Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een dure deken, is dat het waard?

 
Profiel   

Ik heb in het verleden een bucas gekocht als eczeemdeken bedenk ik mij net. Was ook krap aan 90 euro toen.
Die ging ook vier seizoenen mee met dag en nacht dragen. (Paard leeft niet meer. Heb geloof ik zelfs nog voor een klein prijsje weer verkocht.)

Denk dat ik mijn antwoord al een beetje weet.

Stom.
Heel stom.
Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 17:28 



 
Profiel   

Hier ook al jaren fan van de horseware dekens. Heb zelf altijd de middenklasse Rhino dekens met liner systeem. Deze zijn qua pasvorm perfect voor mijn fries en gaan echt jaren mee. Ik was ze gewoon bij de benzinepomp in zo'n wasmachine.

Bucas is ook een prima merk alleen die zijn qua pasvorm niet geschikt voor mijn fries, ook niet de big nek helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 17:46 



 
Profiel   

12 jaar geleden Rambo originals gekocht, een rib uit mn lijf.

En zie na 12 jaar zijn ze nu ineens versleten.... :D
Ik moet nieuwe bestellen 380 euro pstuk. Auw!!!

Maar reken eens uit wat ze me op jaarbasis hebben gekost? Een lachertje..
Dan de portemonee nog maar eens trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 18:01 



 
Profiel   

Pareltjes schreef
12 jaar geleden Rambo originals gekocht, een rib uit mn lijf.

En zie na 12 jaar zijn ze nu ineens versleten.... :D
Ik moet nieuwe bestellen 380 euro pstuk. Auw!!!

Maar reken eens uit wat ze me op jaarbasis hebben gekost? Een lachertje..
Dan de portemonee nog maar eens trekken.


Nog geen 32 euro per jaar....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 18:38 



 
Profiel   

Hier ook alleen maar Horseware. 1 keer geprobeerd over te stappen op Bucas omdat die een bigneck variant hebben maar was gauw weer terug bij Horseware :o
Bucas moet je echt het paard voor hebben anders trekt ie scheef.

]Moet wel zeggen dat ik mijn buitendekens nooit laat wassen, en mijn liners was ik zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 18:40 



 
Profiel   

Ik heb meestal goedkopere dekens. 1x een bucas gehad maar die was al vrij snel kapot en lek. Deken van ruim 200 euro.
De allereerste winterdeken van m'n paard was een imperial riding hurricane. Ding heeft me toendertijd nog geen 100 euro gekost en heeft het 11 jaar uit gehouden voor mn friesnu al een tijdje luba dekens. Deze houden het ook goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 19:17 



 
Profiel   

flettie schreef
Winter/regendekens betaal ik meestal tussen de 50-80 euro voor. Dan gaan ze ook met gemak 3-4 jaar mee.
Voor de exceemdekens betaal ik meestal 120-130 euro (de Rambo Hoody), dat is de enige deken die goed blijft liggen en nauwelijks op de schoft en schouders schuurt. Ook niet bij 24/7 de deken op. En ook dezen gaan zo'n 3-4 jaar mee.


Bedenk me net, de deken waar ik echt laaiend enthousiast over ben was de (fleece gevoerde) regendeken van mijn Shetlander. 14 jaar geleden op de grote gok gekocht in de ruitersportzaak, een voor mij onbekend merk maar blijkt in Duitsland wel een groot merk te zijn: Busse Reitsport. Dekentje kostte mij een rib uit het lijf: 120 euro ofzo... ik bedoel: Shetlander he? Hij haalde de 1 meter nog niet eens. Maar de deken heeft het jaren gehouden (inclusief zijn terrorvriendje die hij een aantal jaren heeft gehad). Het was pas deze winter dat ik dacht: het wordt weer eens tijd voor een nieuwe. Gelukkig had ik er nog geen nieuwe gekocht want we hebben helaas mijn Shetlander in 1.5 maand geleden moeten laten inslapen ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 19:23 



 
Profiel   

Ik kocht ook altijd goedkope dekens. Maar daar was altijd wel iets aan wat niet helemaal fijn was (pasvorm, sluitingen snel stuk, klittenband laat los etc).

Vorig jaar een amigo bravo regendeken gekocht met V sluiting (in uitverkoop niet heel duur). En nu ben ik overtuigd hoor. Wat een top deken! :D
Heb er nu ook een 250 grams bij gekocht en een 100 gram liner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 19:26 



 
Profiel   

Ik had voor mijn paard een Horseware Bravo deken 100 gram en 3 liners.
Ik had er nog een losse regendeken bij van Horseware Amigo 900D omdat mijn paard geen sloper was kon dat prima. Maar ik wilde er nog eentje bij kopen 0 grams met Linersysteem.
Hoeft niet meer ivm overlijden van paard. Mocht iemand nog een hele set zoeken voor komende winter in maat 6.9, super netjes nog. En alles in de originele dekentassen. Heb ze nog niet te koop gezet

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 19:49 



 
Profiel   

Ik vind het de investering wel waard. Ik heb alleen nog Horseware en Bucas dekens. Super kwaliteit, liggen mooi en 'doen' het nog steeds goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 19:53 



 
Profiel   

Horseware, maar niet de amigo mio of hero. Die vind ik kwalitatief echt minder. Heb nu altijd de rhino of de amigo bravo..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 20:11 



 
Profiel   

Ik heb ze beide onder Rambo’s, de gevoerde dekens laat ik elk jaar bij Limpia wassen en ze gaan al een aantal jaren mee. Pasvorm is goed, ze ademen, er kunnen halzen aan en onderdekens onder. Ik vind ze super fijn en het goed waard.
Paarden hebben nooit kale schouders en geen hekel aan de hun dekens.
Ze zijn sterk en ademen goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 12:55 



 
Profiel   

Ik heb altijd alleen maar Rambo's en Rino's... die dingen zijn echt onverwoestbaar.
De winterdeken die ik laatst had weggegooid was ruim 13 jaar oud en alleen iets kapot bij de binnenvoering.
Nooit doorlekken van water, nooit schuurplekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 12:57 



 
Profiel   

Bij mij gaat amigo hero ook prima. Voordeel is ook dat hij dunner en lichter is, dus echt een regendeken.

De 100g bravo die ik heb wordt veel zwaarder in de regen, maar houdt goed warmte vast en is een prima winterdeken daarom. Totdat het écht vriest althans want dan heeft ze wel een laagje liner erbij nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 13:14 



 
Profiel   

Ligt heel erg aan de pasvorm.. Voor mijn ene paard heb ik goedkope en die gaan heel lang mee. Mijn andere heeft een Rhino, omdat hij daar geen schuurplekken van krijgt.

Kwa kwaliteit en waterdichtheid ben ik over beide tevreden, de Rhino lijkt natuurlijk veel steviger naar wij hebben geen slopers in de kudde dus de goedkopere ben ik ook tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 13:39 



 
Profiel   

Wat gaan bij sommigen de dekens lang mee joh!

Ik heb bij 4 van de 5 een mooie bucas regenjas. Meeste gaan al 3 jaar mee nu en zijn nog prima (3 van de 4 zijn jong, had verwacht dat ze wellicht zouden slopen, maar niet dus).
En dan heb ik nummer 5.. die sloopt alles. Heb geluk als die een regenjas 2 weken heel houdt. Heb van alles geprobeerd (bucas, amigo, horsewear, rambo, master (deze ging het langst mee. Wel 1,5 winterseizoen, daarna lag ie in 2 stukken). Deze krijgt dus alleen nog de goedkoopste die ik kan vinden, want stuk gaat het toch wel.

Dus ja, het is het waard als je paard niet zo'n sloper is haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 14:05 



 
Profiel   

Moet wel eerlijk bekennen dat hij bij Jam een jaar lang is ingespoten met anti bijt :')
Want hij trok hem in het begin uit en hij was nogal een sloperd.
Daarna hield hij het "gelukkig" bij demonteren van buitenluiken en paddockpalen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 14:11 



 
Profiel   

Ik heb altijd Amigo dekens, koop ze meestal in de aanbieding bij Agradi. Ongeveer 50-70 € en die bevallen mij prima! Goed waterdicht en lekker licht en gaan meerdere jaren mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 14:14 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Moet wel eerlijk bekennen dat hij bij Jam een jaar lang is ingespoten met anti bijt :')
Want hij trok hem in het begin uit en hij was nogal een sloperd.
Daarna hield hij het "gelukkig" bij demonteren van buitenluiken en paddockpalen :')


Bwahaha!! Slopers en co!

Nee, mijn merrie én haar weide genoten (letterlijk, genot om ze in het weiland te hebben) zijn absoluut geen slopers.

Enige wat madame sloopt is zichzelf.
Al wordt dat ook wat beter moet ik geheel eerlijk toegeven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 14:21 



 
Profiel   

Hier ben ik nog aan het twijfelen om maar bucas te kopen. Meer omdat mijn shetlander 105 te klein vindt en dan weer schuurplekken krijgt van 110. En bucas is precies 107, wat zijn lengte ook is. Maar 80 euro per deken vind ik voor een mini shetlander eigenlijk te veel. Maar goed dan heeft ie er ook maar 2 nodig, maar ik ben gewoon bang dat t niet past. Ik heb nu al een hele hoop liggen die niet passen in maat 105 en ik probeer ze elk seizoen weer te verkopen, maar niemand heeft belang bij die maat. :(

Mijn Nika's gaan overigens ook alweer hun derde seizoen in en zijn nog prima heel en waterdicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 14:47 



 
Profiel   

Waarom zou je geen 80 euro voor een deken voor een mini Shetlander willen betalen maar wel voor een ander? Is hij minder paard dan? Je past sowieso je dekens voordat je ze houdt lijkt me dus als het niet past stuur je ze weer terug. Beter 1 deken van 80 euro (wat ik echt niet veel vind voor een goede winterdeken maar goed) dan 3 dekens van 50 euro die niet passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 16:18 



 
Profiel   

Bucas zat bij mijn paard heel slecht, en ging tevens snel aan gort. Ik heb ook altijd van die marktplaats dekens gehad omdat de kudde genootjes van mijn ruin echt alles sloopten. Ik sta nu in een hit-actief stal waar je merkt dat er uit verveling een stuk minder gekloot wordt met de dekens. Ik heb nu dan ook de Rambo Duo set, een extra liner en een amigo regendeken gekocht. Extra liner omdat je met de Rambo Duo Bundel 100/300/400 hebt maar geen 200 gram (daarvoor heb je een 100grams liner nodig, deken is zelf namelijk 100 gram gevoerd). De amigo heb ik om 2 redenen, 1. anders heb je geen 0 grams en 2. ik vind het geen fijn idee om maar 1 outdoordeken te hebben. Mocht er wat mee gebeuren ben je de Sjaak. De Rambo houdt ie echt heel netjes, en tevens verbaasde het mij hoe goed die deken blijft liggen. Zelfs als hij uitgebreid met een natte deken gaat rollen, zakt ie zodra die staat recht. Het is ook echt een goed warme deken, want ondanks -12 afgelopen winter en een paard die geschoren 24/7 buiten staat heb ik er bijna geen 400 gram op gehad. Meestal volstond de 300 gram.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 16:26 



 
Profiel   

beegee schreef
Waarom zou je geen 80 euro voor een deken voor een mini Shetlander willen betalen maar wel voor een ander? Is hij minder paard dan? Je past sowieso je dekens voordat je ze houdt lijkt me dus als het niet past stuur je ze weer terug. Beter 1 deken van 80 euro (wat ik echt niet veel vind voor een goede winterdeken maar goed) dan 3 dekens van 50 euro die niet passen.

Ja ze zijn wel degelijk minder paard, veel is goedkoper, ze kunnen samen met 1 wormspuit, delen een stal dus betaal voor 2 paarden hetzelfde als een groot paard en bovenal ze eten met zijn tweeën nog lang niet zoveel hooi als 1 groot paard. Veel dekens lijken goed te passen als ie stilstaat en beweegt, maar na 2 weken ontstaan dan toch schuurplekken op zijn schouders. Ik kan een nieuwe deken na 2 weken dragen niet nog eens terugsturen met het verhaal dat ie niet past.

Het is dat ie zo'n lastige maat heeft, maar anders had ie net als mijn andere onder Nika's van 40 euro gestaan, want dat is ook gewoon prima kwaliteit. Niet passen=terug sturen is geen optie bij tweedehands, maar bucas is tweedehands gewoon niet te vinden. Een tweedehands wil ik nog wel uitproberen namelijk. Meeste van mijn dekens hebben me hooguit 20 euro gekost, want tweedehands en pony heeft een lastige maat, wat pas na weken dragen tevoorschijn komt. En tweedehands weer verkopen lukt niet, dus ik blijf met allemaal dekens zitten waar ik niks meer aan heb. Dus daarom koop ik liever niet nieuw ook. Kost al genoeg als ik 10 dekens koop van 20 euro tweedehands die niet passen, laat staan als ik 10 dekens nieuw moet kopen. Dan was ik failliet, oh nee, wacht dat ben ik al (Geen zorgen, voor de pony's is er wel een noodpotje).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 17:07 



 
Profiel   

Ik heb net mijn Amigo Wug gepast op de jonge merrie. Die lijkt nog iets kleiner dan het jachtpaard, maar nee hoor. Neeeee. De 6.6 (196) zat echt te strak. Dus mocht iemand nog tegen een vriendelijk geprijsde Amigo Wug in maat 6.9 (206) aanlopen, laat het me even weten.

Merrie is enorm, dus die gaat sowieso niet in de goedkopere/meer standaarddekens passen. De Wug heeft een halve hals, die ligt op mijn andere merrie echt zo verschrikkelijk fijn.

Maar ja... :$

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 18:25 



 
Profiel   

Berdien schreef
Ik heb net mijn Amigo Wug gepast op de jonge merrie. Die lijkt nog iets kleiner dan het jachtpaard, maar nee hoor. Neeeee. De 6.6 (196) zat echt te strak. Dus mocht iemand nog tegen een vriendelijk geprijsde Amigo Wug in maat 6.9 (206) aanlopen, laat het me even weten.

Merrie is enorm, dus die gaat sowieso niet in de goedkopere/meer standaarddekens passen. De Wug heeft een halve hals, die ligt op mijn andere merrie echt zo verschrikkelijk fijn.

Maar ja... :$

Hm nee, ik heb geen wug liggen, maar de bravo lite met 100 gr liner.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 18:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen