Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

Inmiddels helemaal gelukkig met de Rhino original 206. Past perfect en de sluiting zit mooi laag, dus verwacht geen problemen met deze deken.

Nu alles bijelkaar sparen aan halzen/liners en nog een 0 grams versie.

Hopelijk ben ik voor de komende jaren klaar. *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:06 



 
Profiel   

vraagje.

ik ga 4 dec verhuizen met mijn 2 paarden. 1 heeft al deken op ivm scheren. De 3.5 jarige niet ivm gewoon goede wintervacht. Echt heeft een verhuizing veel inpact op weerstand van het paard. Nu hebben ze een schuilstal en staan ze eerst samen appart in de paddock,

Maar stel ik zou hem toch even willen ondersteunen met een deken is dan een 100 gram deken goed, niet te warm? ik heb nog wel een ongevoerde regendeken voor zomers, maar dan kunnen ze haren niet goed overeind zetten.

misschien dat ik geen deken nodig heb. Maar vind zonde om voor hem een deken te kopen. hij past prima de dekens van mijn oudere haf, maar wilt niet dat hij te warm krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:45 



 
Profiel   

Ik kopieer even wat ikzelf altijd zeg over haren plat:
Citaat
Wat betreft het plat leggen van de haren, ik ben het niet 100% eens met die theorie := Natuurlijk, op de delen waar de deken werkelijk op rust drukt het de haren plat, maar de deken valt natuurlijk niet als een strakke aansluitende trui om het lijf, de rest van de haren hebben wel 'bewegingsruimte' naast de lucht die ook onder de deken zit natuurlijk.
Betekend niet dat een paard het niet koud kan krijgen onder een te dunne deken.


Wat betreft welke deken je nodig hebt, het hangt heel erg af van het weer. Is het zacht dan kan je vast wel toe met 0 grams, maar regent het én is het koud, kan het zijn dat je niet genoeg hebt aan die 100grams. Al denk ik dat je met deze twee wel aardig goed zit hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:05 



 
Profiel   

RianneH schreef
Krijgen ze voldoende te eten, onbeperkt of moeten ze het met het gras doen?

Ik denk dat als je nu geen verandering in gewicht ziet het even aan kijkt, kijk goed en voel goed of je ribben voelt, of je paard in conditie achteruit gaat of niet. Kan heel goed dat er niets nodig is, of dat je je paard moet helpen en de deken als mobiele schuilstal op moet doen :)


Oh ja, verkeerd te vertellen maar ze hebben zo'n beetje de hele dag hooi tot hun beschikking, ze staat op een zandpaddock.

Het is meer het idee denk ik dat ze op regenachtige dagen tussendoor niet kan opdrogen en zo'n fris windje maakt het er dan niet beter op.
Kou vind ik niet zo'n probleem, dat kan ze qua vacht prima hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:28 



 
Profiel   

Zijn er hier meer mensen die last er last van hebben dat de manen uitvallen ongeveer 20 cm voor de schoft onder een halsdeken? Een 0 gr bucas halsdeken, die écht goed past, heb ook andere maten geprobeerd maar deze past echt het beste. Vind het zo jammer dat hij elke winter half kaal wordt :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:39 



 
Profiel   

Hier niet. Zowel met vaste als afneembare hals geen problemen en ik heb een paard met lange manen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:49 



 
Profiel   

Rainer schreef
Zijn er hier meer mensen die last er last van hebben dat de manen uitvallen ongeveer 20 cm voor de schoft onder een halsdeken? Een 0 gr bucas halsdeken, die écht goed past, heb ook andere maten geprobeerd maar deze past echt het beste. Vind het zo jammer dat hij elke winter half kaal wordt :(


Jupp had ik ook last van helaas vorig jaar. Echt balen inderdaad. Heb dit jaar nog niet de hals 24/7 omgehad dus heb er nu nog geen last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:24 



 
Profiel   

Bij mijn merrie worden de manen vettig, maar echt uitvallen doen ze niet. Heb nu een dikkere deken opgedaan en tijdelijk even zonder hals, die is nog niet geleverd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:13 



 
Profiel   

Wiwabalia schreef
Inmiddels helemaal gelukkig met de Rhino original 206. Past perfect en de sluiting zit mooi laag, dus verwacht geen problemen met deze deken.

Nu alles bijelkaar sparen aan halzen/liners en nog een 0 grams versie.

Hopelijk ben ik voor de komende jaren klaar. *\o/*


Ik heb bedacht dat m’n Kentucky eruit gaat en ik weer terug ga naar de rambo /rhino. Als jij nog nette dekens hebt in 6,9/206? Houd ik mij aanbevolen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:45 



 
Profiel   

Ik doe de hals alleen om bij veel regen anders gaat het broeien en vallen de manen uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:46 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Ik doe de hals alleen om bij veel regen anders gaat het broeien en vallen de manen uit.


Ja ik probeer de hals nu ook alleen om te doen als ze buiten staat voor behoud van de manen. Laatste 2 nachten alleen wel nachts een hals opgedaan omdat ze in een buitenstal staat en dan nog wel eens op de tocht kan staan. Daarnaast was ze ook niet super warm onder haar deken (staat nog onder 200gr en volledig geschoren). Dus dacht voor net dat beetje extra warmte een 0gr hals opgedaan.

Zit erg te twijfelen om een 300gr op te gooien met dit weer. Ze is namelijk niet heel warm onder haar deken maar ook niet koud. Eigenlijk gewoon normaal. Dus misschien zal t ook wel weer te warm zijn en morgen en woensdag wordt t 11 graden dus dan is het al weer een stuk warmer dan afgelopen dagen. Het blijft lastig die dekens :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:56 



 
Profiel   

Hier hebben ze al maanden 24/7 hun hals op, geen enkel probleem met de manen. Ik vlecht ze wel altijd in

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:31 



 
Profiel   

Die van mij staat idd wel 24/7 met hals. Hij staat 24/7 buiten en is geschoren, dus vind dat een prettig idee zeker omdat ik er niet elk moment naar toe kan om om en af te doen in het geval van regen. Het lijkt echt alsof het uitvalt en niet echt schuurt ofzo, kan niet zo snel bedenken waarom vlechten een verschil zou maken? Er zijn nu sowieso nog te weinig haren over voor een vlecht. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:34 



 
Profiel   

VWestra schreef
Wiwabalia schreef
Inmiddels helemaal gelukkig met de Rhino original 206. Past perfect en de sluiting zit mooi laag, dus verwacht geen problemen met deze deken.

Nu alles bijelkaar sparen aan halzen/liners en nog een 0 grams versie.

Hopelijk ben ik voor de komende jaren klaar. *\o/*


Ik heb bedacht dat m’n Kentucky eruit gaat en ik weer terug ga naar de rambo /rhino. Als jij nog nette dekens hebt in 6,9/206? Houd ik mij aanbevolen


Ik ben net zelf over naar Rhino, nadat mijn merrie een open wond heeft gekregen van de Rambo Optimo (en na al heel veel dekens te hebben gehad).

Dus helaas heb ik niks voor je, ben zelf juist weer een collectie aan het opbouwen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:35 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
maitestar23 schreef
Voorheen vond ik voor ons dekens niet zo nodig, maar de omstandigheden zijn veranderd waardoor ik nu twijfel dus vandaar dat ik even advies kom vragen.
Voorheen stond mijn Haflinger merrie overdag ongeschoren buiten en in de avond op stal, echter staat ze nu 24 uur p/d buiten zonder schuilmogelijkheid.
Ik heb nog niet de indruk dat ze het koud heeft en ze zit echt wel dik in haar vacht, maar ik zie haar helaas niet dagelijks dus kan dat makkelijk eens missen.
Wat zouden jullie doen?


Als jouw haflinger ongeschoren is en nog in goede conditie is zou er geen dekentje nodig hoeven zijn. Bij ziekte of ouderdom is het wellicht een ander verhaal.


Dit :j bij langdurig regen zou ik wel ff tussentijds checken of ‘t goed gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:21 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Dit :j bij langdurig regen zou ik wel ff tussentijds checken of ‘t goed gaat.


Nou ja voor kou ben ik echt niet bang, ze heeft inmiddels zelfs een enorme bos borsthaar :+
Het is vooral met meerdere dagen regen en tussendoor niet kunnen checken. Is voor ons het eerste jaar zo dus even wennen voor mij :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:51 



 
Profiel   

Zijn hier mensen die de bucas recuptex als onderdeken gebruiken onder een Rambo deken?
Blijft deze goed liggen en gaat deze niet trekken of schuren als ‘ie langer op ligt?

Ik zoek een therapie deken als onderdeken die goed blijft liggen en niet trekt en schuurt, en dat blijkt nog niet mee te vallen…
Ik heb verschillende BoT dekens maar allemaal zitten ze niet fijn als ze er langer op liggen.
De Ionic liner zat wel heel mooi maar daar kon mijn paard niet tegen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:06 



 
Profiel   

Ik gebruik de recuptex wel onder bucas zelf.
Maar onder mn amigo kwam die vandaan. Aangezien Amigo werkt met 175/125 en Bucas 175/130.
Geldt dat niet ook voor Rambo?

Ik heb zelf nog een BoT liner op mn wensenlijstje staan.


Iemand ervaringen met de bucas cooler? Zijn t fijne dekens die goed drogen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:07 



 
Profiel   

Oke dat is dus twijfelachtig en een kwestie van proberen…

Ik heb een BoT liner maar die zit net te strak aan de voorkant en een BoT staldeken die weer te ruim is aan de voorkant…

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:12 



 
Profiel   

Ik vind zelf de recuptex waardeloze pasvorm hebben. En al mijn andere dekens zijn wel van bucas en passen prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:13 



 
Profiel   

Ik heb de Recuptex onder m'n EJ deken liggen, achteraan hangt ie soms wat scheef maar tot nu toe nog niet hinderlijk gevonden eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:19 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Oke dat is dus twijfelachtig en een kwestie van proberen…

Ik heb een BoT liner maar die zit net te strak aan de voorkant en een BoT staldeken die weer te ruim is aan de voorkant…



Ik heb de recuptex wel onder de amigo bravo gehad. Kon hem voor vastmaken en achrer ook.
Hij komt soms iets eronder uit maar geen ramp voor mij want paard staat snachts binnen. Omdat de deken aan de voorkant ook vast zat aan de amigo deken bleef die mooi liggen en trok die niet naar achter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:25 



 
Profiel   

Mijn recuptex trekt scheef en schuurt. Vind de pasvorm niet echt top. Maar heb een stuk gladde nylonstof op de schouders laten zetten, waar de deken schuurt, en nu geen schuurplekken meer! Enkel een deken die wat scheef trekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:57 



 
Profiel   

maitestar23 schreef
Slmt9 schreef
Dit :j bij langdurig regen zou ik wel ff tussentijds checken of ‘t goed gaat.


Nou ja voor kou ben ik echt niet bang, ze heeft inmiddels zelfs een enorme bos borsthaar :+
Het is vooral met meerdere dagen regen en tussendoor niet kunnen checken. Is voor ons het eerste jaar zo dus even wennen voor mij :P


Net mijn merrie gecheckt en was nog droog en warm onder haar 0 grams. Die staat ook 24/7 buiten. Als je er al een dekentje op legt zou ik er niet op bezuinigen, omdat jouw paard 24/7 buiten staat. Het is sowieso fijn een dekentje te hebben liggen voor het geval dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:17 



 
Profiel   

Rainer schreef
Zijn er hier meer mensen die last er last van hebben dat de manen uitvallen ongeveer 20 cm voor de schoft onder een halsdeken? Een 0 gr bucas halsdeken, die écht goed past, heb ook andere maten geprobeerd maar deze past echt het beste. Vind het zo jammer dat hij elke winter half kaal wordt :(


Ik had vorige winter exact hetzelfde. (Wel handig met vlechten, ineens maar 7 dotjes meer :) )
Met een Bucas kreeg ik een serieus drukpunt voor de schoft maar met een Horseware waren de helft van haar manen weg.
Heb nu een Horseware deken met vaste hals en de manen zijn nog perfect! Lijkt de druk ook gewoon beter te verdelen.
Misschien het proberen waard.
Het is een Amigo Hero overigens.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen