Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Een dure deken, is dat het waard?

 
Profiel   

Hoe ligt die op maatje extra extra breed?

Edit: Hypostore had nog een Wug in haar maat met 20% korting *\%/* Dus die wordt morgen bezorgd :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 18:28 



 
Profiel   

Ik heb altijd goedkope dekens gehad. Ik was en ben het gesleep met dekens helemaal beu waardoor ik heb gekozen voor een bucas deken. Ding was rete duur maar zo zijn geld waard. Toen kwam er een paard bij in de kudde die al mijn goedkopere dekens sloopte. Uiteindelijk mijn bucas toch maar opgelegd en deze overleeft het. Het fijne aan de bucas dekens zijn dat ze per graden gaan en niet persee per dikte. Daardoor ben je minder aan het wisselen en heb je uiteindelijk minder dekens nodig.

Voor mij zijn ze het geld waard. Ik heb de bucas smartex rain en de freedom 150 gram. Pony word dit jaar niet geschoren dus aan die 2 dekens hebben we genoeg waarschijnlijk. Succes met de keuze

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 18:39 



 
Profiel   

L_iek schreef
Ik had een dure deken gekocht. Na 2 dagen en veel spelen in de wei kon mijn dure deken al gerepareerd worden. Ik ben weer terug bij de goedkope :')


Dit.

Mijn ene paard sloopt ze allemaal. Ook die van Bucas etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 19:09 



 
Profiel   

Het ligt ook een beetje aan je paard en zijn vriendjes. Ik heb 8 jaar geleden mijn paard gekocht en toen nieuwe dekens aangeschaft (amigo bravo) niet goedkoop, maar ook niet duur. De regendeken was nu echt aan vervanging toe. De deken werd jaarlijks gewassen, dat liet ik altijd doen. De winterdeken en de liners gaan no prima mee. Voor de regendeken heb ik nu een rhino gekocht. Die hebben een waterdichte tussenlaag en daarom blijft die deken ook bij wassen waterdicht.
Ook eczeemdekens en vliegendekens heb ik van Horseware. Die gaan ook meerdere seizoenen mee.

Nu heb ik dus wel een rustige merrie. Mij stadgenootje kocht ook een amigo vliegendeken, en daar zat dezelfde dag al een flinke scheur in. Maarja, zij heeft twee ruinen die ruig spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 19:32 



 
Profiel   

Hier begin ik niet meer aan dure dekens, ze worden toch vaak gesloopt. Dan liever een goedkope :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 20:24 



 
Profiel   

Ik vond het de investering eerst ook niet waard. Maar nadat vorig jaar al m'n goedkope dekens lek bleken, stuk waren of de gaten erin getrokken werden. Ben ik overgestapt naar bucas en niet zonder spijt.
Begon met model smartex rain big Beck. En inmiddels hebben we een volledige collectie; smartex rain, smartex extra, linner 150 gram, freedom 0 gram, sunshower, Buzz off en een freedom flysheet.
Ben oprecht nog nooit zo tevreden geweest over dekens op mijn geschoren paard wat snel zweet. En de garantie is ook echt top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 20:37 



 
Profiel   

Ik had de paarden beide Bucas op. Bij de merrie ligt die eigenlijk niet heel lekker. En beide dekens (toen 4e seizoen) regenden echt door, zeker met die fikse buien. Gelukkig had ik voor de ruin nog een paar heel oude HH dekens die wel droog bleven. Zo kon ik zijn oude bucas als reserve houden om de dekens voor de merrie steeds te wisselen.

Ik zit er nu aan te denken voor de merrie toch ook maar een keer een Harry's Horse regendeken te halen. Eens zien hoe dat bevalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 21:17 



 
Profiel   

Ik heb voor al mijn paarden rambo en rhino dekens van Horseware.
Tot nu toe met de Rhino de beste ervaring wbt waterdichtheid.
Heb een paar jaar terug ook 3 sets Rambo Optimo gekocht.
Helaas lekte deze dekens allemaal door.
Heb nog nieuwe dekens gekregen maar ook die vond ik niet top.
Die liggen nu dus te niksen in de kast.
De rhino dekens hebben een speciale tussenlaag waardoor de dekens ook nog waterdicht zijn mocht er een gaatje in je buitenvoering komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 21:45 



 
Profiel   

Mijn Rambo’s gaan al zeker 10 jaar mee, en die heb ik tweedehands gekocht.
Ik was ze ieder jaar zelf, maak ze vervolgens weer zelf waterdicht met spul ban de Kruidvat en we kunnen weer.
Nog nooit lekke dekens gehad.
Voor mij geen ander merk

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 23:00 



 
Profiel   

Ik heb een pony die enkel bucas past..
Echt hoogst vervelend ik heb alles kunnen passen van een stalgenoot, maar alleen bucas zat perfect.
De rest zat te slobberen bij zijn borst en trok op zijn schoft, vaak ook te lang tov de grond.
Ik heb me er bij neergelegd dat het bucas moet zijn.
Ik heb ook een rambo sweet itch hoody maar die zat bij zijn borst destijds te krap.
En zo breed is hij echt niet, de andere dekens waren juist te ruim bij de borst.
Het was niet heel logisch, maar met tussenstuk ging het net.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 00:24 



 
Profiel   

Toen ik vorig jaar mijn paard had gekocht werd mij aangeraden om in een Rambo deken te investeren.
Ik heb toen de set met met 100 grams deken, de 100 en 300 gram liner en de hals gekocht.
Voornamelijk de 100 grams liner gebruikt. Paard en de liner zijn heel de winter droog gebleven en deken is nog helemaal heel.
De buurman heeft meerdere goedkopere dekens versleten. Dus ik vond het zeker de moeite waard.

Nu een 'goedkope' regendeken gekocht, maar qua pasvorm zit de Rambo veel beter.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 13:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen