Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

Maar die disc en v vallen ook praktisch hetzelfde. Daarom past mijn paard een stuk beter in bucas :)

Bucas heeft ook verschillende pasvormen. De freedom, iris en smartex lijn vallen allemaal net anders.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:45 



 
Profiel   

Ik vind de disc en de V sluiting zeker niet hetzelfde vallen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:47 



 
Profiel   

Horseware heeft toch ook nog rechte sluitingen?

Dan zijn er 3 opties!

Mijn ervaring is ook dat de V-sluiting anders valt dan de disc.

Disc valt smaller dan de rechte sluiting, v-sluiting juist wijder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:19 



 
Profiel   

Weet iemand hoe ik het verschil tussen de nieuwe en oude bucas onderdeken (silk feel)?

Ik lees dat de nieuwe een sterkere buitenkant heeft, maar vraag me af welke ik nu ontvangen heb en de webshop weet het zelf niet. Deze is blauw met grijs randje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 14:16 



 
Profiel   

Rosje8 schreef
Weet iemand hoe ik het verschil tussen de nieuwe en oude bucas onderdeken (silk feel)?

Ik lees dat de nieuwe een sterkere buitenkant heeft, maar vraag me af welke ik nu ontvangen heb en de webshop weet het zelf niet. Deze is blauw met grijs randje.


De nieuwe heten quilt en hebben de singels aan de buitenkant. Oudere versies hadden een oudere naam en veel hadden de singels aan de binnenkant met clipjes.
Denk dat de oude bijna niet meer te krijgen zijn,de nieuwe zijn er al een paar jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 14:28 



 
Profiel   

De oude is blauw met grijs randje en de nieuwe blauw met groen randje. Ook heeft de oude singels onder de deken die er af kunnen en de nieuwe zitten over de deken en kunnen er niet af.

https://www.agradi.nl/bucas-quilt-150g- ... CEQAvD_BwE

Dit is de nieuwe

en dit de oude
https://hypostore.nl/bucas-select-quilt ... DkQAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 14:31 



 
Profiel   

Oh nu raak ik helemaal in de war.
Ik zal even foto's delen.
Ik denk dat dit wel nieuwe is, maar nu wel met grijs randje.[ img ]
[ img ]

Bij agradi staat eerst ook een foto met groen randje maar daarna met grijs randje, dat is de deken de ik heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 14:40 



 
Profiel   

Aan de stof te zien is dit de nieuwe, de oude waren gladder van stof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 15:02 



 
Profiel   

Thanks!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 15:44 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Bagheera_206 schreef
Nu valt het kwartje. :') Dan is het idd ook niet zo heel ingewikkeld de Bucas Power Cooler met Stay Dry vast te naaien in bijvoorbeeld de Horseware Airmax liner of een willekeurige Horseware liner. +:)+

Met de Bucas Power Cooler ingenaaid in de Horseware Airmax heb je wel the best of both worlds. :D


Hihi, wat voegt de air max dan toe? :o
De stay dry blijft geen vocht op liggen zoals een zweetdeken en de regenliner ademt ook.

Je kan idd elke willekeurige liner gebruiken. Bij mij regent de Rambo heel af en toe nog door en ik wilde een liner die altijd kan (dus minimaal extra warmte toevoegt). Daarom de regenliner.
Tot dusver doel behaalt met -1 en 8 graden :)
Alleen de cooler was te koud vanaf 6 graden.
Heb ik voor kouder weer de 150gr quilt.



Is dat niet een heel pakket? Of heb je dan alleen de 150 gr quilt onder de Rambo en niet nog je liner + cooler?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 18:48 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ninx schreef
Aaaaaahhhh! Nu snap ik het :D
Die liner heb ik ook liggen.....

En deze doe je dus als geheel onder je Rhino? (of andere regendeken)
En de reden dat je ervoor hebt gekozen die liner nog tussen de cooler en je regendeken te hebben, is het feit dat soms je regendeken het niet 100% droog houdt bij aanhoudende regen?

Ik loop ook tegen dat laatste aan namelijk.

Ik vind dit een slim plan! Moet dan alleen even mijn schoonmoeder lief aankijken, ik heb geen naaimachine....


Klopt en daarnaast geeft het net wat meer warmte dan alleen de cooler. In die liner zit ook hele lichte vulling.

Het kan vast wel met de hand, maar dan ben je er wel lang zoet mee :)
Mijn man en ik hebben per kant afgespeld en vast genaaid. Het laatste was ‘t spannendste, de voorsluiting van de bucas eraf knippen (heb je ook gelijk een losse borstverbreder :D ).
Wij zijn denk ik ook echt wel een uur of 3 bezig geweest. Het werk zit ‘m voornamelijk in ‘t precies afspelden. Omdat je niet een vierkant naait, maar nog zit met bolling bij de bips en de bucas aan de zijkanten langer is.


Ik denk toch dat dit het winnende plan is....
Ik vind de pasvorm van Horseware namelijk echt het beste bij mijn paarden, maar vind het wel heel fijn ze vochtig weg te kunnen zetten als dat niet anders kan. Ik loop nu maar te klooien met allemaal fleecedekens en dan steeds wisselen....

Je kunt dus ook wanneer je door de regen hebt gereden en er bijvoorbeeld even goed langs gaat met een zweetmes, je paard onder die cooler (stay dry) veilig wegzetten?

Het lijkt wel een sprookje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 18:51 



 
Profiel   

Onder stay dry kan je ze wegzetten ja. Als ik het paard een helemaal was doe ik na het wassen een shamrock power met hals op en die blijft dan de hele nacht op. Ze zijn in no time droog en de deken blijft ook warm en droog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 18:53 



 
Profiel   

Ninx schreef
Slmt9 schreef

Hihi, wat voegt de air max dan toe? :o
De stay dry blijft geen vocht op liggen zoals een zweetdeken en de regenliner ademt ook.

Je kan idd elke willekeurige liner gebruiken. Bij mij regent de Rambo heel af en toe nog door en ik wilde een liner die altijd kan (dus minimaal extra warmte toevoegt). Daarom de regenliner.
Tot dusver doel behaalt met -1 en 8 graden :)
Alleen de cooler was te koud vanaf 6 graden.
Heb ik voor kouder weer de 150gr quilt.



Is dat niet een heel pakket? Of heb je dan alleen de 150 gr quilt onder de Rambo en niet nog je liner + cooler?


Idd óf de quilt óf de regen/bucasliner :j

Ik heb inderdaad juist de staydry voering gekocht (en al gebruikt) voor als hij zeiknat geregend is zonder deken. De natheid blijft (ook bij zweten) niet op de deken liggen zoals bij een fleecedeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:25 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Idd óf de quilt óf de regen/bucasliner :j

Ik heb inderdaad juist de staydry voering gekocht (en al gebruikt) voor als hij zeiknat geregend is zonder deken. De natheid blijft (ook bij zweten) niet op de deken liggen zoals bij een fleecedeken.


Check, check, dubbelcheck.... klinkt super!

Nog 1 laatste vraag: waarom heb je niet voor een Bucas deken incl stay dry gekozen? Had een hoop geknutsel gescheeld... hihihi. Of vind je die pasvorm niet goed?
Dat laatste is denk ik namelijk het geval bij mijn pony's met lage halsaanzet....

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:29 



 
Profiel   

Vanwege de pasvorm inderdaad. Heb twee rambo’s liggen. Als alleen de cooler goed had gezeten was ik ook niet voor de regenliner + cooler gegaan.
.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:49 



 
Profiel   

Hoi iedereen!!
Dit word mijn eerste winter met m’n paard.. Nu is mijn vraag.. Moet hij een deken op? Hij staat 24/7 buiten en heeft al een lekker wintervacht! Het is een warmbloed paard :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 20:05 



 
Profiel   

Deken op of niet hangt van je paard af (koud/nat of juist niet?) verder speelt je eigen voordeel ook wel mee. Als je gaat scheren doordat paard in de training teveel zweet, het niet aankan anders of niet opdroogt etc

Merk je nu dat je paard het te warm heeft als je bezig bent of dat die juist koud verkleumd staat?

zelf heb ik een andere vraag:
Doen jullie wel eens s avonds wassen. Dan de bucas shamrock deken op en pas volgende ochtend weer de winter deken op? Is die Shamrock dik genoeg in vergelijking met een 200 grams dekens bijvoorbeeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 20:34 



 
Profiel   

Hallo een vraagje, ik hoop dat ik voldoende meningen krijg. Situatie is als volgt: pony 18 jaar 24/7 buiten met hooi, schuilhuisje. Over een week word de kudde samenstelling veranderd waardoor hij weer 2 nieuwe vriendjes krijgt. Pony is niet geschoren.

Pony staat nu met de smartex rain die tot 0 graden warm is. Soms denk ik wel eens: zonder die deken is hij toch veel warmer dan met ivm zijn natuurlijke vacht? Ik heb hem de deken opgedaan toen het dagen achter elkaar regende en hij met opgetrokken buik stond. Heb hem toen niet meer afgedaan.

Pony draagt de deken ongeveer al een 3 a 4 weken.
Kan ik de deken nu weer af doen? En heb zonder laten staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 08:57 



 
Profiel   

Je zou het altijd kunnen proberen, maar als ik het zo hoor staat je paard dan binnen no time weer met een opgetrokken buik. Het regent nog steeds enorm veel namelijk en het is alleen maar kouder geworden. Vorig jaar heeft mijn oudere pony ook bijna het hele seizoen die deken op gehad en was altijd aangenaam van temperatuur. Het zijn (als ze passen) echt hele fijne dekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 09:08 



 
Profiel   

Celebi schreef
Je zou het altijd kunnen proberen, maar als ik het zo hoor staat je paard dan binnen no time weer met een opgetrokken buik. Het regent nog steeds enorm veel namelijk en het is alleen maar kouder geworden. Vorig jaar heeft mijn oudere pony ook bijna het hele seizoen die deken op gehad en was altijd aangenaam van temperatuur. Het zijn (als ze passen) echt hele fijne dekens.


Elk paard is verschillend, maar dit is ook mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 09:25 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Vanwege de pasvorm inderdaad. Heb twee rambo’s liggen. Als alleen de cooler goed had gezeten was ik ook niet voor de regenliner + cooler gegaan.
.


Wat ik me dan afvraag (totaal niet handig met een naai machine dus echt geen idee) of het niet makkelijker is om een andere sluiting (V sluiting?) te maken op zo’n cooler of onderdeken van bucas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:21 



 
Profiel   

Yenni schreef
Hallo een vraagje, ik hoop dat ik voldoende meningen krijg. Situatie is als volgt: pony 18 jaar 24/7 buiten met hooi, schuilhuisje. Over een week word de kudde samenstelling veranderd waardoor hij weer 2 nieuwe vriendjes krijgt. Pony is niet geschoren.

Pony staat nu met de smartex rain die tot 0 graden warm is. Soms denk ik wel eens: zonder die deken is hij toch veel warmer dan met ivm zijn natuurlijke vacht? Ik heb hem de deken opgedaan toen het dagen achter elkaar regende en hij met opgetrokken buik stond. Heb hem toen niet meer afgedaan.

Pony draagt de deken ongeveer al een 3 a 4 weken.
Kan ik de deken nu weer af doen? En heb zonder laten staan?


Mijn niet-waterdicht paard heeft het ook bij -5 niet koud zolang het droog blijft. Een buitje gaat ook wel, maar hele dagen regen trekt ze gewoon niet, dan staat ze na enkele uren te rillen van de kou. Ze staat nu onder een 0gram deken van horseware en heeft daar nog geen enkele keer kou mee gehad. Voor sommige paarden is een 0 gram of een smartex rain net dat beetje dat ze nodig hebben. Het houdt sowieso water en wind buiten en meestal zijn dat de dingen waar ze het koud door krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:10 



 
Profiel   

goldyc schreef
Yenni schreef
Hallo een vraagje, ik hoop dat ik voldoende meningen krijg. Situatie is als volgt: pony 18 jaar 24/7 buiten met hooi, schuilhuisje. Over een week word de kudde samenstelling veranderd waardoor hij weer 2 nieuwe vriendjes krijgt. Pony is niet geschoren.

Pony staat nu met de smartex rain die tot 0 graden warm is. Soms denk ik wel eens: zonder die deken is hij toch veel warmer dan met ivm zijn natuurlijke vacht? Ik heb hem de deken opgedaan toen het dagen achter elkaar regende en hij met opgetrokken buik stond. Heb hem toen niet meer afgedaan.

Pony draagt de deken ongeveer al een 3 a 4 weken.
Kan ik de deken nu weer af doen? En heb zonder laten staan?


Mijn niet-waterdicht paard heeft het ook bij -5 niet koud zolang het droog blijft. Een buitje gaat ook wel, maar hele dagen regen trekt ze gewoon niet, dan staat ze na enkele uren te rillen van de kou. Ze staat nu onder een 0gram deken van horseware en heeft daar nog geen enkele keer kou mee gehad. Voor sommige paarden is een 0 gram of een smartex rain net dat beetje dat ze nodig hebben. Het houdt sowieso water en wind buiten en meestal zijn dat de dingen waar ze het koud door krijgen.

Dat geldt voor mijn pony’s ook. Als het nu droog zou blijven, zou zeker mijn ruin gewoon weer zonder deken gaan. Mijn merrie is een twijfelgeval, die is 26, PPID en chronisch bevangen en moeilijk op gewicht te houden. Vacht heeft ze wel, trouwens. Beiden staan momenteel onder 50 gram.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:27 



 
Profiel   

Oke dankjulliewel. Hier kan ik iets mee. Liefst probeer ik hem zonder te zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:37 



 
Profiel   

Capriootje schreef
Slmt9 schreef
Vanwege de pasvorm inderdaad. Heb twee rambo’s liggen. Als alleen de cooler goed had gezeten was ik ook niet voor de regenliner + cooler gegaan.
.


Wat ik me dan afvraag (totaal niet handig met een naai machine dus echt geen idee) of het niet makkelijker is om een andere sluiting (V sluiting?) te maken op zo’n cooler of onderdeken van bucas?


Geen idee. De bucas ia nog steeds langer aan de zijkanten (dus innemen moet sowieso), om dan ook nog een deken te slopen voor de v-sluiting zou ik zelf niet doen. Met de gok of het past.
Een passende liner klinkt voor mij logischer. Daarnaast had ik hem ook nodig voor de extra warmte en waterdichte functie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen