikflap dus niet.
Terwijl ze nu al een stuk is afgevallen. Maar zie dat hij ook niet mooi afsluit bij dunnere paarden die hem hebben.
Weatherbheeta heb ik nog niet geprobeerd. Qua horzels valt het gelukkig nu mee door het weer.
Dus ik hoop dat ik deze zomer door kom met deze 2 dekens. Als het niet warm is die Rambo en als het wel warm is die andere.
Maar ze word echt lek gestoken door muggen overal waar geen deken of masker zit. Dus ik hoop nog steeds op de gouden tip!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 21:43 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn brede rondgeribte Fries een eczeemdeken model Fries van QHP. Deze zit veel ruimer bij de borst en buik dan de normale modellen. Die al geprobeerd??

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 22:21 



 
Profiel   

Buikflap in het midden door knippen en er een stuk stof van bijv een oude vliegendeken tussen naaien.

Ik heb voor mn Friese tanker dekens van Luba

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 22:32 



 
Profiel   

ik heb de bucas big nek ivm de brede boeg van mijn paard en ik heb er een losse grotere maat buikflap bijgekocht omdat die erbij zat ook te krap was voor mijn rondbuikige paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 05:35 



 
Profiel   

Zefiros ik heb laatst een qhp geprobeerd een XL maar alsnog pastte het niet helaas.

Time,ik ben bang dat ik ook aan zo iets moet gaan denken. Alleen kan ik dat zelf niet en de meeste plekken waar je iets kan laten naaien hebben niet sterk genoeg materiaal om door de biezen te komen. Die Luba zal ik eens opzoeken!

Ampi,waar heb je dat besteld dan die groter buikflap?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 18:11 



 
Profiel   

Heb je de shires al geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 18:11 



 
Profiel   

Shires vallen idd goed bij flinke paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 18:51 



 
Profiel   

Ik vind de buikflap van mijn HorseGear eczeemdeken ook flink. Je zou die eens kunnen proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 18:58 



 
Profiel   

Nibbit schreef
Die van Decathlon?


Inderdaad! Aanrader!

Heb die van mij al dik 3 jaar en ze zijn nog altijd goed. Goed gevormde hals erop en hele fijne buikflap. Klein prijsje. Absoluut het proberen waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 19:00 



 
Profiel   

Dees schreef
Nibbit schreef
Die van Decathlon?


Inderdaad! Aanrader!

Heb die van mij al dik 3 jaar en ze zijn nog altijd goed. Goed gevormde hals erop en hele fijne buikflap. Klein prijsje. Absoluut het proberen waard.

Deze was hier ook echt te klein :)
Wel jammer want zeker mooie deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 19:05 



 
Profiel   

Mando schreef
Shires vallen idd goed bij flinke paarden


Mwah, bij de mijne was Shires echt niet breed genoeg.
Ik had door alle reacties op Bokt wel goede hoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 19:50 



 
Profiel   

Welke past voor jou dan wel? Altijd fijn meer merken te weren.
Hier past shires, maar zoals met elke deken moet ik wel groter kopen dan de Stokmaat aangeeft. Maar dat ben ik ondertussen zo gewend :D

Edit zie het al:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 20:33 



 
Profiel   

Die van decathlon paste echt niet.
Shires nog niet geprobeerd want als ik de foto's zie gaat het niet passen.
De beste pasvorm is de Rambo vamoose maar die buikflap past totaal niet. Ook niet bij de dunnere paarden zie ik hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 20:49 



 
Profiel   

Rambo is hier veel te smal op de borst. Flap ook te klein. Shires valt echt ruimer.
Betreffende paard

[ img ]


Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 22-08-21 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 21:01 



 
Profiel   

Ik ben opzich wel erg benieuwd naar een foto van je paard inmiddels. Ik heb zelf echt een tank van een Fries.. en een kruising belg die beiden de dekens van qhp model fries ruim passen met maat 195 ^^ gewone model van qhp overigens niet die is echt te krap.

Wellicht ook voor de rest makkelijker om dan te kijken of het model van hun paard mogelijk zou passen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 21:05 



 
Profiel   

[ img ]

Hierbij een foto. Niet de meest charmante. Deze had ik voor mezelf gemaakt om te zien dat ze in 2 weken al wat was afgevallen. Nu is ze nog slanker maar past nog steeds niet. Nu is ze bijna in shape.
Ik weet dat ze hier veel te dik is dus graag geen commentaar haha.
Ze word snel dik en had het afgelopen jaar wegens blessures niet veel kunnen doen.
Maar zelfs nu ze dus een stuk slanker is past het nog niet.

DuoPenotti als ik jouwe zo zie zou die shires misschien wel passen! Past bij jou de buikflap helemaal dicht? En welke heb jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 22:33 



 
Profiel   

Geen ervaring met de vliegendekens met buikflap. Maar Shires dekens zijn wel een van de weinige dekens die goed liggen op mijn tinker x haflinger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 05:53 



 
Profiel   

Blijf erbij dat de shires idd moet passen
Paste zelfs bij de bovenste foto _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 06:07 



 
Profiel   

Fedimax heeft een grote buikflap.... Vind dat ook echt fijne dekens :) (en nog te onbekend in NL)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 07:36 



 
Profiel   

Mijn friese ruin (wat breed en rond :)) ) past alle Masterdekens heel goed. De vliegendeken heeft een grote buikflap met lange klittebandstroken, die op alle maten vast te zetten is. De eczeemdeken van dit merk is helemaal afsluitend. Echt de moeite waard om die te laten komen !!

Zie : https://hypostore.nl/master-zebra-vliegendeken-met-elastische-hals.html voor de vliegendeken
en https://hypostore.nl/master-zebra-eczeemdeken.html voor een afbeelding van de eczeemdeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 08:01 



 
Profiel   

Fedimax past ook betreft flap, heb daar ook de zebra vliegendeken van gehad.
Maar de borst bij mijn paard niet, ook te hoge sluiting.
Maar wat een flut kwaliteit zeg, en service kennen ze niet.
Nooit meer.

@tamara
Ik heb jaren de eczeemdeken gehad van Shires. Al hebben ze geen eczeem maar voor tegen de dazen.
Maar is vrij dik stof.
Ondertussen heeft Shires ook een vliegendeken op de markt, dunnere stof maar zelfde pasvorm
https://www.equimatch.nl/highlander-plu ... combo.html

Mijn merrie is bijna 160 groot en heeft 145/195 op.
Toen ze op haar dikste was, ongeveer daar wel op die foto :D
Paste het stof wel, maar de 2 van de 3 singels niet.
En daar heb ik even een dekenverlenger voor gebruikt.
https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... tSuggest=1
Ondertussen is ze nog steeds geen dunnetje maar wel wat meer op maat en liggen de dekenverlengers al een tijdje stof te vangen :)
Ik denk dat jij ze niet nodig hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 08:12 



 
Profiel   

Even een schopje.
Ik ben nog steeds op zoek naar DE deken met extra grote buikflap die ook daadwerkelijk de hele buik van mijn rond buikige paard bedekt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-22 22:39 



 
Profiel   

Ik zeg toch shires

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-22 23:39 



 
Profiel   

Boett? Die heeft in ieder geval een grote buikflap die ook flink verstelbaar is. Misschien is de buikflap ook los verkrijgbaar. Je kunt dan een gewone deken zoeken die goed past, maar waar je niet op de buikflap hoeft te letten. En dan de losse buikflap eraan.

Ik kwam trouwens ook deze losse buikflap tegen, geen ervaring mee verder: https://www.uhg-shop.nl/nl/cashel-crusa ... 2cQAvD_BwE

Wel ervaring met de Bucas jubilee; mijn niet al te dikke (maar ook zeker niet dunne) Quarter past daar aan de voorkant goed in, maar van de buikflap kreeg ik alleen het voorste klittenband dicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-22 07:01 



 
Profiel   

Ik had zo een losse buikflap gekocht maar dit is echt helemaal niks. Dat schuurt aan alle kanten en past ook voor geen meter.
Op Kramer had ik toen een deken besteld voor extra grote paarden. Daar past de buikflap van maar is te grootaan de voorkant.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-22 22:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen