Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

bleghh herfst

 
Profiel   

herkennen jullie dit??? het is herfst buiten, dagen worden korter, kouder en natter, en ik merk dat ik mezelf dan soms echt moet motiveren om naar stal te gaan.
Mijn stal is primitief, wel een rijbak maar verders weinig luxe, geen licht, geen stromend water, kleine stal met weinig mensen dus vaak alleen, heeft zo zijn voordelen maar soms ook nadelen. Een knap alternatief in onze omgeving is er niet.
Ik kijk ten alle tijden naar mijn pony, hij komt hier veel buiten, krijgt genoeg en goed hooi en staat in leuke stabiele kudde. Hij heeft geen elektra en stromend water of binnenbak nodig, zolang er eten en drinken en een warme droge plek is om te schuilen en vriendjes om hem heen is het prima..

Dat hou ik ook zeker ten alle tijde in mijn achterhoofd maar soms... zoals een dag als vandaag of gister dan denk ik..wat is er ook alweer zo leuk aan paarden >;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 11:39 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds geen fan van de herfst, maar ik heb de afgelopen jaren wel gemerkt dat het veel scheelt als je goede spullen hebt. Mijn pony's staan op een vergelijkbare stal en ik heb echt veel meer motivatie sinds ik een echt goede, waterdichte en warme jas heb, waterdichte laarzen en ook in de winter doelen zet om naartoe te trainen. En bij thuiskomst is er niks zo lekker dan de kaarsjes aansteken en met een thee onder een dekentje op de bank te kruipen. Ik probeer er maar het beste van te maken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 12:09 



 
Profiel   

Inderdaad fijne warme kleding scheelt een hoop.En het jezelf gezellig maken op stal.Er zijn vast lampen op batterijen te vinden en een radio.Je kan een tuinstoel neerzetten of een vriendin mee nemen en een thermoskan met warme chocolade melk voor na het rijden.
Wij hebben altijd een blik met snoepjes en spekkies staan .
Ik hou van de herfst trouwens .Een hittegolf of meters sneeuw is meer iets waar ik van baal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 12:17 



 
Profiel   

Ik snap je wel goed hoor...
Wij hebben wel electriciteit gelukkig. En wij kunnen gelukkig wel een bakkie zetten en we hebben lekker een bank neergezet met lekkere kleedjes. En een koelkast. We hebben onze zadelkamer omgetoverd tot een kantine en zadelkamer. Misschien kun je ook iets kleins realiseren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 13:01 



 
Profiel   

Ik vind de herfst gezellig!
Mooie natuur. Met een kleedje op de bank...
Maar wij hebben de paardjes aan huis, dus dat is al heel anders dan dat ie ergens op stal staat!
Sinds dit jaar ook een binnen bak aan huis, waar ik al dankbaar gebruik van maak. :D uit de wind en altijd licht.
Buitenritjes maken en binnen weer lekker opwarmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 13:07 



 
Profiel   

Deze week was de eerste dag dat ik in buiten kwam en dacht :brr: wat is het koud

Dat is altijd het moment dat ik ga tellen hoeveel maanden ongeveer tot we weer richting de beter weer gaan :') nog zo'n 5/6 maanden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 13:16 



 
Profiel   

Dat is de reden dat ik bij het wisselen van stal heb overlegd dat we licht hebben in de bak en stal.

Moet er niet aan denken om alles in het donker met een lampje te moeten doen. En als je gewoon kan rijden met een lamp op de bak, dan scheelt dat al heel veel.

Snap je verder helemaal hoor, ff een wandelingetje tussen de middag, of een ritje op zondag. Allemaal lastiger en vervelend plannen met het herfstweer deze week. Ben al 2x nat geworden bah

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 13:22 



 
Profiel   

Ik vind de herfst ook de start van de rottigste tijd die we door moeten met de paarden…
Wij staan ook op een vergelijkbare stal, eenvoudig, snel nat, alles zelf doen…
Goede kleding en spullen zijn inderdaad al heel erg veel waard!
Ik probeer er altijd maar weer zo goed mogelijk doorheen te ploeteren met het idee dat het toch altijd vanzelf weer een keer lente wordt…
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 14:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen