[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-21 16:22

Coentjuh schreef:
Figo88 schreef:
Bij Agradi is nu trouwens 25% korting op Horseware (alleen hebben ze niet heel veel voorradig). En met de code "jarig10" (eenmalig) en "dolle2019" krijg je nog extra korting :D

En nog steeds geen 125/175 op voorraad.. Vorige maand ook al niet :


Nee, stom hè.. Ik had ook hoop dat ze weer nieuwe voorraad hadden binnengekregen toen ik vandaag de mail kreeg dat er weer 25% korting op Horseware is. Maar helaas zijn ook de 2 Rambo's die ik nog graag zou willen nog steeds niet op voorraad -O-

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:23

Ohh balen is dat

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:42

Vaak bestellen ze pas als ze een bestelling binnen krijgen. Dan hebben ze namelijk minder opslagruimte nodig en voorraad kost geld.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-21 16:44

MTinker schreef:
Vaak bestellen ze pas als ze een bestelling binnen krijgen. Dan hebben ze namelijk minder opslagruimte nodig en voorraad kost geld.


Ja, maar de dekens die wij bedoelen zijn gewoon echt niet te bestellen. Dus dan houdt het helaas op :\

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:15

Oh ik zag bij dw grote maten levertijd vqn 5 tot 10 werkdagen. Maar dan vermoed ik dat horseware geen voorraad heeft. De amigos worden in azie gemaakt, gok dat de productie daar problemen heeft.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 18:02

Kijk anders eens op ruitersporthoeve, die hebben ook veel kortingen en een fijne service. Misschien dat zij de juiste maat wel hebben met korting.

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 18:05

Een korte vraag over de horsewaredekens. Zijn er mensen met ervaring met zowel de wug-modellen als de gewone modellen mét V-sluiting? Hoe vallen die ten opzichte van elkaar? Ik heb enkel 2 wugs (één amigo en één rhino) gehad met een V-sluiting maar geen dekens zonder hoge hals. Misschien dat ik een rhino zou aanschaffen met V-sluiting, als die een beetje ligt zoals de wug. Vandaar mijn vraag. Momenteel liggen er Amigo's op met normale sluiting (geen disc).

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 18:20

Mijn merrie met redelijk hoge schoft en lage hals aanzet past een wug beter dan der normale Rambo met V-sluiting. Zeker als ze graast wordt het met haar normale deken te strak op de schoft. Nu alleen nog maar wug dekens en geen zuur paard meer als het deken op gaat.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 18:34

Figo88 schreef:
Spenk schreef:
Maar de kwaliteit van Amigo is niet vergelijkbaar met de kwaliteit van de bucas rain series of de Rambo series. Dat is echt andere stof, hoger waterdicht vermogen en beter ademend. Natuurlijk zijn het prima dekens de amigo! Maar het is niet hetzelfde.


Bucas heeft inderdaad net als Horseware verschillende modellen (goedkopere en duurdere). Het instapmodel van Horseware is de Amigo Hero (kun je ook geen liners en halzen aan bevestigen), dan komt de Amigo Bravo, dan Rhino en dan komt Rambo.
Van Bucas weet ik de modellen zo niet uit mijn hoofd, maar de Smartex is wel een van de duurdere modellen geloof ik.
En er zit dus inderdaad zeker verschil tussen de modellen qua stof, ademend vermogen en waterdichtheid.

@Freyr: Persoonlijk zou ik inderdaad ook kijken naar welke deken het beste op je paard past. Dat is primair en de rest is secundair. Als een deken niet goed zit, dan heeft je paard daar meer last van dan als de deken wat minder goed ademt :Y)


Wil je nog goedkoper heb je ook nog de Horseware Mio. Dat is de lijn onder de Amigo hero.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 18:34

Coentjuh schreef:
Figo88 schreef:
Bij Agradi is nu trouwens 25% korting op Horseware (alleen hebben ze niet heel veel voorradig). En met de code "jarig10" (eenmalig) en "dolle2019" krijg je nog extra korting :D

En nog steeds geen 125/175 op voorraad.. Vorige maand ook al niet :


Daar had ik vorig jaar echt heel veel moeite mee om dekens in de maat te krijgen. Lange levertijden of gewoon helemaal niet leverbaar. -O-

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 18:36

xHaithi schreef:
Een korte vraag over de horsewaredekens. Zijn er mensen met ervaring met zowel de wug-modellen als de gewone modellen mét V-sluiting? Hoe vallen die ten opzichte van elkaar? Ik heb enkel 2 wugs (één amigo en één rhino) gehad met een V-sluiting maar geen dekens zonder hoge hals. Misschien dat ik een rhino zou aanschaffen met V-sluiting, als die een beetje ligt zoals de wug. Vandaar mijn vraag. Momenteel liggen er Amigo's op met normale sluiting (geen disc).


Ik heb mijn nieuwe Horseware Icelandic Wug van 100 gram er nog niet op gehad. := Die heb ik dit seizoen nieuw gekocht. Ze staat nu nog zonder deken of gewoon met de 0 grams Horseware Icelandic erop.

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 18:50

ZzzeiN schreef:
Mijn merrie met redelijk hoge schoft en lage hals aanzet past een wug beter dan der normale Rambo met V-sluiting. Zeker als ze graast wordt het met haar normale deken te strak op de schoft. Nu alleen nog maar wug dekens en geen zuur paard meer als het deken op gaat.


Hmm, dus wel een verschil in ligging dan :\

Coentjuh

Berichten: 9846
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 21:01

Figo88 schreef:
Nee, stom hè.. Ik had ook hoop dat ze weer nieuwe voorraad hadden binnengekregen toen ik vandaag de mail kreeg dat er weer 25% korting op Horseware is. Maar helaas zijn ook de 2 Rambo's die ik nog graag zou willen nog steeds niet op voorraad -O-


Ik heb Agradi (nog maar is) een keertje gemaild.. Maar als ik Bagheera_206 zo hoor, heb ik misschien een slecht vooruitzicht..

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 21:21

Vorig jaar de pandemie de reden. Te kort aan grondstoffen en uitdagingen met transport etc.

Dacht juist dat ze dit jaar wel makkelijker te krijgen waren. Meestal hebben ze begin van herfst nog heel veel op voorraad.

Celebi
Berichten: 3657
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 21:30

Ik wacht ook al weken op mijn hals.. Ben blij dat het nu vrij droog is, anders had ik echt een probleem gehad.. 8)7

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 21:52

Coentjuh schreef:
Figo88 schreef:
Nee, stom hè.. Ik had ook hoop dat ze weer nieuwe voorraad hadden binnengekregen toen ik vandaag de mail kreeg dat er weer 25% korting op Horseware is. Maar helaas zijn ook de 2 Rambo's die ik nog graag zou willen nog steeds niet op voorraad -O-


Ik heb Agradi (nog maar is) een keertje gemaild.. Maar als ik Bagheera_206 zo hoor, heb ik misschien een slecht vooruitzicht..



en Hypostore?

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 21:53

Ivm korting bij agradi ben ik toch aan het twijfelen over de amigo hero (ik wacht nog op mijn bucas bestelling dus ja ik blijf zoeken haha)

Vandaag nogmaals een amigo hero maat 140/193 gepast (normale maat van hem /bucas is 6.0) en van voor past hij mooi maar hij lijkt toch de groot qua lengte. Lijkt bovenop zoveel deken over te houden. Wat vinden jullie? Ben bang dat als ik een 6.0 bestel hij van voor niet meer dicht past..

De amigo bravo xl in zijn goede lengtemaat past niet dicht..


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 22:21

Hij is wel een beetje aan de lange kant vind ik voor "de mooi". Maar als hij niet trekt naar achter zou ik hetzelf acceptabel vinden.

Freyr
Berichten: 693
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 23:03

Freyr schreef:
Kan iemand hier mij helpen in mijn verdere twijfel?

Voor mijn 24-jarige KWPN'er heb ik een bucas smartex rain en een amigo 100 gram liggen. Ik moet vandaag beslissen welke deken ik houd. Weten jullie welke van deze twee dekens het beste ademt? Mijn paard is namelijk gas- en koliekgevoelig en heeft het heel snel te warm. Er is een stukje van haar hals geschoren, maar voor de rest staat ze tot nu toe zonder deken. Met de kou de komende dagen wil ik toch maar een deken op gaan doen, maar dan moet ze wel echt haar warmte goed kwijt kunnen.

Welke van de twee ademt het beste? De amigo is gewoon die donkerblauwe.


Nou, dit kan ik overboord gooien. Beide dekens zijn na een rondje stappen en draven scheef gaan trekken.


Amigo bravo:

Afbeelding

Dit was na een rondje stappen in de bak al zo scheef. Dat gaat nooit goed komen natuurlijk.

Bucas smartex:
Deze is iets minder scheef, maar je ziet duidelijk dat die ook scheef trekt. Voor een deken van dik 200 euro ga ik dat niet doen. Ik durf ook niet te riskeren dat ze wel schuurplekken krijgt of dat het erger wordt.

Afbeelding

Afbeelding


Mijn paard rolt heel graag, dus een deken die goed op zijn plek zit is een must. Daarnaast een deken die goed ademt zo in de winter is ook een grote eis. Weten jullie welke dekens ik nog kan proberen?

De onderstaande merken heb ik, maar trekken scheef:
-Nika, hier krijgt ze echt schuurplekken van
- Shire voor haar regendeken, daar krijgt ze minder schuurplekken van.
- Bucas smartex
- Amigo Bravo

Weten jullie welke dekens ik nog kan proberen? Of een site met goed advies en een breed aanbod?

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 23:09

Ik zou toch denken aan den V sluiting om te proberen. Geen wug denk ik voor dit paard maar de sluiting kan wel echt een groot verschil maken. Dochorse heeft ook wel redelijk aanbod en iig goed advies.

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 23:26

Iemand al ervaring met de Amigo Eco dekens?
Ik heb er nu een in mijn winkelmandje liggen bij Agradi met best wat korting, maar twijfel nog een beetje omdat ik er nog niks over kan vinden aan recensies...

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 01:37

Bagheera_206 schreef:
Vorig jaar de pandemie de reden. Te kort aan grondstoffen en uitdagingen met transport etc.

Dacht juist dat ze dit jaar wel makkelijker te krijgen waren. Meestal hebben ze begin van herfst nog heel veel op voorraad.


Op dit moment is de wereldhandel nu zwaarder verstoort dan vorig jaar. Een zeecontainer kost 30 keer meer dan toen. Dat is een prijs die voor de meeste handel niet op te brengen is. Daarnaast zijn ze constant niet beschikbaar of vertraagd.

Vermoeden is dat dit nog wel even duurt...

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 03:07

Freyr schreef:
Freyr schreef:
Kan iemand hier mij helpen in mijn verdere twijfel?

Voor mijn 24-jarige KWPN'er heb ik een bucas smartex rain en een amigo 100 gram liggen. Ik moet vandaag beslissen welke deken ik houd. Weten jullie welke van deze twee dekens het beste ademt? Mijn paard is namelijk gas- en koliekgevoelig en heeft het heel snel te warm. Er is een stukje van haar hals geschoren, maar voor de rest staat ze tot nu toe zonder deken. Met de kou de komende dagen wil ik toch maar een deken op gaan doen, maar dan moet ze wel echt haar warmte goed kwijt kunnen.

Welke van de twee ademt het beste? De amigo is gewoon die donkerblauwe.


Nou, dit kan ik overboord gooien. Beide dekens zijn na een rondje stappen en draven scheef gaan trekken.


Amigo bravo:

[ [url=m/eDviWt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was na een rondje stappen in de bak al zo scheef. Dat gaat nooit goed komen natuurlijk.

Bucas smartex:
Deze is iets minder scheef, maar je ziet duidelijk dat die ook scheef trekt. Voor een deken van dik 200 euro ga ik dat niet doen. Ik durf ook niet te riskeren dat ze wel schuurplekken krijgt of dat het erger wordt.

[ [url=m/aqFNW6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MuNTpc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn paard rolt heel graag, dus een deken die goed op zijn plek zit is een must. Daarnaast een deken die goed ademt zo in de winter is ook een grote eis. Weten jullie welke dekens ik nog kan proberen?

De onderstaande merken heb ik, maar trekken scheef:
-Nika, hier krijgt ze echt schuurplekken van
- Shire voor haar regendeken, daar krijgt ze minder schuurplekken van.
- Bucas smartex
- Amigo Bravo

Weten jullie welke dekens ik nog kan proberen? Of een site met goed advies en een breed aanbod?


Oh, wat vervelend zeg! -O-
Bucas zie ik echt bij heel veel paarden scheef trekken, maar ik moet zeggen dat mijn Amigo Bravo ook wel een lichte afwijking naar rechts had :')
En mijn Rambo (ik heb de original met V-sluiting) blijft echt perfect liggen. Maakt niet uit wat de mijne ermee doet, de deken verschuift totaal niet :D

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 07:33

xLoki schreef:
Iemand al ervaring met de Amigo Eco dekens?
Ik heb er nu een in mijn winkelmandje liggen bij Agradi met best wat korting, maar twijfel nog een beetje omdat ik er nog niks over kan vinden aan recensies...


Volgens mij is het gewoon exact hetzelfde als de normale versie maar maken ze gebruik van gerecycled plastic. Denk niet dat hij anders zal vallen of minder waterdicht zal zijn. :=

Spenk
Berichten: 21778
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 07:36

Scheef gaan gebeurt vaak omdat dekens te groot zijn. 90% procent van de dekens zijn te groot := de staartflap naad moet ziiten bij de staart aanzet en niet zo er overheen hangen zoals bij de meeste mensen.