Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

Met bijna 600 pagina's in deel 4 is het weer tijd geworden voor deel 5!
Brand los met al je vragen, ervaringen en tips! :D

# Deel 1 [SV] Wie staat er nu al in de dekens?
# Deel 2: [SV] [Centraal] Alle vragen over dekens? #02
# Deel 3: [SV] [Centraal] Alle vragen over dekens #03.
# Deel 4: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

En omdat we er alles aan willen doen om die oh zo vervelende insecten weg te houden bij onze paarden, staan hieronder tips om ze te (proberen te) verjagen zonder een vliegendeken:

# [SV] zebra strepen op paard schilderen
# [SV] Nieuw recept betere vliegenspray

En voor nu is het vooral voorbereiden op de vrieskou.. :brr: En stiekem ook wel weer uitkijken naar de lente waar we ons even niet druk hoeven te maken over scheren, dekens en insecten! *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:16 



 
Profiel   

*\o/*

ben ik dankbaar voor de kennis van de mensen op dit forum
bij deze een dikke merci :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:22 



 
Profiel   

ik heb een amigo Bravo XL van 250 gr besteld bij Hypostore na het terugsturen van al mijn bucas dekens wegens het niet passen (bovendien nog een power turnout te koop voor de geintereseerde in 6.3) :o

hoop zo dat deze zo goed past als de mensen aanbevelen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:23 



 
Profiel   

Haf_Woezel schreef
ik heb een amigo Bravo XL van 250 gr besteld bij Hypostore na het terugsturen van al mijn bucas dekens wegens het niet passen (bovendien nog een power turnout te koop voor de geintereseerde in 6.3) :o

hoop zo dat deze zo goed past als de mensen aanbevelen :D


Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de Bravo XL niet gaat passen. Plaats je een foto als je hem binnen hebt? *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:25 



 
Profiel   

Hopelijk past ie!! Voor mijn kruising haf was de bravo xl gek genoeg toch te krap aan de voorkant. Maar ik heb dan ook een bijzonder paard :+ bij mij is de irish onderweg en hoop dat ik eind deze week met black friday de nieuwe xrange van bucas in 200 gram nog kan aanschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:28 



 
Profiel   

Vond de xl hetzelfde vallen als rambo dus toen voor rambo gekozen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:36 



 
Profiel   

Bij Agradi is nu trouwens 25% korting op Horseware (alleen hebben ze niet heel veel voorradig). En met de code "jarig10" (eenmalig) en "dolle2019" krijg je nog extra korting :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:47 



 
Profiel   

Plaats ik mijn vraag hier ook nog even, hebben er al mensen ervaring met de bucas atlantic turnout? Hoe bevalt de dermocare voering? Kan deze op een bezweet uitgestapt paard? Of is het meer net zoals de irish binnenkant

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:57 



 
Profiel   

Figo88 schreef
Bij Agradi is nu trouwens 25% korting op Horseware (alleen hebben ze niet heel veel voorradig). En met de code "jarig10" (eenmalig) en "dolle2019" krijg je nog extra korting :D


Bedankt voor deze tip! Gelijk even ingeslagen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:58 



 
Profiel   

JenniferU schreef
Plaats ik mijn vraag hier ook nog even, hebben er al mensen ervaring met de bucas atlantic turnout? Hoe bevalt de dermocare voering? Kan deze op een bezweet uitgestapt paard? Of is het meer net zoals de irish binnenkant

Het is net als irish alleen het zou beter ademen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:00 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Figo88 schreef
Bij Agradi is nu trouwens 25% korting op Horseware (alleen hebben ze niet heel veel voorradig). En met de code "jarig10" (eenmalig) en "dolle2019" krijg je nog extra korting :D


Bedankt voor deze tip! Gelijk even ingeslagen *\o/*


Graag gedaan! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:13 



 
Profiel   

Figo88 schreef
Haf_Woezel schreef
ik heb een amigo Bravo XL van 250 gr besteld bij Hypostore na het terugsturen van al mijn bucas dekens wegens het niet passen (bovendien nog een power turnout te koop voor de geintereseerde in 6.3) :o

hoop zo dat deze zo goed past als de mensen aanbevelen :D


Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de Bravo XL niet gaat passen. Plaats je een foto als je hem binnen hebt? *\o/*


doe ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:34 



 
Profiel   

Figo88 schreef
Bij Agradi is nu trouwens 25% korting op Horseware (alleen hebben ze niet heel veel voorradig). En met de code "jarig10" (eenmalig) en "dolle2019" krijg je nog extra korting :D



even testen :Y)

edit: lukt bij mij niet (heb wel al een voucher van 7.50 ingezet gehad)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:35 



 
Profiel   

Ik heb nu 100 gram amigo deken op met 200 gram liner eronder. Gister stond hij onder amigo 0 gram en 200 gram liner maar was die toch net niet net wel, en dat was midden op de dag, dus toch maar dikker gegaan. Zo blij met het systeem van horseware. Paard is ongeschoren, ofja alleen de hals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:48 



 
Profiel   

Kan iemand hier mij helpen in mijn verdere twijfel?

Voor mijn 24-jarige KWPN'er heb ik een bucas smartex rain en een amigo 100 gram liggen. Ik moet vandaag beslissen welke deken ik houd. Weten jullie welke van deze twee dekens het beste ademt? Mijn paard is namelijk gas- en koliekgevoelig en heeft het heel snel te warm. Er is een stukje van haar hals geschoren, maar voor de rest staat ze tot nu toe zonder deken. Met de kou de komende dagen wil ik toch maar een deken op gaan doen, maar dan moet ze wel echt haar warmte goed kwijt kunnen.

Welke van de twee ademt het beste? De amigo is gewoon die donkerblauwe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:57 



 
Profiel   

Die Bucas :) die heeft veel sterkere en ademerende stof dan de amigo en door de sty dry ademt die nog beter en krijgen ze het niet snel te warm omdat die deken dat afvoert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:59 



 
Profiel   

Spenk schreef
Die Bucas :) die heeft veel sterkere en ademerende stof dan de amigo en door de sty dry ademt die nog beter en krijgen ze het niet snel te warm omdat die deken dat afvoert.


Ja? Ik kon nergens de onderbouwing hiervoor zo vinden. Niet dat het eerder een marketingtrucje is.

Vanmiddag ga ik eerst iig bepalen welke deken het beste ligt. Mijn paard rolt ook nogal graag namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 12:05 



 

Haf_Woezel schreef
ik heb een amigo Bravo XL van 250 gr besteld bij Hypostore na het terugsturen van al mijn bucas dekens wegens het niet passen (bovendien nog een power turnout te koop voor de geintereseerde in 6.3) :o

hoop zo dat deze zo goed past als de mensen aanbevelen :D


Deze heb ik vanmorgen ook besteld :D Met de korting bij Agradi en een voucher was 'ie €119.
Ik hoop dat deze past. Pony heeft altijd Amigo/Rambo dekens gehad maar zowel de Amigo wug als de normale Amigo met v-sluiting zaten te krap rond de schouders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 12:07 



 
Profiel   

Haha nee dat is geen marketingtrucje :D https://www.dochorse.nl/help/bucas-stay-dry.html

als ik die deken op een gewassen paard leg is die razendsnel kurkdroog.

Het ademend vermogen is van deze deken ook een heel stuk beter dan de amigo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 12:09 



 
Profiel   

Freyr schreef
Kan iemand hier mij helpen in mijn verdere twijfel?

Voor mijn 24-jarige KWPN'er heb ik een bucas smartex rain en een amigo 100 gram liggen. Ik moet vandaag beslissen welke deken ik houd. Weten jullie welke van deze twee dekens het beste ademt? Mijn paard is namelijk gas- en koliekgevoelig en heeft het heel snel te warm. Er is een stukje van haar hals geschoren, maar voor de rest staat ze tot nu toe zonder deken. Met de kou de komende dagen wil ik toch maar een deken op gaan doen, maar dan moet ze wel echt haar warmte goed kwijt kunnen.

Welke van de twee ademt het beste? De amigo is gewoon die donkerblauwe.


Ik zou degene houden die het beste op je paard past; je hebt niks aan de meest ademende deken als je paard er schuurplekken van krijgt.
Het voordeel aan bucas is idd wel de stay dry voering, die schijnt goed te werken. Aangezien bucas mijn paard niet past, heb ik er echter geen persoonlijke ervaring mee (ik heb amigo, die liggen goed). Beide dekens zijn kwalitatief echter gewoon goed. Als je twijfelt of je paard het nu wel of niet te warm hebt, kan je misschien zo'n horsepal aanschaffen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 12:12 



 
Profiel   

Maar de kwaliteit van Amigo is niet vergelijkbaar met de kwaliteit van de bucas rain series of de Rambo series. Dat is echt andere stof, hoger waterdicht vermogen en beter ademend. Natuurlijk zijn het prima dekens de amigo! Maar het is niet hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 12:14 



 
Profiel   

Ik ben het met je eens dat de rambo's beter zijn dan de amigo's, maar daar heb ik persoonlijk niks aan, aangezien die minder goed op m'n paard passen :P . Ik weet niet of rambo beter waterdicht is dan amigo; ik weet wel dat mijn amigo hero doorregend met veel regen (ooit gekocht als eerste deken voor een nog jong paard), en mijn amigo bravo, die overigens ook beter valt, niet. Dus binnen de amigolijn zit er ook nog verschil op. Maar de beste deken is nog altijd degene die het beste past!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 12:19 



 
Profiel   

Haf_Woezel schreef
Figo88 schreef
Bij Agradi is nu trouwens 25% korting op Horseware (alleen hebben ze niet heel veel voorradig). En met de code "jarig10" (eenmalig) en "dolle2019" krijg je nog extra korting :D



even testen :Y)

edit: lukt bij mij niet (heb wel al een voucher van 7.50 ingezet gehad)


Het kan inderdaad niet i.c.m. een € 7,50 voucher. Dus als het totaalbedrag boven de € 65,- is ofzo, dan ben je goedkoper uit met de kortingscodes. Daaronder kun je beter de € 7,50 voucher gebruiken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 14:33 



 
Profiel   

Spenk schreef
Maar de kwaliteit van Amigo is niet vergelijkbaar met de kwaliteit van de bucas rain series of de Rambo series. Dat is echt andere stof, hoger waterdicht vermogen en beter ademend. Natuurlijk zijn het prima dekens de amigo! Maar het is niet hetzelfde.


Bucas heeft inderdaad net als Horseware verschillende modellen (goedkopere en duurdere). Het instapmodel van Horseware is de Amigo Hero (kun je ook geen liners en halzen aan bevestigen), dan komt de Amigo Bravo, dan Rhino en dan komt Rambo.
Van Bucas weet ik de modellen zo niet uit mijn hoofd, maar de Smartex is wel een van de duurdere modellen geloof ik.
En er zit dus inderdaad zeker verschil tussen de modellen qua stof, ademend vermogen en waterdichtheid.

@Freyr: Persoonlijk zou ik inderdaad ook kijken naar welke deken het beste op je paard past. Dat is primair en de rest is secundair. Als een deken niet goed zit, dan heeft je paard daar meer last van dan als de deken wat minder goed ademt :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 14:45 



 
Profiel   

Figo88 schreef
Bij Agradi is nu trouwens 25% korting op Horseware (alleen hebben ze niet heel veel voorradig). En met de code "jarig10" (eenmalig) en "dolle2019" krijg je nog extra korting :D

En nog steeds geen 125/175 op voorraad.. Vorige maand ook al niet :\
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 15:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen