Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een dure deken, is dat het waard?

 
Profiel   

Ik heb alles horseware, voornamelijk Rhino's, maar ook wat andere.
Ze liggen als een huis, blijven echt heel lang goed.
Mijn oudste is inmiddels 20 jaar oud, toen zelf uit Engeland gehaald omdat er nog helemaal geen pony maatjes in NL waren. Zelfs die overleeft een buitje nog, langdurige stort regen niet meer maar dat is ook niet gek.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 14:27 



 
Profiel   

Ik gebruik ook alleen nog maar Horseware en Bucas. De rest is kwalitatief niet goed genoeg gebleken. Helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 14:29 



 
Profiel   

Ik heb twee dekken van Rambo en 1 van ik meen Amigo gekregen en die waren best oud en nog gewoon goed, op wat scheuren in de voering na die ik heb kunnen herstellen.
Dus ja, ze gaan super lang mee. Ik heb ook goedkope dekken en die gaan bij mij ook lang mee, maar dat is omdat ze ze relatief weining om hebben, hier in Portugal. Ik heb ze voor als paarden erg mager aankomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 14:33 



 
Profiel   

Wat vind jij duur?

Ik heb jaren QHP gehad verschillende diktes bijna allemaal 3 a 4 jaar meegegaan,
Harry horse regendeken ook gehad 2 a 3 jaar meegegaan,
Amigo 2 jaar meegegaan,
maar van al deze merken was de pasvorm niet super voor paste de ene beter dan de andere maar achter waren ze allemaal net een 5 cm te kort.

Nu heb ik een Bucas Irisch.... past mooi zowel voor als achter, heb hem nu 2 seizoenen gebruikt en nu gaat hij hopelijk het 3de seizoen in.

Al deze dekens waren €100 of goedkoper.
De Bucas heb ik met korting gekocht en kwam net op de €100 en dit was de duurste tot nu toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 14:39 



 
Profiel   

Jaren dolgelukkig geweest met mijn Bucas Smartex met mijn paard die nu op pensioen dekenloos staat, en bij mijn andere paard Horseware Amigo geprobeerd (nu 1 winter). Helaas stak de liner aardig ver onder de bovendeken uit waardoor hij nat werd aan de achterkant. En rollen zonder hals in een natte paddock betekent gegarandeerd water scheppen. Daardoor is deze mij wat tegen gevallen. Ga dit jaar kijken of een ander model van Horseware of de Bucas haar qua pasvorm wat beter past. Verder wel een super prettige deken in gebruik met het linersysteem, heerlijk warm, goed waterdicht en een stevige stof. Bij beide merken geen gaatjes of lelijke plekjes in de deken en de Bucas ziet er na jaren gebruik nog echt uit als nieuw. Nu heb ik wel hele beleefde merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 15:05 



 
Profiel   

Wat is duur...
150/200 euro is duur.

50/60 euro is heel goedkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 15:07 



 
Profiel   

Hier gezegend met een paard waarbij ik tot nu toe alleen de pasvorm van Rambo goed genoeg vind haha. Dus ben gebonden aan dure dekens, maar dat merk je ook aan de kwaliteit. Ze ademen veel beter, drogen daardoor ook snel na een regenbui. De goedkopere 0 gram dekens laten alsnog wind door, die stof is heel anders dan die van de rambo, waardoor paardlief daar nooit echt comfortabel onder stond. Nu gewoon een 0 gram rambo vrijwel de hele winter met 24/7 buiten. Die zijn ook echt winddicht en daardoor echt warmer dan de goedkopere regendekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 15:08 



 
Profiel   

Hier vooral de ervaring dat het er vanaf hangt of je een sloper hebt of niet (denier is dus belangrijk).

Heb voor mijn ene ruin verschillende merken (gehad) en daar ging soms een bil riem oid van stuk, maar bleven mooi heel.

- Harry's horse regendeken (14 jr oud) draagt hij ieder seizoen. Is nog waterdicht en heeft nu voor het eerst een reparatie aan de voorgesp nodig gehad. Zal toen tussen de 40 en 60 gekost hebben.
- Mio turnout regendeken (1 jr oud) had hij binnen twee weken al een gat in getrokken op de borst. Deze gebruik ik na reparatie alleen nog als onderdeken. kostte ong. 50 euro.
- Tempest waterdichte winterdeken met hals. Is nog als nieuw ondanks 24-7 buiten dragen afgelopen winter. Heeft in de aanbieding tussen de 70 en 80 euro gekost.
- Heb nog 2 verschillende oudere dekens liggen voor hem van 15 jaar of ouder, deze zou hij nog steeds zonder problemen een seizoen kunnen dragen doordat deze van zwaardere kwaliteit zijn.

Mijn andere jonge ruin zijn dekens gaan wel makkelijk kapot door het spelen en correcties van mijn oudere ruin. Zijn tempest en QHP dekens heb ik afgelopen seizoen al een aantal keer moeten repareren. Voor hem heb ik dus een meer hufterproof rambo deken gekocht voor komend seizoen.

Buiten de Mio, zou ik alle dekens hierboven zo weer nieuw kopen. Afhankelijk van het paard waar je het oplegt natuurlijk

Deken met een halve hals van rambo heb ik ook gehad voor mijn oudere ruin, maar die zou ik niet meer kopen want die schuren de manen kapot


Laatst bijgewerkt door stitchlover op 09-08-21 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 15:31 



 
Profiel   

Ik haal de dekens van horsegear die zijn vaak rond de 100 en de meeste gaan nu het derde seizoen in. En zijn nog niet kapot. Alleen eczeemdeken vervang ik iedere 2 jaar omdat ze anders zo smerig worden met all. Smeersels

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 15:41 



 
Profiel   

alice0cullen schreef
Ik haal de dekens van horsegear die zijn vaak rond de 100 en de meeste gaan nu het derde seizoen in. En zijn nog niet kapot. Alleen eczeemdeken vervang ik iedere 2 jaar omdat ze anders zo smerig worden met all. Smeersels


Dat snap ik helemaal!!!!

Eczeem.hebben wij, afkloppen, geen last van gelukkig. Maar ik begrijp oprecht volkomen dat je die met regelmaat vervangt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:03 



 
Profiel   

Horseware en Bucas :j Dat valt ook het mooiste om mijn toch niet standaard gebouwde Ierse jachtpaard. Die knapt uit goedkopere dekens, die vallen niet mooi om haar schouders/boeg. Bucas en Horseware wel. Het is even een investering (goed op de aanbiedingen letten!) maar dan gaan ze ook echt wel een hele tijd mee. Mijn Bucas gaat straks zijn derde seizoen in, en is nog als nieuw. Goed onderhouden (laten wassen met Bucas-service) en dan gaan ze heel lang mee.

Ideale van bijvoorbeeld de Bucas is ook dat ik de variant heb die je ook op een nat paard kunt leggen. Ideaal als je net in de regen aan komt rennen om de deken op te doen :P Of na een flinke training.


Laatst bijgewerkt door Berdien op 09-08-21 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:05 



 
Profiel   

Ik zweer bij de Rambo dekens. Enige is de voering... Die gaat op een gegeven moment echt kapot. Zo jammer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:05 



 
Profiel   

Winter/regendekens betaal ik meestal tussen de 50-80 euro voor. Dan gaan ze ook met gemak 3-4 jaar mee.
Voor de exceemdekens betaal ik meestal 120-130 euro (de Rambo Hoody), dat is de enige deken die goed blijft liggen en nauwelijks op de schoft en schouders schuurt. Ook niet bij 24/7 de deken op. En ook dezen gaan zo'n 3-4 jaar mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:08 



 
Profiel   

Het is overigens erg de moeite waard om koopjes te jagen, ik heb de meeste van mijn horseware en Bucas dekens met korting gekocht, dat lukt eigenlijk altijd wel - ook voor de 'gewone maten. Behalve als je NU een deken nodig hebt natuurlijk - maar ik koop er best eentje bij als er een goede aanbieding is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:21 



 
Profiel   

Ik gebruik de horze avalanche vind dit erg fijne dekens en zijn in mijn ogen wel hufterproof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:25 



 
Profiel   

Mijn pony gaat enorm goed op haar duurdere dekens (behalve dat ze nu haar exceem deken heeft gescheurd ;( )
Al moet ik zeggen dat de Rambo (bij haar) in een ENORME plensbui ook geen stand houdt, maar wel beter als een goedkopere.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:25 



 
Profiel   

Ik heb aantal keer goedkopere deken gekocht maar of pasvorm is bagger , of na 1 seizoen niet meer waterdicht

Heb dus afgelopen winter een aderlating gedaan en een terug naar Rambo
Moest nieuwe want huidig paardje heeft kleinere maat als vorig paard
Maar het geld is het dubbel en dwars waard .
Rambo dekens met losse hals en liner systeem

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:43 



 
Profiel   

Ik zweer ook bij de horseware dekens. En dan met name de rhino en rambo. De amigo hero 600 zijn zo stuk en na een paar seizoenen al niet meer waterdicht. Bravo heb ik geen ervaring mee. Qua pasvorm vind ik de horseware dekens ook echt veruit de beste. En het liner systeem is natuurlijk ideaal. Let wel op als je een wug model koopt ( met halve hals) dat hier geen liner systeem in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:49 



 
Profiel   

Het is ook wel echt een beetje en kwestie van geluk, ik heb een basis amigo deken(ik denk de hero) van mn pony zo'n 8 jaar gebruikt, toen zat er een winkelhaak van 30 bij 30 cm in.
Was een 0-grams heeft ze ook elk seizoen een goede periode op gehad.
Bij de écht goedkope dekens, nieuw zo'n 50 euro is grootste ding de pasvorm.

Ook een flink aantal dekens tweedehands gehad, meestal zo goed als nieuw of echt nieuw.
Als je maar weet welke maat je moet hebben is dat prima oplossing.
Ook zo'n "leuke" bucas tweedehands, zo'n ding wat normaal stervensduur is, met die speciale voering.
paste qua maat op mn beide vossen, maar beide kregen daar een schuurplek van, ik ff blij dat ie tweedehands was :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 17:02 



 
Profiel   

lianne125 schreef
Ik zweer ook bij de horseware dekens. En dan met name de rhino en rambo. De amigo hero 600 zijn zo stuk en na een paar seizoenen al niet meer waterdicht. Bravo heb ik geen ervaring mee. Qua pasvorm vind ik de horseware dekens ook echt veruit de beste. En het liner systeem is natuurlijk ideaal. Let wel op als je een wug model koopt ( met halve hals) dat hier geen liner systeem in zit.


Dat is zeker een bruikbare tip!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 17:02 



 
Profiel   

het ligt ook aan wat voor deken het beste op j́ouw paard past.
mijn ruin loopt het fijnst onder harrys horse, en die zijn netjes aan de prijs.
dekens gaan hier een jaar of 3, of 4 mee :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 17:05 



 
Profiel   

ellepel schreef
het ligt ook aan wat voor deken het beste op j́ouw paard past.
mijn ruin loopt het fijnst onder harrys horse, en die zijn netjes aan de prijs.
dekens gaan hier een jaar of 3, of 4 mee :j


Dat is een kwestie van passen denk ik! Tot nu toe altijd op de gok gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 17:09 



 
Profiel   

Onder de wug passen nog steeds liners hoor :) Je kan ze alleen niet aan de voorkant vast maken, al heeft dat hier nooit voor problemen gezorgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 17:10 



 
Profiel   

In plaats van een liner kun je ook een staldeken er onder doen. Ik heb voor de dekens waar geen liner in kan, Bucas staldekens. Oké, je hebt een extra singel - maar het ligt als een huis. Eén maatje kleiner nemen dan je bovendeken, wordt het ook niet nat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 17:16 



 
Profiel   

Ik heb vorig seizoen een 2e hands bucas Irisch turnout gekocht. Deze past echt perfect op mijn fjord.
Ik dacht een extra deken te kopen in vor van de bucas smartex maar die ligt echt niet fijn. (is te koop, mt 185)

De bucas ligt nu bij de wasserette en ik hoop dat hij deze winter weer doorkomt.
Wel wil ik nog een extra deken erbij. Maar voor mij alleen nog maar de irish van Bucas vanwege de pasvorm.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 17:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen