Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Scheermachine shetlander

 
Profiel   

Goedemiddag,
Wat is nou de beste scheermachine voor een shetlander?
Ik heb de sectolin se-600 gehad, maar deze werkte niet. Ik heb de scheermachine van kneizer geleend gehad van een stadgenoot en de kwam er wel door heen. Ook de tondeuse van sectolin komt er doorheen. Nu is mijn vraag: welke raden jullie aan die betaalbaar is (geen 500€), en van kwaliteit is met een goede garantie.
Ik hoor het graag!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 12:56 



 
Profiel   

Ik heb na veel frustratie en discussie bij Divoza omtrendt hun huurapparaat (en een half geschoren pony) een tondeuse aangeschaft. De Moser Max: https://www.cavwinkel.nl/index.php?rout ... h=tondeuse

Nooit meer problemen gehad!
Hier ook gebruikt voor Shetlanders met de meest wollige vachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 13:47 



 
Profiel   

Ik heb een tweedehands van marktplaats voor iets van 60 euro gekocht die nieuw rond 250 euro zit. Scheert prima en ik heb nu 2 shetlanders klaar in 2 uren ipv 2,5 uur te besteden per pony met mijn moser max.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 13:50 



 
Profiel   

Welke is dit? Ik heb ook een tondeuse maar gaat zo snel bot

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 20:23 



 
Profiel   

Scheer je je hele shetlander?
Is hij/ zij wel compleet droog als je het doet?

Ik heb een goedkope tondeuse van Sectolin en doe al jaren de borsten uitscheren.
Nooit geen problemen gehad. Wel een keer dat hij toch niet helemaal droog was en de dag erna verder moest gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 21:31 



 
Profiel   

Dit is de moser max 45: https://www.zooplus.nl/shop/honden/verz ... ser/100949

Ik scheer altijd na wassen, zonder wassen valt t niet te doen met die zand monsters van mij. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 22:27 



 
Profiel   

Ik scheer dus al jaren mijn shet x welsh (zo’n 6-8 x per jaar) compleet met een sectolin se600. En voor de benen en t hoofd gebruik ik een moser Max 45 zoals hierboven ook genoemd. Regelmatig de messen laten slijpen maar nooit probleem. Heb de machine al 7 jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 22:43 



 
Profiel   

WD-V -> SV

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 22:53 



 
Profiel   

Ik heb ook de SE-600 jaren gehad en altijd de pony's mee geschoren. Wel vaak messen moeten slijpen/nieuwe kopen. Maar ik was ze dan ook nooit van te voren; poets alleen heel goed.


Heb voor hoofd en beentjes goedkope honden tondeuses. afentoe eens een nieuwe kopen voor 20 euro.

Heb nu net zelf een nieuw apparaat besteld, eentje op accu, omdat ik altijd naar huis moest fietsen en ze dan op de stoep met verlengsnoer uit de tuin scheren :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 09:06 



 
Profiel   

Dank alle!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:39 



 
Profiel   

Ik scheer mijn shetlander met een aesculap econom. Vind hem erg fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 16:43 



 
Profiel   

Ik heb er een van Voss farming, de roze met snoer. Werkt fantastisch bij de shetlanders en niet duur. Hiervoor een Heinger (ofzoiets) gehad en die was verschrikkelijk, kwam niet door de vachten van de shetlanders heen...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 16:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen