Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dekens buiten bewaren in de tuin

 
Profiel   

Ik weet niet of dit topic hier goed staat, maar ik heb een vraag over het bewaren van dekens. We hebben nu een overkapping in de tuin staan, mijn dekens lagen altijd binnen, maar dat begint soms wat te ruiken. Ik wil ze dus buiten onder de overkapping bewaren.

Is dat mogelijk zonder dat de kwaliteit van de dekens er op achteruit gaat? Is er een speciale kist of kast voor? Om het vocht buiten de deur te houden?

Ik hoop dat jullie ideeën hebben!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 08:05 



 
Profiel   

Ze gaan stinken als ze vies zijn, en/of vochtig liggen. Belangrijkste is is dat ze droog liggen. Ik heb dekens aan het dekenrek hangen, in tassen (met ritsen) gehad en nu in kunststof bakken.
Kunststof bakken werkt het beste.
Dan zijn ze gelijk ook beschermd tegen muizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 08:23 



 
Profiel   

Voor die tijd schoon en goed droog in die kunstof bakken werkt goed.je hebt best grote bakken daarvan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 08:25 



 
Profiel   

Gewoon eerst laten wassen/waterdicht laten maken en als je dat niet wilt ( doe ik ook nooit overigens) kun je ze ook vaccuum zuigen met de stofzuiger in van die speciale vacuumzakken. Worden het kleine platte reukloze pakketjes van. Of wellicht een dekenrek ophangen onder de overkapping en ze daaraan hangen.
Curver bakken zijn idd ook een goed plan

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 08:40 



 
Profiel   

Ze zijn allemaal naar de deken wasserij geweest, maar ik bewaar ze nu in zakken. Als het wat warmer wordt op zolder, dan ruik je toch nog steeds paard. Daarom dacht ik bij het maken van de nieuwe overkapping, dat ik ze misschien daar zou kunnen opslaan. Zijn plastic bakken daarvoor dicht genoeg? Het is niet helemaal afgesloten natuurlijk, dus het zal er ook wel eens een beetje onder regenen. Ze liggen nu mooi droog en blijven mooi, dus er moet geen vocht bij komen door ze buiten te leggen.

Die vacuüm zakken zijn ook nog wel de overweging, waar koop je die makkelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 09:05 



 
Profiel   

Nou dat gewoon laten wassen en waterdicht maken zou ik dus nooit doen. Kost best veel en ik heb nog nooit één goed waterdicht terug gekregen. Gewoon afborstelen of de ergste mest plekken er met de tuinslang en een boender afhalen en op een rek hangen. Heb je ook geen last van schimmel of muizen. Of anders goed droog in zo'n kist voor tuinstoelkussens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 09:05 



 
Profiel   

pillow schreef
Nou dat gewoon laten wassen en waterdicht maken zou ik dus nooit doen. Kost best veel en ik heb nog nooit één goed waterdicht terug gekregen. Gewoon afborstelen of de ergste mest plekken er met de tuinslang en een boender afhalen en op een rek hangen. Heb je ook geen last van schimmel of muizen. Of anders goed droog in zo'n kist voor tuinstoelkussens?


Kost hier 16.- per deken en al mijn dure dekens zijn na jaren wassen nog steeds waterbestendig. Juist door ze regelmatig schoon te maken/wassen, verleng je de kwaliteit van je deken. Plus dat het ook gezonder is voor je paard om regelmatig een schone deken op te krijgen. Bij sommige zie je maanden verharing in de binnenvoering zitten, dan verstik je heel de vacht.

Maar inderdaad TS, na het wassen eerst uithangen zodat het laatste vocht uit je deken is en dan opbergen in een plastic bak. Muis, schimmel en stofvrij en je ruikt niets meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 09:14 



 
Profiel   

ik bewaar mijn dekens in zo'n Keter tuinkist (de Rockwood, goedkoop op de kop getikt op BVA veiling of MP).

Ik heb die kist op stal staan tegenover mijn box, ik bewaar mijn voer er ook in. Hij staat zonder enige beschutting en alles blijft mooi droog (op die ene keer na toen er zoveel water viel dat het van onderuit naar binnenkwam, sindsdien op stenen en nergens meer last van). Ik bewaar mijn voer er ook in, de kist is ook muisvrij.
Heel veel mensen bij ons hebben zo'n kist staan en zijn er erg tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 09:14 



 
Profiel   

In een oude koelkast of vrieskist bewaren... al staat dat niet zo charmant onder je overkapping :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 09:15 



 
Profiel   

Bij de action kun je zowel plastic doorzichtige bakken als van die zakken halen (al weet ik niet of ze groot genoeg zijn voor een deken).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 09:27 



 
Profiel   

Ik zou niet heel enthousiast worden van ze buiten bewaren :D. Ik zou eerder kijken naar van die mooie stapelbakken met deksel. Die moet je toch genoeg dicht kunnen maken, denk ik. Desnoods met een plakrandje tochtstrip ertussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 09:52 



 
Profiel   

Maar dekens luchtdicht bewaren likt me ook niet goed. Als er wel iets van vocht bijkomt gaat het schimmelen. Ik heb ze schoon en droog in open plastic zakken op planken in de zadelkamer liggen en ruik eigenlijk nooit iets (maar goed, daar ruikt het sowieso naar paard :-)...).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 10:01 



 
Profiel   

Destijds kocht ik die vacuum zakken bij de Wehkamp, maar dek dat ze overal te koop zijn, je zet gewoon je stofzuiger op het gaatje en floep...
Bleven gewoon netjes hoor in die zakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 11:53 



 
Profiel   

Hier hebben we een paar oude vrieskisten staan waar alle spullen in zitten die niet tegen muizen en vocht kunnen (al zitten de zadels er niet in). Geloof dat we 4 kisten vol hebben.

Maar het staat idd niet heel mooi in je tuin :+
Je kunt er natuurlijk altijd nog iets omheen bouwen of verven oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 12:01 



 
Profiel   

Wauw super veel tips waar ik wel wat mee kan. Zo'n vrieskast is inderdaad niet heel mooi, maar ik ben al blij dat er meer zijn die dekens buiten bewaren en waarbij dat prima gaat. Nu nog even bekijken wat beter werkt, een waterdichte kist bijv of alles in een tuinkist in sealzakken. Bedankt allemaal!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 17:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen