Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

Ik val weer kort binnen met nog een vraag :D
Voor diegenen die Rambo gebruiken. Er zitten van die veiligheidslinten aan, zodat als je paard met zijn been in de singels blijft hangen hij het deken niet aan gort trekt. Heel mooi, maar nu is mijn vraag wel, blijft dat systeem een beetje goed? Komt er niet zoveel vuil en andere zooi in die klitteband dat die uiteindelijk niet meer sluit? Daar ben ik een beetje bang voor namelijk. Heb momenteel hetzelfde probleem met mijn weidehalster.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 13:59 



 
Profiel   

Hier staat ze er 24/7 mee op een PP en geen problemen mee gehad. Ook nog nooit de veiligheid nodig gehad. Volgens mij is het niet het klittenband dat open gaat maar het stukje wat dan breekt, ik heb toen reserve plastic stukjes erbij gekregen namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 14:38 



 
Profiel   

Het is een beetje een dubbel systeem dan? Dat je zowel de plastic stukjes hebt als de klittenband? Of heeft de klittenband nog een andere functie?
Wel goed om te horen dat de jouwe er zelfs mee op een PP staat en het toch goed blijft. Hoe lang heb jij jouw dekens al?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 14:42 



 
Profiel   

Het systeem is hier nu een paar weken in gebruik in weer en wind 24/7. Blijft super goed zitten, komt dus ook geen vuil tussen. Pony ligt er altijd op in het zand dus dat is wel een aardige test. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 14:50 



 
Profiel   

Aangezien ik alvast aan het kijken ben voor vliegen dekens en er nu kortingen zijn…

Iemand hier ervaring met presteq? Past deze goed op een paard met een hoge schoft of heeft iemand andere ideeen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:01 



 
Profiel   

Ik zag dat Horseware ook een draver-lijn heeft. Die zijn nu ook in de actie bij Agradi. Iemand ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:05 



 
Profiel   

[ img ]
Na 4 jaar moesten we er toch aan geloven, een nieuwe deken.
Deze was zo goed bevallen dat ik gewoon precies dezelfde heb aangeschaft maar nu een maatje groter.
Paard is gegroeid en wil ook wat ruimte hebben voor de liners. Ondanks de goedkopere variant is hij toch 4 jaar meegegaan in weer en wind, nog steeds perfect waterdicht maar hier en daar wat scheuren - paard staat 24/7 buiten.


Laatst bijgewerkt door keeyzie op 23-11-21 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:06 



 
Profiel   

beegee schreef
Ik zag dat Horseware ook een draver-lijn heeft. Die zijn nu ook in de actie bij Agradi. Iemand ervaring mee?


Draver lijn niet tegen gekomen, heb je een linkje? De amigo past mijn draver echt top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:07 



 
Profiel   

https://www.agradi.nl/horseware-trot-pl ... ck-tan.htm

Het heet Horseware Trot. Alleen in 350gr helaas. Bucas heeft nl ook een paar draver-dekens. Maar die zijn niet zo algemeen verkrijgbaar helaas.

Ik heb nu ook Horseware maar ben benieuwd hoe zo’n Trot-deken dan zou vallen op mijn grote draver. Met name de hals is eigenlijk altijd te groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:10 



 
Profiel   

xHaithi schreef
Het is een beetje een dubbel systeem dan? Dat je zowel de plastic stukjes hebt als de klittenband? Of heeft de klittenband nog een andere functie?
Wel goed om te horen dat de jouwe er zelfs mee op een PP staat en het toch goed blijft. Hoe lang heb jij jouw dekens al?


Nou, als het plastic breekt moet je op een of andere manier die buiksingels weer vast kunnen maken aan de deken, ik denk dat het klittenband er daarom op zit. Gezien het best goed vast zit denk ik niet dat het klittenband openscheurt om zo het been vrij te krijgen.
Deken gaat nu zijn vierde winter in denk ik? Of derde? Ik heb hem wel eens als aanwinst laten zien in dit topic in elk geval :P
Ze draagt hem van november tot maart ongeveer, eigenlijk als voornaamste deken.

Wat betreft dravers en dekens :) Hier eentje van 1.61 die goed in de Rambo duo past. De rhino wug ligt aardig genoeg en de rhino plus is eigenlijk een beetje te wijd.
Mijn zusje heeft een grotere draver (1.61) en die heeft ook altijd netjes onder de amigo gestaan en daar ligt nu een Rambo wug heel mooi op. Beide wel Amerikaanse types.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:52 



 
Profiel   

Wat leuk dat Horseware naast de speciale IJslander en Quarter dekentjes ook draver dekentjes heeft. Die serie kende ik idd ook nog niet.

Volgens mij hebben niet alle merken speciale lijnen voor bepaalde specifieke rassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 16:09 



 
Profiel   

Mijn draver tikt bijna de 1,70 aan, een fransje. Amigo past op zich prima. Maar vind vooral de halzen te los/groot. Hij heeft nu mt 191, maar vind die net wat te kort langs de billen. 198 zou beter passen, maar dat is net een soepjurk langs de zijkanten. Daar issie niet vol genoeg voor. Wel breed maar toch ook atletisch gebouwd. Ben heel benieuwd hoe zo’n speciale draver deken dan zou vallen. Je hebt ze bijv ook (natuurlijk) van Finntack. Wil ik ook weleens proberen, maar wel dure hobby zo, dekens sparen :').

Enige waar ik echt problemen mee heb zijn vliegendekens. Echt al zo’n 10 geprobeerd en geen enkele passend. Gaat teveel trekken op de borst en binnen no-time kale plekken. Zelfs met voering. Probleem heb ik niet/minder met winter-en regendeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 16:18 



 
Profiel   

RianneH schreef
xHaithi schreef
Het is een beetje een dubbel systeem dan? Dat je zowel de plastic stukjes hebt als de klittenband? Of heeft de klittenband nog een andere functie?
Wel goed om te horen dat de jouwe er zelfs mee op een PP staat en het toch goed blijft. Hoe lang heb jij jouw dekens al?


Nou, als het plastic breekt moet je op een of andere manier die buiksingels weer vast kunnen maken aan de deken, ik denk dat het klittenband er daarom op zit. Gezien het best goed vast zit denk ik niet dat het klittenband openscheurt om zo het been vrij te krijgen.
Deken gaat nu zijn vierde winter in denk ik? Of derde? Ik heb hem wel eens als aanwinst laten zien in dit topic in elk geval :P
Ze draagt hem van november tot maart ongeveer, eigenlijk als voornaamste deken.


Ow ja, dat is ook waar :')

Bedankt voor de info! Ook aan Celebi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 16:41 



 
Profiel   

Ik lees al een hele tijd mee.
Ben u op zoek naar een 100 grams goed waterdichte deken waar een losse hals aan kan(denk dat dat handiger is dan een vaste hals). Niet te duur(al is dat relatief natuurlijk) en hoopt nu met black friday wat te scoren. Maar de maat 175 tot 185 is vaak niet op voorraad.
Wat zijn jullie ervaringen met een losse of vaste hals?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 20:22 



 
Profiel   

pluisbeer schreef
Ik lees al een hele tijd mee.
Ben u op zoek naar een 100 grams goed waterdichte deken waar een losse hals aan kan(denk dat dat handiger is dan een vaste hals). Niet te duur(al is dat relatief natuurlijk) en hoopt nu met black friday wat te scoren. Maar de maat 175 tot 185 is vaak niet op voorraad.
Wat zijn jullie ervaringen met een losse of vaste hals?


Er bestaat ook nog een wug. Dat is zeg maar met een halve vaste hals. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit een hals gebruikt. Ik heb een paar dekentjes zonder hals en een wug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 20:27 



 
Profiel   

beegee schreef
Ik zag dat Horseware ook een draver-lijn heeft. Die zijn nu ook in de actie bij Agradi. Iemand ervaring mee?

Ja, ik vind het een hele fijne deken! Mijn paard is 50% draver en het past hem echt perfect. Hij heeft een smal halsje en deze zit prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 20:59 



 
Profiel   

Hoi, misschien kan iemand me hier helpen aan een bril of met me meekijken. Ik zoek een stapmolendeken, die niet waterdicht is zodat ik hem als onderdeken kan gebruiken, zonder bont etc. Die van Kentucky is niet wat ik zoek, het liefste gewoon zo’n spul als die amigo liners. Iemand op stal heeft er een van Bucas maar ik kan er gewoon echt geen vinden. Help me! :+

Edit: ook geen fleece, liefst wat gevoerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 23:03 



 
Profiel   

xLoki schreef
beegee schreef
Ik zag dat Horseware ook een draver-lijn heeft. Die zijn nu ook in de actie bij Agradi. Iemand ervaring mee?

Ja, ik vind het een hele fijne deken! Mijn paard is 50% draver en het past hem echt perfect. Hij heeft een smal halsje en deze zit prima.

Wat super! Merk je nou nog verschil in de buitenstof? De Amigo hero en Amigo bravo zijn net als de trot ook allebei van polyester.

Amigo Hero = 600 of 900 denier polyester
Trot = 840 denier polyester
Amigo Bravo = 1200 denier polyester

Staar je niet blind op de hoeveelheid draad per vierkante meter (denier). De soort stof is ook een van de verschillen qua prijs/kwaliteit van de dekens van Horseware tussen Amigo, Rhino en Rambo. Ballistisch nylon is de sterkste stof en polypropyleen zit dan precies weer tussen polyester en ballistisch nylon in.

Rhino = 1000 denier polypropyleen
Rambo = 1000 denier ballistisch nylon

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 07:20 



 
Profiel   

mcjv schreef
Hoi, misschien kan iemand me hier helpen aan een bril of met me meekijken. Ik zoek een stapmolendeken, die niet waterdicht is zodat ik hem als onderdeken kan gebruiken, zonder bont etc. Die van Kentucky is niet wat ik zoek, het liefste gewoon zo’n spul als die amigo liners. Iemand op stal heeft er een van Bucas maar ik kan er gewoon echt geen vinden. Help me! :+

Edit: ook geen fleece, liefst wat gevoerd.


Kramer heeft er meerdere. Gevoerd, ongevoerd, met en zonder fleece:
https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... alkerdeken

Even een vraag aan de mensen die met de hand hun paardendeken repareren. Ik gebruik ijzergaren, maar wat voor naald gebruik ik daar het beste bij?
Ik struggle altijd met het draad door het oog krijgen (al die hulpmiddelen die ervoor zijn gaan ook altijd stuk), naalden krom trekken en met grote (soort stopnaalden) ben ik bang dat ik te grote gaten in de deken maak.
Iemand tips welke goed te gebruiken zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 13:37 



 
Profiel   

Zoals beloofd:

Amigo bravo XL 6’0
[ img ]

[ img ]

En om te lachen.. mijn man tijdens deze black friday dagen als ik pakjes op zn werk laat leveren
[ img ]


Even een shoutout naar al die wat de V-sluitingen hadden aangeraden!! Amen!!
Dit deken zit PERFECT!!
De big neck was wel nodig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 06:24 



 
Profiel   

Dan de volgende vraag :
:+

Ik heb nu een 250’gram
Ik wil tegen de lente terug de 0 gram

En ik wil een liner van 100 gram aankopen.

Hoe warm zouden de volgende combinaties vallen:
250 gr deken + 100 gr liner
0 gr deken + 100 gr liner

(Aangezien mensen zeggen dat 2 lagen warmer uitvallen) en met de VIP BF wil ik mn huiswerk
gedaan hebben om aan te kopen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 06:44 



 
Profiel   

Zo ver ben ik nog niet. Haha. Afgelopen winter alleen de 100 gram liner onder mijn 0 gram gehad. De 200 gram deken was vorig jaar niet echt nodig. Die had er hooguit een paar dagen op kunnen liggen achteraf gezien.

Ik heb toch ook maar de 0 gram weer opgelegd voor de regen van de komende dagen. :=

Hier nog meer info over het liner systeem:
https://shop.horseware.com/liner-system/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 07:19 



 
Profiel   

Passen de liners je paard wel dan die zijn niet in XL en zijn dus stuk smaller aan de voorkant

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 07:27 



 
Profiel   

Spenk schreef
Passen de liners je paard wel dan die zijn niet in XL en zijn dus stuk smaller aan de voorkant


Er zijn ook XL liners! :)

De ongevoerde XL momenteel, bijna, niet leverbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 07:46 



 
Profiel   

Ik gebruik de normale liners onder mijn amigo xl. Het probleem zat bij die van mij vaak in de schouders met de buitendeken. Met de liners geen problemen en ook geen schuurplekken
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 08:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen