Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vliegendeken met hele grote buikflap gezocht.

 
Profiel   

Zoals de titel al zegt ik zoek een goede vliegendeken met extra grote buikflap.
Echt hele niks past dicht bij mijn erg rond geribde en wat stevige paard.
Ze heeft dekenmaat 205 en ook bij gewone dekens zijn ze vaak wat kort aan de zijkanten. Ik heb nog steeds geen deken gevonden waarvan de buikflap volledig afsluit.
Ik heb een Rambo maar die past niet.
Amigo past niet.
Van de week de Presteq geprobeerd in de grootste maat, past niet!
Ik heb vorig jaar bij Kramer een huismerk gekocht voor extra grote en brede paarden daar past de buikflap wel maar was te breed aan de voorkant en trok dus heel erg naar achter. Die heb ik aan de voorkant dicht genaaid maar geeft schuurplekken op de schouders.
Ik zit nu te denken aan deze https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... 22521.html
Maar die buikflap zal vast ook niet passen.
Wie heeft de gouden tip?!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 09:42 



 
Profiel   

Die van Decathlon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 09:45 



 
Profiel   

En die van shires?
Toen mijn paard te dik was paste de flap wel, de singels niet, daar had ik verlengers voor gekocht bij Kramer.
Nu is ze weer mooi op gewicht en past het weer.
Maar het blijft sowieso een tank van een paard.

https://www.equimatch.nl/highlander-plu ... combo.html

Rambo en Amigo passen hier ook absoluut niet.
Te smal op de borst al om te beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 10:00 



 
Profiel   

Misschien moet je eens bij NIKA proberen? Hebben veel voor shetlanders en passen ook prima op rond geribte tinkers. Ik heb hier 185cm liggen op tinkers van 1.43 en 1,52. Passen perfect!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 10:29 



 
Profiel   

Voor mijn haflinger heb ik een vliegendeken van weatherbeeta en bij mij is de buikflap eigenlijk te groot. Hij heeft maat 195 (6.3) en de lengte van de deken is goed, maar de buikflap zou eigenlijk net strakker mogen dan de straps op hun strakst.

Dus wellicht is dat een optie voor die van jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 14:02 



 
Profiel   

[ img ]
Ik heb voor mijn tank een vliegendeken van Weatherbeeta!

Rambo was te smal, Shires ook en die van Kramer heb ik retour gestuurd wegens te wijd voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 14:09 



 
Profiel   

Is het een optie om een eczeemdeken te proberen? Die buikflap is behoorlijk ruim.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 14:10 



 
Profiel   

Die van decathlon is te klein.

De Nika is aan de zijkanten vaak te kort.

Die andere 2 ga ik morgen eens naar kijken!

De eczeem dekens zitten ook te strak op de buik helaas. Het moet wel aansluiten maar ze moet wel adem kunnen halen haha!

Ik heb de amigo met strakke buikflap geprobeerd maar zelfde verhaal.

Leuk zo een groot en rond geribd en te dik paard ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 21:33 



 
Profiel   

Vario?
Heb ik nu en is goede kwaliteit

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 21:41 



 
Profiel   

Kan je niet gewoon een goed passende deken zoeken met een losse buikflap er onder?
Zo iets?

https://www.drunensruiterhuis.nl/buikfl ... QAvD_BwE#8

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 22:16 



 
Profiel   

Ook dat hebben we geprobeerd maar dat werkt ook niet. Je krijgt de haakjes niet op de juiste plek gemaakt zonder de deken kapot te maken. En het past nog steeds niet goed helaas.
Ik moet echt een deken hebben met extra extra grote buikflap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 15:22 



 
Profiel   

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... 20957.html
Deze heb ik dus als laatste geprobeerd. Op de foto lijkt het een grote buikflap maar ook deze past dus niet zelfs niet in de grootste maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 15:26 



 
Profiel   

Heb je die van weatherbeeta al geprobeerd. die hierboven op een foto staat? Heeft niet een buikflap, maar de zijkanten zijn zo lang dat ze onder de buik alles bedekken. Bij mijn tank zit deze het beste, terwijl andere dekens altijd te kleine buikflappen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 15:28 



 
Profiel   

Helaas nog steeds geen passende deken gevonden.
Ik heb van de week eentje geprobeerd die echt zou moeten passen! Niet dus.

[ img ]

[ img ]

Dus ik zoek nog steeds de gouden tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 23:18 



 
Profiel   

Die van shires al geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 00:33 



 
Profiel   

Ik heb jaren geleden zelf een buikflap aan een vliegendeken genaaid.

Samen met een stalgenootje een oude vliegendeken zonde hals door midden geknipt en allebei één zijkant gebruikt. In die tijd kon ik niet naaien maar het was echt super gemakkelijk te doen en sluit met een paar gerecyclede clipjes.

Was ideaal,van de voorbenen tot in de liezen bedekt. We waren er allebei superblij mee, ik heb de deken jaren en jaren gebruikt (betreffende paard in 2010 gekocht, die is inmiddels overleden) en die deken is volgens mij nog steeds, met die buikflap, in gebruik door een vriendin van mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 06:58 



 
Profiel   

Hier op stal iemand die gewoon een stukje touw er tussen heeft gedaan, is een Bucas met buikflap met van die gewone clipjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 07:02 



 
Profiel   

https://www.atorka.nl/winkel/snuggy-hoo ... nEQAvD_BwE

Deze kun je aan 2 kanten ruim verzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 07:11 



 
Profiel   

Ik heb zelf wat geprobeerd te maken maar dat sluit niet genoeg af.
Die laatste link gaat niet passen dat zie ik zo al helaas.
Het moet echt goed aansluiten ook. Op alle plekken waar geen deken zit zit ze ook helemaal onder de muggenbeten. Zo sneu!
En mijn andere paard heeft nergens last van! Die reageert ook niet zo op horzels terwijl die wel makkelijk in alle dekens past. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 20:18 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Die van shires al geprobeerd?

Dat is ook de enige die hier past

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 20:25 



 
Profiel   

Als ik je foto zie, denk ik dat de bucas jubilee wel past. Onze hoogdrachtige was uiteindelijk echt heel dik en bij haar konden de riemen makkelijk dicht, maar toen kon het klittenband van de buik flap niet dicht. Maar toen was ze ook wel echt huge..

Mijn andere pony is helaas obees en bij haar zit de buik flap prima. Ze kan zelfs nog wel wat groeien :+



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 20:31 



 
Profiel   

Daar heb ik ook nog aan gedacht! Misschien het proberen waard. Maar pastte die onderaan wel helemaal dicht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 20:41 



 
Profiel   

De deken die je dichtgenaaid hebt, maar schuurt op de schouder… als je een vouw in de lijn van de schoft naar de boeg legt, is de schouder dan wel vrij om te bewegen?

Op onderstaande foto zie je een voorbeeld, er zit een vouw / plooi halverwege tussen de schoft en de borstsluiting.
[ img ]

Mijn beide pony’s zijn lastig met dekens: als de voorkant past, hebben ze een blote kont en als de lengte van de deken goed is, zit de voorkant veel te ruim. Dit is mijn oplossing. Ik boots hier de voorkant van de Bucas smartex mee na, die heeft ook zoiets (deken op de foto is een Bucas freedom).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 21:42 



 
Profiel   

Weatherbeeta paste ook niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 21:55 



 
Profiel   

Snuggy hoods of fedimax? Mijn vakantie vierende rond geribde Gelderse past daar prima in. Wel maat 205, ipv 195 wat je qua stokmaat zou verwachten. Is bij al haar dekens. De fedimax gaat bij mijn geen sloper met zomer eczeem gemiddeld 3,5 jaar mee.
De snuggy hoods is top kwaliteit, blijft lang echt mooi. Prijs kaartje is ook wat meer.

Hier heb ik van bucas ipv 6,9 maat 7,0 nodig voor haar. Is voor het mooie ietwat lang, maar ligt als een huis.gaat ook meerdere jaren mee hier.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 19:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen