[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:22

Mijne staat nu onder 0 grams, snachts op stal. Maar vanaf donderdag gaat de 150gr onderdeken er weer bij op.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:53

Figo88 schreef:
xSCWx schreef:
Mijn pony was vanmiddag (11gr, zonnetje en koude wind) al warm en klam onder de 50gr en dan is hij deels geschoren (buik en hals). Helemaal zonder deken zetten vind ik listig omdat hij deels geschoren is… Hij is wel al zwaar in de rui.


Kun je geen 0 grams regendeken opleggen? En wat voor deken heb je? Het kan nl ook zijn dat de deken niet (meer) goed ademt en hij er daardoor warm onder wordt.

Tot 3 dagen terug had hij zijn 100gr rhino wug op, was te warm dus ben naar de winkel gereden voor een 50gr (geloof amigo). Dus deken is 2 dagen oud. 0 grams vind ik zo.. koud nog? Aangezien hij best een stuk geschoren is bij zijn buik en hals.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:58

Alleen, als hij zweet heeft hij het te warm :Y) ik weet eigenlijk niks van scheren, maar als het alleen de buik en stuk hals is valt de regen toch niet op de blote huid? Kan hij ook schuilen?

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 00:56

xSCWx schreef:
Tot 3 dagen terug had hij zijn 100gr rhino wug op, was te warm dus ben naar de winkel gereden voor een 50gr (geloof amigo). Dus deken is 2 dagen oud. 0 grams vind ik zo.. koud nog? Aangezien hij best een stuk geschoren is bij zijn buik en hals.


Ik snap je gedachte wel dat een 0 grams deken nog zo "koud" lijkt, maar je paard heeft het toch duidelijk te warm onder een 50 grams. En als je bijvoorbeeld een 0 grams Amigo Bravo koopt, dan kun je daar ook altijd nog liners onder doen zodat de deken veelzijdig te gebruiken is.
Het blijft wel een gedoe met die dekens he :')

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:21

Mijne is ongeschoren en staat onder 100 gram. 24/7 buitn, maar die harde wind maakt het flink frisser. En vandaag weer hele dag miezer...

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:54

Ik heb gewoon nog de Smartex extra op liggen, en dat is in die koude wind en regen niks te warm nu.

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:58

Ik heb vandaag de bucas smartex rain aangeschaft, deze zou van 0 tm 14 graden mketen kunnen dus ideaal in deze periode! Ook fijn dat je die op een bezweet paard kan leggen, hoef ik niet meer een uur te wachten na het rijden XD

Celebi
Berichten: 3664
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:05

Die Smartex Rain is inderdaad ideaal! Ligt nu ook weer tijdelijk op m'n paard in afwachting op de garantie aanvraag op mijn Rambo. En ik was dus vandaag aan het rijden en toen begon het te regenen en toen schoot er door me heen dat ik snel moest schuilen, maar toen bedacht ik me dat m'n deken nu wel zorgeloos op een nat paard kon en toen zijn we vrolijk verder gegaan met de training. :')

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:13

Ik heb de gok gewaagd en de stay dry variant van het Drunens Ruiterhuis besteld. Vanwege de v-hals sluiting. Ik lees goede reviews en hoop dat ie de verwachtingen waarmaakt. Ik zal mijn ervaring delen zodra ik de deken heb getest! Misschien wel een uitkomst voor paardjes die Bucas niet passen.

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 00:20

Die kende ik nog niet Marigo. Ben benieuwd hoe die bevalt. En hoe die houdt kwa waterdichtheid, maar dat blijkt vaak pas later

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 00:22

Ik heb mellebel nu weer onder de 0 grams. Ik weet niet zeker of ik morgen naar stal kan en het wordt best koud. Als het dan ook nog gaat regenen ga ik me wel zorgen maken :o

Celebi
Berichten: 3664
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 06:17

Marigo schreef:
Ik heb de gok gewaagd en de stay dry variant van het Drunens Ruiterhuis besteld. Vanwege de v-hals sluiting. Ik lees goede reviews en hoop dat ie de verwachtingen waarmaakt. Ik zal mijn ervaring delen zodra ik de deken heb getest! Misschien wel een uitkomst voor paardjes die Bucas niet passen.


Welke is dit? Nog nooit van gehoord en zie ook niks vergelijkbaars op hun website.

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 08:25

Sintara schreef:
Ik heb mellebel nu weer onder de 0 grams. Ik weet niet zeker of ik morgen naar stal kan en het wordt best koud. Als het dan ook nog gaat regenen ga ik me wel zorgen maken :o

Het wordt 8 graden dat is helemaal niet koud :+ of woon je niet in NL?

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 08:47

Spenk schreef:
Sintara schreef:
Ik heb mellebel nu weer onder de 0 grams. Ik weet niet zeker of ik morgen naar stal kan en het wordt best koud. Als het dan ook nog gaat regenen ga ik me wel zorgen maken :o

Het wordt 8 graden dat is helemaal niet koud :+ of woon je niet in NL?

Het wordt vanacht gevoelstemperatuur - 4 en zoals ik al zei, ik kan vandaag misschien niet naar stal. En op dit moment is het 4 graden met regen en mist dus ook niet echt warm

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 09:20

Celebi schreef:
Marigo schreef:
Ik heb de gok gewaagd en de stay dry variant van het Drunens Ruiterhuis besteld. Vanwege de v-hals sluiting. Ik lees goede reviews en hoop dat ie de verwachtingen waarmaakt. Ik zal mijn ervaring delen zodra ik de deken heb getest! Misschien wel een uitkomst voor paardjes die Bucas niet passen.


Welke is dit? Nog nooit van gehoord en zie ook niks vergelijkbaars op hun website.


Het is deze: https://www.drunensruiterhuis.nl/winter ... grams.html

In de omschrijving staat 3 in 1 werking door de shine en dry layer waardoor je het direct op een nat paard kunt leggen :) Ik denk dat ze een beetje voorzichtig zijn met promoten om geen gedoe met Bucas te krijgen? Haha

Celebi
Berichten: 3664
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 09:33

Ohhh klinkt goed! Staat alleen niks bij over de waterdichtheid. Die is bij Bucas wel extreem namelijk. Dat kon zelfs mijn Rambo niet hendelen (of productie fout?). En jammer dat mijn pony rond de 115/165 zit en die maat hebben ze niet eens.

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:08

Ja dat viel mij ook op qua waterdichtheid. Ik hoop er straks op de verpakking meer over te lezen.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:18

Ik heb nu ook de smartex rain op liggen, pony heeft het snel koud maar staat hier nu goed onder. Twijfelde of ik de liner er onder moest doen maar morgen gaat de zon weer schijnen en dat maakt het ook wel warmer!

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:10

Ik heb een vraagje onder de rhino gebruikers.
Ik heb nu 4 jaar de bucas irish die begint op te raken. Heb een rhino wug gepast en die paste netjes. Nou vroeg ik mij zelf af ga ik overstappen naar rhino?
De klittebandjes voor de hals slopen ze in de paddock er steeds af vd irish maar paard houd zich erg goed het hele jaar met de dekens.
Hoe bevalt deze qua kwaliteit en waterdicht heid? Is het vergelijkbaar met de irish?
Rhino wug medium:
Afbeelding
Afbeelding

Rhino wug light:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Irish medium:
Afbeelding

Ik heb van de rhino hier een 6.6 en van de irish een 6.3 opliggen.
De irish medium begint op te raken en zag nu dat rhino een 100 grams heeft

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:12

Bij die deken van Drunens praten ze over een liner dus die koop je er dan los bij oid?

Ik heb de vario dekens voor mijn vorige paard gehad maar die waren door de stugge voering niet zo’n succes op een gevoelige geschoren huid. En vond ze wel vrij kort/smal vallen maar dat was voor dat paard geen punt.

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:20

Nou daar zeg je me wat, ik ging er een beetje vanuit dat het er al bij in zit. Morgen komt de deken! Dan eens zien wat ik aantref haha. Anders gaat ie alsnog terug.

femkepien

Berichten: 458
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:29

Ik ben een beetje vroeg maar ik wil alvast oriënteren.
Ik zoek een vliegendeken, die echt niet te warm is. Maar wel met een disc of v sluiting, anders trekt het op de borst.
Mijn paard had vorig jaar echt flinke bulten onder zijn buik, dUs een buikflap of een deken die goed dicht zit onder de buik is een must.
Hals is niet persen prioriteit maar mag wel.
Ik heb vorig jaar een witte deken gehad maar daar zweette hij zo erg onder, er zullen vast lichtere dekens zijn. Iemand tips?

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:59

femkepien schreef:
Ik ben een beetje vroeg maar ik wil alvast oriënteren.
Ik zoek een vliegendeken, die echt niet te warm is. Maar wel met een disc of v sluiting, anders trekt het op de borst.
Mijn paard had vorig jaar echt flinke bulten onder zijn buik, dUs een buikflap of een deken die goed dicht zit onder de buik is een must.
Hals is niet persen prioriteit maar mag wel.
Ik heb vorig jaar een witte deken gehad maar daar zweette hij zo erg onder, er zullen vast lichtere dekens zijn. Iemand tips?


Is die maliënkolder van Horseware iets? De Rambo Protector. Kan ook die waterdichte liner nog onder. Had hem vorig jaar gekocht, omdat er best wat vliegen op rainrot plekjes af kwamen, maar uiteindelijk heeft ze hem niet om gehad.

femkepien

Berichten: 458
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:21

Bagheera_206 schreef:
femkepien schreef:
Ik ben een beetje vroeg maar ik wil alvast oriënteren.
Ik zoek een vliegendeken, die echt niet te warm is. Maar wel met een disc of v sluiting, anders trekt het op de borst.
Mijn paard had vorig jaar echt flinke bulten onder zijn buik, dUs een buikflap of een deken die goed dicht zit onder de buik is een must.
Hals is niet persen prioriteit maar mag wel.
Ik heb vorig jaar een witte deken gehad maar daar zweette hij zo erg onder, er zullen vast lichtere dekens zijn. Iemand tips?


Is die maliënkolder van Horseware iets? De Rambo Protector. Kan ook die waterdichte liner nog onder. Had hem vorig jaar gekocht, omdat er best wat vliegen op rainrot plekjes af kwamen, maar uiteindelijk heeft ze hem niet om gehad.


Daar was ik inderdaad naar aan het kijken! Dankjewel voor de tip

Edit: ik zie de vamoose en de evolution ook nog van houseware. Heeft iemand hier ervaring mee?

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 17:17

De Vario shine & dry van Drunens Ruiterhuis is binnen. Een soort van stay dry variant van hun eigen merk. Voor wie het heeft gevraagd: op de labels staat 1680 denier en waterproof, maar niet hoe waterproof. Voelt degelijk aan. Ik heb de 150 grams. De stay dry liner zit gewoon in de deken. Je hebt niks los of apart nodig. Vanavond passen!