Vorst en geen stromend water

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: Vorst en geen stromend water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 10:56

Ikcga iig even een 2 speciekuip erbij halen, nu krijgen ze het ook uit een speciekuip, zodat ik daar al wat isolatie tussen kan doen. Tnx voor de tips al so far!

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:15

In Duitsland hebben velen een worstketel (wurstkessel) Dat is een grote (echt groot) pan met daaronder de mogelijkheid vuur te maken (denk ik).

Daar zetten ze dan 2 of 3 graf kaarsen in (van die kaarsen in een rode houder met metaal aan de bovenkant voor de wind) en deze branden dan onder de ketel 24/7. ongeveer 2 a 3 kaarsen per week en het water bevriest nooit meer :-)

pluisbeer

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 14:10

Maxima_S schreef:
In Duitsland hebben velen een worstketel (wurstkessel) Dat is een grote (echt groot) pan met daaronder de mogelijkheid vuur te maken (denk ik).

Daar zetten ze dan 2 of 3 graf kaarsen in (van die kaarsen in een rode houder met metaal aan de bovenkant voor de wind) en deze branden dan onder de ketel 24/7. ongeveer 2 a 3 kaarsen per week en het water bevriest nooit meer :-)

Geweldig idee!
Kan natuurlijk ook met een wekketel, wat stenen eronder met ruimte voor zo'n kaars Ga ik zeker proberen van de winter.

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Vorst en geen stromend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 14:13


Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Vorst en geen stromend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 14:22

En als het sneeuwt, flink sneeuw rondom de bak doen dat isoleert ook heel goed.
Maar bij - 15 gewoon minimaal twee keer per dag checken :j