Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wondjes graasmasker

 
Profiel   

Mijn fjord heeft wondjes op haar neus (ter hoogte van tussen beide neusgaten) en op haar onderlip gekregen toen zij afgelopen week een graasmasker op had op de weide. Ze heeft het verder niet op haar hoofd, geen last van de bandjes. Het is dus puur echt op haar neus die in de korf zit. Ik heb een masker van Harry’s horse/cheepoo
Ik denk dat het dus niet werkt om stof/iets zachts onder in de korf te plakken want dat wordt dan nat en vies als het gras nat is of als ze gedronken heeft..
Masker kan tussen neus en masker ruim 3 vingers dus hij is wel groot genoeg
Iemand tips of ik nog wat met dit masker kan?

Ik zat eventueel ook te denken om de Thinline masker aan te schaffen, heb ik daar minder kans op wondjes omdat het één geheel is of heeft iemand daar ook ervaring mee om wondjes te krijgen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 20:44 



 
Profiel   

Ik heb voor die van mij de Harry's Horse Air, ze hebben allemaal een maat groter dan 'normaal'. De d pony heeft een maat L en mijn paarden de XL, zo zitten ze allemaal goed hoog over de neus. De pony krijgt wel snel schuurplekken en wondje op de kin, het lijkt van de naden af te komen (kin van naad verdikking ringetje) heb deze plekken op het masker afgeplakt met duct-tape en nergens meer last van :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 23:27 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Ik had op het masker stukjes zachte stof vastgenaaid.Werkte goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 23:54 



 
Profiel   

sunny16 schreef
Ik heb voor die van mij de Harry's Horse Air, ze hebben allemaal een maat groter dan 'normaal'. De d pony heeft een maat L en mijn paarden de XL, zo zitten ze allemaal goed hoog over de neus. De pony krijgt wel snel schuurplekken en wondje op de kin, het lijkt van de naden af te komen (kin van naad verdikking ringetje) heb deze plekken op het masker afgeplakt met duct-tape en nergens meer last van :D


Ik heb ook de Harry’s horse Air voor mijn pony, in de maat Full.
Als ik in het masker kijk vind ik wel naden idd. Dus afplakken met ducttape zou nog de oplossing zijn?

@Britta,
Dat is een ander soort graasmasker, maar ik ben dus bang als ik het masker met bontjes of stofjes aan de binnenkant bekleed, dat het nat en vies word en vervolgens weer gaat schuren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 07:21 



 
Profiel   

Ik heb de thinline, heb alleen een onderlegger aan de onderkant van de neusriem van het halster zeg maar, omdat de mijne plekjes kreeg van de bevestiging van het graasmasker daar, maar verder schuurt het masker zelf nergens.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 12:27 



 
Profiel   

Te klein.
Ja ik weet het volgens de maattabel niet en is 3 vingers goed.
Mijn ervaring, maat groter, dus echt een korf waarvan je denkt, korf waar ga je met dat paard naartoe, en probleem opgelost.

Helaas is de XXL variant er niet meer bij Cheepoo. Dus ik loop nu ook vast want vind dat de fijnste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 12:35 



 
Profiel   

[ img ]
Mijn Haflinger heeft nu deze.Aan de zijkant bij de gesp heb ik extra bontjes gedaan en geen wondjes meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 13:50 



 
Profiel   

Pieneappel schreef
sunny16 schreef
Ik heb voor die van mij de Harry's Horse Air, ze hebben allemaal een maat groter dan 'normaal'. De d pony heeft een maat L en mijn paarden de XL, zo zitten ze allemaal goed hoog over de neus. De pony krijgt wel snel schuurplekken en wondje op de kin, het lijkt van de naden af te komen (kin van naad verdikking ringetje) heb deze plekken op het masker afgeplakt met duct-tape en nergens meer last van :D


Ik heb ook de Harry’s horse Air voor mijn pony, in de maat Full.
Als ik in het masker kijk vind ik wel naden idd. Dus afplakken met ducttape zou nog de oplossing zijn?



Dit is hoe ik het nu bij hem geplakt hebt

[ img ]

@DP
Helaas werkt alleen een maat groter niet altijd, voor de d pony is hij echt groot maar ook hij krijgt gewoon schuurplekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 14:31 



 
Profiel   

Nee vast niet altijd, maar heb bij mij bij 3 paarden wel dat positief ervaren.
En ondertussen ook bij andere die ik daar op wees de feedback gekregen dat ook bij hen het heeft geholpen.
Een 100% garantie , nee uiteraard niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 14:42 



 
Profiel   

Omdat de mijne ook wondjes kreeg heb ik vorig voorjaar de thinline aangeschaft, nu dus tweede seizoen in gebruik, helemaal geen plekjes meer.
Zoveel meer draagcomfort en hij kan er gewoon mee groomen met de andere paarden.
Voor de mijne niets anders meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 14:59 



 
Profiel   

Inderdaad een flinke maat groter dan je denkt nodig te hebben.
Dat loste hier het probleem op :)

Edit; pony staat hier al een paar weken met 24/7 graasmasker op (hij was echt veel te dik!) en nog steeds geen wondjes weer gezien gelukkig. Gaat al lange tijd goed dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 15:01 



 
Profiel   

Tinkermuts schreef
Omdat de mijne ook wondjes kreeg heb ik vorig voorjaar de thinline aangeschaft, nu dus tweede seizoen in gebruik, helemaal geen plekjes meer.
Zoveel meer draagcomfort en hij kan er gewoon mee groomen met de andere paarden.
Voor de mijne niets anders meer


Heb zojuist toch maar de Thinline besteld, klinkt wel veelbelovend minder kans op wondjes door het gladde en flexibele materiaal

Die van Cheepo heb ik maat Full en zag dat er nog Xfull beschikbaar was.. maar heb nu meer vertrouwen in de Thinline omdat die van Cheepo alsnog wel randjes en naadjes heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 18:21 



 
Profiel   

Hier ook een thinline, ze had wel schuurplekken van de tiewraps maar heb een neopreen onderlegger besteld en daarmee is het opgelost

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 18:25 



 
Profiel   

[/quote]

Dit is hoe ik het nu bij hem geplakt hebt

[ img ]

@DP
Helaas werkt alleen een maat groter niet altijd, voor de d pony is hij echt groot maar ook hij krijgt gewoon schuurplekken[/quote]

Ik heb er ook al over zitten denken om met duct tape het wat 'egaler' aan de binnenkant te maken van mijn harry's horse graasmasker, maar gaat het niet lossen? Door vocht en wrijving? Welke ervaring hebje hiermee? Benieuwd! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 18:50 



 
Profiel   

Pieneappel schreef
Tinkermuts schreef
Omdat de mijne ook wondjes kreeg heb ik vorig voorjaar de thinline aangeschaft, nu dus tweede seizoen in gebruik, helemaal geen plekjes meer.
Zoveel meer draagcomfort en hij kan er gewoon mee groomen met de andere paarden.
Voor de mijne niets anders meer


Heb zojuist toch maar de Thinline besteld, klinkt wel veelbelovend minder kans op wondjes door het gladde en flexibele materiaal

Die van Cheepo heb ik maat Full en zag dat er nog Xfull beschikbaar was.. maar heb nu meer vertrouwen in de Thinline omdat die van Cheepo alsnog wel randjes en naadjes heeft


Daar ga je geen spijt van krijgen, ik had ook zo'n zwarte maar idd wondjes maar vond het ook best wel warm en benauwd voor hem, thinline is zoveel luchtiger.
Ik heb hem aan een halster met bont.
En dat hele flexibele vond m'n paard echt fijn en groomt nu weer, hey kan ermee en andere paarden voelen het masker daarbij amper omdat het zulk zacht materiaal is
Ik heb het graas gat iets groter gestanst , vond kleinste gat toch iets te klein.
Als je zelf groter maakt wel stansen anders scheurt het

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 19:09 



 
Profiel   

Ellen1983 schreef



Dit is hoe ik het nu bij hem geplakt hebt

[ img ]

@DP
Helaas werkt alleen een maat groter niet altijd, voor de d pony is hij echt groot maar ook hij krijgt gewoon schuurplekken[/quote]

Ik heb er ook al over zitten denken om met duct tape het wat 'egaler' aan de binnenkant te maken van mijn harry's horse graasmasker, maar gaat het niet lossen? Door vocht en wrijving? Welke ervaring hebje hiermee? Benieuwd! :)[/quote]


De kleine tapejes aan kinzijde zit er zo'n 3 maanden nu om, er zat in het midden ook nog een strookje die dan op 3 punten omwikkeld was, middelste stukje is weg waardoor het strookje ook verdwenen is en onderop is nog 1 stukje los gegaan.
Neus gedeelte zit er pas een halve week op.
Stalgenootje heeft alleen het stukje waar het ringetje zit getaped en dat blijkt voor die pony ook goed te helpen, zij heeft wel een kleinere maat vergeleken met mijn pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 21:50 



 
Profiel   

sunny16 schreef
Ellen1983 schreef


Dit is hoe ik het nu bij hem geplakt hebt

[ [url=m/LW3I1j.jpg]Afbeelding[/url] ]

@DP
Helaas werkt alleen een maat groter niet altijd, voor de d pony is hij echt groot maar ook hij krijgt gewoon schuurplekken


Ik heb er ook al over zitten denken om met duct tape het wat 'egaler' aan de binnenkant te maken van mijn harry's horse graasmasker, maar gaat het niet lossen? Door vocht en wrijving? Welke ervaring hebje hiermee? Benieuwd! :)[/quote]


De kleine tapejes aan kinzijde zit er zo'n 3 maanden nu om, er zat in het midden ook nog een strookje die dan op 3 punten omwikkeld was, middelste stukje is weg waardoor het strookje ook verdwenen is en onderop is nog 1 stukje los gegaan.
Neus gedeelte zit er pas een halve week op.
Stalgenootje heeft alleen het stukje waar het ringetje zit getaped en dat blijkt voor die pony ook goed te helpen, zij heeft wel een kleinere maat vergeleken met mijn pony.[/quote]

Bedankt voor je antwoord!
Lijkt me idd wel het proberen waard dan!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 06:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen