[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:37

Heeft iemand trouwens ervaring met zelf ringen plaatsen voor een hals? De pagony tiger ligt perfect, alleen zitten er geen halsbevestigingen aan.

mariettek

Berichten: 1691
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:44

Spenk schreef:
Alle horseware dekens hebben een bilkoord gewoon achter de staart. Zo'n plastic koord is echt de moeite waard hoor. Daar blijft het niet aanzitten. Ook moet je hem niet te lang nemen.

Edit maar als je echt wat anders zoekt is deze misschien wel wat
https://www.agradi.nl/bucas-freedom-tur ... g-navy.htm

Halve nek, ongevoerd, geen fleece, in maat 175 en je kan de staartkoord ook weglaten en er bilriemen aan maken. Zitten er niet standaard bij maar kunnen er wel aan.



Ah top! Bedankt voor het zoeken!

Net toevallig ook tegen de volgende deken aangelopen:


Afbeelding

Ik ben alleen niet bekend met het merk. De maat is flink anders dan ik gewend ben. In plaats van 130/175 hebben ze 125 of 135. Wat zou dan raadzaam zijn?
Maatje ruimer bestellen en voor de 135 gaan, of vallen ze juist groot?

Anders ga ik voor bovenstaande bucas, maar deze lijkt felix lijkt mij ook erg mooi.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:00

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:06

Dubbele post
Laatst bijgewerkt door Pally op 27-12-21 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:09

EJ heeft geloof ik de Horsegear met high neck
Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:00

Heb vanavond maar omgewisseld van 100 gram naar 0 gram. Zo blijf je bezig. :)

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 22:12

Ik heb er ook 0 gram op gelegd, maar misschien moet hij ondanks de regen van de week toch af.
12 graden is zelfs met de hele tijd regen wel erg warm.. :=

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 23:22

Hier ook weer gewisseld naar de 0 grams. Zo ineens weer bijna 14 graden verschil ten opzichte van een aantal dagen geleden.

rainbowtrash
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:57

Iemand een suggestie voor een fijne stal deken voor de wat koudere nachten?

Mijn merrie is niet geschoren en ligt heel graag dus ik zoek iets comfortabels, ik denk van 0-100gram?

Waterdicht hoeft niet, voor buiten heb ik een regen deken. Vuil afstotend is fijn maar wassen kan altijd.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:40

De Amigo staldekens zijn prima, Amigo insulator.
Mooie pasvorm en gladde voering.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:29

Ik overweeg toch om mn Rambo original te vervangen voor de Bucas smarten rain. Ik twijfel heel erg omdat ik toch wel veel lees over het lek worden en het scheef trekken. Nu heb ik daar met een maat kleiner als onderdeken geen last van (Bucas quilt), maar die zit natuurlijk wel vast aan mn Rambo.

Daarnaast moet de schouder wel glad zijn, want van alleen stay dry krijgt hij schuurplekken. Is dat het geval bij de Smartex rain? En vinden jullie die qua kwaliteit vergelijkbaar aan de rambo original?

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:31

Slmt9 schreef:
Ik overweeg toch om mn Rambo original te vervangen voor de Bucas smarten rain. Ik twijfel heel erg omdat ik toch wel veel lees over het lek worden en het scheef trekken. Nu heb ik daar met een maat kleiner als onderdeken geen last van (Bucas quilt), maar die zit natuurlijk wel vast aan mn Rambo.

Daarnaast moet de schouder wel glad zijn, want van alleen stay dry krijgt hij schuurplekken. Is dat het geval bij de Smartex rain? En vinden jullie die qua kwaliteit vergelijkbaar aan de rambo original?


Ik zweer echt bij rambo, bucas ligt echt verrot op mijn paard. Ook vind ik de kwaliteit van horseware echt beter. Ik zou dus echt niet overstappen .

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:34

Ik vind de kwaliteit beter als Rambo :) maar het is dezelfde buitenstof dus ze zijn vergelijkbaar. Alleen de rambo had hier toch sneller last van doorlekken en was sneller kapot.

Voorkant bij de schouders is gladde stof.

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:35

MTinker schreef:
Slmt9 schreef:
Ik overweeg toch om mn Rambo original te vervangen voor de Bucas smarten rain. Ik twijfel heel erg omdat ik toch wel veel lees over het lek worden en het scheef trekken. Nu heb ik daar met een maat kleiner als onderdeken geen last van (Bucas quilt), maar die zit natuurlijk wel vast aan mn Rambo.

Daarnaast moet de schouder wel glad zijn, want van alleen stay dry krijgt hij schuurplekken. Is dat het geval bij de Smartex rain? En vinden jullie die qua kwaliteit vergelijkbaar aan de rambo original?


Ik zweer echt bij rambo, bucas ligt echt verrot op mijn paard. Ook vind ik de kwaliteit van horseware echt beter. Ik zou dus echt niet overstappen .

Dus omdat het verrot ligt op jouw paard kan een ander beter niet overstappen? :')

Ik ben al 4 jaar blij met de overstap van Rambo naar Bucas :) en ik heb dan voornamelijk de Bucas Irish dus de goedkopere lijn. Maar die houden het al lang vol dan de rambo's hier deden.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:25

En de Rambo past bij mijn paard voor geen meter, Bucas wel. De Smartex trekt scheef en is dan moeilijk recht te leggen, de Irish is glad en trek ik makkelijk recht na het scheefzakken (zakt wel minder scheef dan de Smartex). Elke deken zakt bij mijn paard scheef trouwens, paard is zelf scheef.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:48

Hilary schreef:
En de Rambo past bij mijn paard voor geen meter, Bucas wel. De Smartex trekt scheef en is dan moeilijk recht te leggen, de Irish is glad en trek ik makkelijk recht na het scheefzakken (zakt wel minder scheef dan de Smartex). Elke deken zakt bij mijn paard scheef trouwens, paard is zelf scheef.


Hahaha dit maakt het ook niet makkelijker :+

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 01:08

Kortom, het valt of staat met of de deken past of niet. Hier liggen alle bucas dekens perfect en zakt er nooit iets scheef.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 08:23

Dat is dan ook mijn twijfelpunt, met name omdat Rambo hier als gegoten past en je toch vaak hoort dat het of Rambo of Bucas is.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 08:32

Spenk schreef:
MTinker schreef:

Ik zweer echt bij rambo, bucas ligt echt verrot op mijn paard. Ook vind ik de kwaliteit van horseware echt beter. Ik zou dus echt niet overstappen .

Dus omdat het verrot ligt op jouw paard kan een ander beter niet overstappen? :')

Ik ben al 4 jaar blij met de overstap van Rambo naar Bucas :) en ik heb dan voornamelijk de Bucas Irish dus de goedkopere lijn. Maar die houden het al lang vol dan de rambo's hier deden.


Daarom zeg ik, dat IK niet zou overstappen.

Daarbij heb ik jarenlang bucas en horseware verkocht. En bucas had vele malen vaker een lekke deken, plus dan slechte garantieafhandeling. Wat dat betreft gaat mijn keuze dus ook niet naar bucas.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:24

Ik heb een dekenvraag
Ik heb op mijn andere fjorden altijd nika gehad en paste perfect

Op otis krijg ik ze niet passend.

185 is voor goed maar achter net een jurk
175 krijg ik voor niet dicht maar zit qua lengte veel beter dan de 185 jurk ;)

Hij heeft een behoorlijke nek

Nu lees ik veel over amigo maar man wat een keuzes help..?

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 13:47

Nou no need voor twijfelen. Want bij twijfel is niet doen ;)
Daarnaast had mijn paard het al te warm bij zijn bucas cooler + regendeken. Dus dan wordt zo’n smartex ook veel te warm.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:08

Voor de fjord zou ik shires pakken ideaal voor zulke tankjes

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:57

Mijne wordt morgen geschoren en zit even in twijfel wat ik erop zou leggen. Stond nu ongeschoren onder 100 gram zodra het onder 10 graden ging en gevoelstemperatuur ook lager lag, maar morgen 15 graden hier..100 op laten liggen of zou dat nog te warm zijn? Het is in ieder geval geen koukleum

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:06

Opleggen en even een paar keer voelen daarna. Dan heb je je antwoord wel :D

Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 08:03

Ik heb een vraag, heb nu de bucas power turnout light en die beviel super, maar mijn paard is 2 keer (op dezelfde plekken) nat geworden onder de deken aan 1 kant. Nu wil ik een nieuwe maar twijfel ik tussen de bucas power turnout medium en light. Ze is ongeschoren. Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb een hals en onderdeken voor als het écht koud is