Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Scheerapparaten??? Wie helpt mij uit de brand?

 
Profiel   

Hallo, ik heb al een paar jaar een sectolin se-600 elke keer is het weer gekloot met dat ding. Vacht shetlander en haflinger lijken gewoon te dik voor de machine. Hij scheert een stukje en loopt dan vast in de haren alle standjes geprobeerd en verschillende richtingen alle afstel standen......
Kortom ik ben er helemaal klaar mee.


Wat is de beste machine voor een dik pak haar. Gewoon een sterke degelijke machine??

Wie weet er iets?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 17:09 



 
Profiel   

Heiniger xperience of xplorer :)

Scheer er ondertussen nu al een jaar of 5/6 100den paarden per jaar mee en stelt nooit teleur

Maar scherpe messen doen ook een hele hoop

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 17:10 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Heiniger xperience of xplorer :)

Scheer er ondertussen nu al een jaar of 5/6 100den paarden per jaar mee en stelt nooit teleur

Maar scherpe messen doen ook een hele hoop


Ik heb 2 sets en heb ze steeds na het scheren laten slijpen. Omdat ze dus begonnen te happeren. Ze zijn nu denk ik 4 keer geslepen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 17:16 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Heiniger xperience of xplorer :)

Scheer er ondertussen nu al een jaar of 5/6 100den paarden per jaar mee en stelt nooit teleur

Maar scherpe messen doen ook een hele hoop


Is dat je werk, scheren? En kom je door heel Nederland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 17:17 



 
Profiel   

Heeft niemand verder ervaring met een apparaat voor dik haar

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 20:19 



 
Profiel   

Ik heb een IJslander en ik gebruik een Heiniger xperience, dit is de enige machine die ik tot nu toe heb gebruikt die zelfs door de ongewassen :o wintervacht komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 20:25 



 
Profiel   

Lister star , scheer ik al een jaar of 6 ook zo’n pakweg 150 paarden per jaar mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 20:28 



 
Profiel   

Hier de Aesculap Econome en kan mn ongewassen shet met een dik pak haar altijd scheren.
Heb nog nooit met deze machine gehad dat hij bleef plakken....ja toen de messen een keer verkloot waren met scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 20:49 



 
Profiel   

cinniz123 schreef
Hier de Aesculap Econome en kan mn ongewassen shet met een dik pak haar altijd scheren.
Heb nog nooit met deze machine gehad dat hij bleef plakken....ja toen de messen een keer verkloot waren met scheren.



Hier ook een aesculap econoom scheert prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 20:57 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen week een scheermachine aangeschaft en mijn shet er mee geschoren. Ben er tot nu toe al heel blij mee.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 20:59 



 
Profiel   

Ik heb de Liscop Lite. Voor een cushing vacht heb ik er rundermessen voor gekocht, die zijn wat groffer. Hierdoor kom je er ook goed doorheen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 21:01 



 
Profiel   

lovelucydan schreef
Jester_ schreef
Heiniger xperience of xplorer :)

Scheer er ondertussen nu al een jaar of 5/6 100den paarden per jaar mee en stelt nooit teleur

Maar scherpe messen doen ook een hele hoop


Is dat je werk, scheren? En kom je door heel Nederland?


Doe dat in de winter erbij en san regio gelderland.

Je hebt heel veel kwaliteit verschil in waar je je messen laat slijpen helaas. Sommige doe je 2 paarden mee, bij andere 10. Neemt niet weg dat een ander scheerapparaat vaak sterker is

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 21:29 



 
Profiel   

Ik ben ook team Xperience.

Over het slijpen van de messen, er zitten er een hoop tussen die geen idee hebben hoe te slijpen. Jouw verhaal klinkt wel als botte messen. Je kunt dit testen door het apparaat een tikkeltje schuin te houden en met de zijkant van het mes te scheren. Doet hij het dan wel? Dan zijn je messen bot.
Ook was ik de paarden altijd een dag van te voren. Dit scheelt heel veel.

Ik laat ze sinds dat Jorka dicht is slijpen bij Macrovet. Goed tevreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 06:11 



 
Profiel   

Ik scheerde altijd (en ook de enorm dikke vachten van de Shetlanders) met een Aesculap Econom. Zorg dat je messen scherp zijn en vooral dat de afstelling goed is. Volgens mij zei die man toen ‘2 slagen aandraaien’. Maar het is alweer een tijd geleden. Ik liet toen slijpen en meteen afstellen bij deze meneer.
Maar hij kwam overal doorheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 06:21 



 
Profiel   

Inderdaad een aesculap econom. Speciaal aangeschaft voor mijn paard met PPID. Je kan er ook verschillende messensets bij bestellen welke ook door wat grover haar heen kunnen scheren. Ik heb het apparaat nu 4 jaar en intensief gebruikt (4-5 x per jaar scheren). Zeker geen spijt van gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 06:25 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
cinniz123 schreef
Hier de Aesculap Econome en kan mn ongewassen shet met een dik pak haar altijd scheren.
Heb nog nooit met deze machine gehad dat hij bleef plakken....ja toen de messen een keer verkloot waren met scheren.



Hier ook een aesculap econoom scheert prima

Hier nog 1, in de loop der jaren zoveel mee geschoren, altijd top geweest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 06:26 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn Shetlander en mijn PPID paard een Heiniger gekocht. Ik scheer meerdere keren per jaar. Altijd ellende gehad tijdens het scheren. Nu met dezelfde messen gaat het als een speer.

https://www.t-maatje.nl/tondeuse/heinig ... u-tondeuse

Zeer tevreden over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 06:37 



 
Profiel   

Marcovet ook goede ervaring mee met laten slijpen maar meestal breng ik ze bij de Water van trimgereedschap.
Het is inderdaad zo dat de meeste geen idee hebben hoe ze moeten slijpen en daar gaat het vaak ook fout.

Maar 1x scheren met een zanderige vacht kan ook funest zijn voor je messen.

Met runder messen kom je er sws doorheen maar die scheren vaak minder mooi dan de paarden messen dat heeft echt te maken met het aantal tanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 07:57 



 
Profiel   

rundermessen scheren je paard als "ribbel-chips", dat ziet er echt niet mooi uit......

Ik kon zeker 10 schone paarden doen met een set messen, soms meer.
Maar 1x een zanderig paard en ze zijn idd direct bot!!!

Ik laat het slijpen bij Kommer -biopharm, die doet ook onderhoud van mijn machine,

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 08:31 



 
Profiel   

Ik slijp ook bij Kommer Biopharm, maar die zitten practisch om de hoek.

Toen mijn oude machine er mee ophield heb ik hun ook gevraagd welke ik het beste kon kopen, zij zien immers ook veel ter reparatie terugkomen. Hun advies was Aesculap Bodum. Fijne stevige machine die goed in de hand ligt en, belangrijk, stil is. Geen ratel bak zoals de goedkopere merken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 08:38 



 
Profiel   

Ja de Aesculap Bonum wil ik ook nog graag een keer aanschaffen.ideaal 1 op accu

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 09:48 



 
Profiel   

Hele goede ervaring met Aesculap, zowel de gewone scheermachine als de tondeuse.
Ik heb ze nog met snoer, en scheer nu bijna niets meer.
Maar als ik ooit nog weer meer zou gaan scheren koop ik die op accu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 09:51 



 
Profiel   

Ok de meeste vinden de heiniger de beste, hoeveel tands is verstandig? 21/23 of 31/23?

Neem aan dat de eerste een paarden mes is en de 2e voor runderen of precies andersom?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 18:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen