[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:52

xSCWx schreef:
Bagheera_206 schreef:
Ah zou Bucas dan net als Horseware het bij bepaalde modellen erop hebben gezet? := Zit dacht ik wel gewoon op de Smartex. Bij Horseware zit dat lusje er ook niet op bij de Mio en Amigo, maar wel bij de Rhino en Rambo. Natuurlijk kun je wel altijd zelf een lusje aan de staartflap naaien.

Huh dit heb ik nog nooit gezien bij mijn Rhino wug? Die kan gewoon omhoog flapperen. Of zit het lusje aan de binnenkant ofzo?


Dit is een Rhino vari layer van een paard in de kudde naast ons.

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:58

Die van mij vindt die lus dus niks. Die vogelt zijn staart daar weer uit

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:13

EmptyWords schreef:
Die van mij vindt die lus dus niks. Die vogelt zijn staart daar weer uit


Als hij de rest van zijn deken dan maar wel op houdt. Hahaha.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:15

Ja, dat gelukkig wel. Was gister ook perfect droog onder zn deken

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:14

Tancreda4 schreef:
Celebi schreef:
Ja, zou het? Heb geen ervaringen met de garantie. Moet je dan foto's sturen? Of de deken? Domme ik heb geen foto's gemaakt van de natte liner. 8)7


Ik ben er momenteel mee bezig met mijn rhino. Ik heb de winkel gecontacteerd waar ik hem heb gekocht, en zij hebben contact met horseware. Ik heb idd een lektest moeten doen met foto's en heb ook foto's van na de regen van een natte liner. Ik ben benieuwd, het is nog lopende, maar het is fijn hoe ze het oppakken :)


Thanks voor de info! Hopelijk hoef ik de lek test niet te doen en zijn de foto's van de lekplek voldoende. Ik heb inmiddels ook gemaild naar de winkel! :j

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:21

Tancreda4 schreef:
Macs schreef:
Is mijn deken ingeregend of gewoon niet waterdicht? Dit was de eerste keer dat ze hem op had, net 24 uur.

Opvallend is de natte plek op haar bibs, en aan de voorkant dus ook helemaal nat..
[ [url=m/JewLEf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zfIS2u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cbva20.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wXcKPm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SraucT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn deken was van weekend ook meer ingeregend dan normaal met die wind. De bil plek vind ik geen gekke, als ze met de billen in de wind staan en het een beetje opwaait heb je dat al. De schouders is ook bekend probleem. Borst is wel wat gek, maar kan mij voorstellen dat het met het weer van het weekend wel meer inregende. Ik had een hals aan mijn deken en nog was ze op de schouders ingeregend doordat de hals flappen iets opwaaide met die wind.


Hier gisteren ook een natte borst :j Was een deken met halve hals. Vond het ook wat gek, maar het was wel overduidelijk ingeregend en ben dus ook niet de enige blijkbaar. Hij zal wel gek in de regen hebben gestaan :+

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:22

Hier trouwens ook bij de borst helemaal ingeregend gisteren. Met dit weer gaat dat vrij snel denk ik. Maar dat heb ik ook al eerder gehad met deze nieuwe deken dus daar was ik niet verbaasd over. Heb maanden geleden al een hals besteld maar die wordt maar niet geleverd.. :(

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:51

Ik was helemaal vergeten dat de deken kan inregenen en doorlekken :o
Gelukkig heeft die van mij een regenliner met staydry voering eronder. Dus een dubbele bescherming :D
Stalgenoot haar rhino was ook doorgelekt en zei dat mijn paard droog was gelukkig.

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:05

Als je die zelfgemaakte liners gaat verkopen laat je het dan even weten? :')

Ik wacht nog steeds op de dag dat Bucas komt met een V sluiting :j

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:53

Celebi schreef:
Als je die zelfgemaakte liners gaat verkopen laat je het dan even weten? :')

Ik wacht nog steeds op de dag dat Bucas komt met een V sluiting :j


:D Ja, een v-sluiting zou ook een goede oplossing zijn!

ponyonly

Berichten: 46
Geregistreerd: 07-02-22
Woonplaats: lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:10

ik heb een vraagje ik heb een pony met boven maat 110 en onder maat 145 en erg veel moeite met een deken vinden en de deken moet ook nog een halve hals hebben anders krijgt ze snel wondjes op haar schoft weten jullie hoe ik aan zon deken kan komen
(en niet te duur heb ni echt veel geld over voor een deken)

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:08

Hoeveel grams? En wat is je budget? Dat is iets makkelijker zoeken. Is het misschien een optie om haar zonder deken te laten staan?
Edit: lastige opdracht, de maat in combi met halve nek. Eentje gevonden in 150 gram voor €65 https://www.agradi.nl/br-turnoutdeken-h ... 10-145.htm

ponyonly

Berichten: 46
Geregistreerd: 07-02-22
Woonplaats: lunteren

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:00

ze kan niet zonder deken voor al als het koud word ze maakt niet een goede winter vacht daar voor aan dus moet wel een deken op

die is echt perfect gewoon dank je wel

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:20

vraagje: onder hoeveel gr hebben jullie je paarden nu staan? De mijne is niet geschoren en begint nu al te verharen. Hij heeft sowieso al niet echt een dikke vacht en ik heb hem nu onder 100 gr staan. Maar vind het nog steeds lastig in te schatten of dit goed is, hij staat nachts op stal en overdag (dus ook in de regen) buiten

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:26

Mijne staat onder 100gr maar zodra de wind wat gaat liggen en het blijft droog gaat de deken af.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:41

enderdoggy schreef:
vraagje: onder hoeveel gr hebben jullie je paarden nu staan? De mijne is niet geschoren en begint nu al te verharen. Hij heeft sowieso al niet echt een dikke vacht en ik heb hem nu onder 100 gr staan. Maar vind het nog steeds lastig in te schatten of dit goed is, hij staat nachts op stal en overdag (dus ook in de regen) buiten


Die van mij is ongeschoren en begint ook te verharen. Stond onder 100gr, vanmiddag de 0gr op gedaan.
Zo lang het niet regent en met deze temperaturen is dat prima voor hem. Als hij ‘s nachts binnen zou staan had ik hem bloot gezet.

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:47

Slmt9 schreef:
enderdoggy schreef:
vraagje: onder hoeveel gr hebben jullie je paarden nu staan? De mijne is niet geschoren en begint nu al te verharen. Hij heeft sowieso al niet echt een dikke vacht en ik heb hem nu onder 100 gr staan. Maar vind het nog steeds lastig in te schatten of dit goed is, hij staat nachts op stal en overdag (dus ook in de regen) buiten


Die van mij is ongeschoren en begint ook te verharen. Stond onder 100gr, vanmiddag de 0gr op gedaan.
Zo lang het niet regent en met deze temperaturen is dat prima voor hem. Als hij ‘s nachts binnen zou staan had ik hem bloot gezet.

ooh top dus dan zit ik een beetje goed, hier regent het de komende 2 weken iedere dag dus dan is het wel fijn dat hij iets van een jasje aan heeft denk ik dan :)

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:26

Zeker bij een geschoren paard gezien die de afwaterende en beschermende functie van de vacht kwijt is :)

Verharen heeft overigens met de lengte van de dag te maken, niets met de dikte van de deken of de vacht.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:23

Ik heb ze nog onder 200, wel aantal keer gewassen dus ietsje dunner denk.
Enorm harde koude wind nog hier…

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:46

Mijn pony was vanmiddag (11gr, zonnetje en koude wind) al warm en klam onder de 50gr en dan is hij deels geschoren (buik en hals). Helemaal zonder deken zetten vind ik listig omdat hij deels geschoren is… Hij is wel al zwaar in de rui.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 21:02

Mijn Spanjaard staat ook nog onder z'n 200 grams. Er staat echt een koude wind hier en hij voelde er echt niks te warm onder. Hij is deels geschoren, staat 24/7 buiten met een grote inloopstal, gras en onbeperkt hooi.
En hij is ook nog totaal niet bezig met verharen, daar is het nog veel te koud voor vindt hij, haha :')

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 21:08

enderdoggy schreef:
vraagje: onder hoeveel gr hebben jullie je paarden nu staan? De mijne is niet geschoren en begint nu al te verharen. Hij heeft sowieso al niet echt een dikke vacht en ik heb hem nu onder 100 gr staan. Maar vind het nog steeds lastig in te schatten of dit goed is, hij staat nachts op stal en overdag (dus ook in de regen) buiten


De enige die aan kan geven of 100 grams nu teveel of te weinig is voor je paard, is hij zelf. Klinkt misschien flauw, maar zo bedoel ik het niet. Ik zou gewoon dagelijks bij hem voelen (liezen, flanken, oren) en als het koud/lauw voelt zou ik wat meer opleggen of kijken of je meer kunt voeren, als het te warm voelt zou ik minder opleggen (bijvoorbeeld een 0 grams regendeken) en als hij comfortabel voelt, dan zou ik de 100 grams gewoon oplaten :)

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 21:10

xSCWx schreef:
Mijn pony was vanmiddag (11gr, zonnetje en koude wind) al warm en klam onder de 50gr en dan is hij deels geschoren (buik en hals). Helemaal zonder deken zetten vind ik listig omdat hij deels geschoren is… Hij is wel al zwaar in de rui.


Kun je geen 0 grams regendeken opleggen? En wat voor deken heb je? Het kan nl ook zijn dat de deken niet (meer) goed ademt en hij er daardoor warm onder wordt.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:19

Ik heb de mijne nu bloot staan, als het straks weer kouder wordt en gaat regenen gaat de 0 gram er weer op. Misschien een dag zelfs de 100g.

Ik weet nog van vorig jaar dat als ze verhaard dat vetlaagje kwijtraakt tussen de haren en dan heeft ze het opeens een heel stuk kouder, dus daar let ik ook op

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:44

Mijne staat geschoren onder 360 voelde wel warm aan maar niet te. Einde week wordt het weer kouder. En z’n 220 gram deken is nog nat van zondag