[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 18:45

Is mijn deken ingeregend of gewoon niet waterdicht? Dit was de eerste keer dat ze hem op had, net 24 uur.

Opvallend is de natte plek op haar bibs, en aan de voorkant dus ook helemaal nat..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 18:49

Met het weer van vandaag als je geen hals op hebt dan kan het inderdaad zo inregenen als nu gebeurd is.

Met dit weer zou ik altijd een hals of halve hals deken opdoen :j

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:00

Spenk schreef:
Met het weer van vandaag als je geen hals op hebt dan kan het inderdaad zo inregenen als nu gebeurd is.

Met dit weer zou ik altijd een hals of halve hals deken opdoen :j

Hmm. Moet zeggen dat het hier helemaal niet hard waaide en het een paar buitjes waren. Het is dat ze code geel voorspeld hadden, anders had ik geen eens een deken opgedaan. Een hals zou een oplossing kunnen zijn. Maar geen zin in een zoektocht met haar fjordennekkie terwijl ze die deken enkele keren per jaar op heeft..

Bij haar vorige dekentje had ze dit niet, en daar heeft ze in zwaarder weer mee gestaan. Een budget ding van 40 euro was dat. Dus nu wel aardig teleurgesteld..

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:08

Dit is wel echt inregenen.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:09

Is de pasvorm dan niet goed? of gewoon pech?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:19

Het is hier de hele nacht wel echt drama geweest.
Op de foto's lijkt de deken wel goed te liggen

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:22

Macs schreef:
Is de pasvorm dan niet goed? of gewoon pech?

Met dit weer gebeurt het gewoon... staat je paard snachts ook buiten? Het heeft in het hele land paasei hard geregend vannacht ook... Dus het is echt niet gek dat het inregend. Dat gebeurt eigenlijk met elke deken zonder hals in zulk weer.

Je lost dit op door een hals er aan te doen.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:28

Ze staat inderdaad 's nachts ook buiten. Kan best zijn dat het tekeer is gegaan en ik er door heen heb geslapen :)) Nouja, goed om te weten! We geven 'm nog een kans :P

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:30

Ik heb dezelfde deken :) met een hals regent die niet in! Dus je kan altijd een hals overwegen.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:18

Had je aan achterkant wel de staart door het lusje gedaan van de flap? Zo komt die flap niet omhoog en zal de deken niet echt van achteren in regenen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:25

Voor mensen die al dekens opruimen binnenkort.

Hier een handige methode. Heb het vandaag toegepast en is echt veel fijner om dekens op te bergen op deze manier.

https://fb.watch/a-SrgG_kGd/

Geen idee of het al in het topic geplaatst was. Zoja mijn excuses.

Dekens die ik geplooid heb.
Afbeelding

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:46

Bagheera_206 schreef:
Had je aan achterkant wel de staart door het lusje gedaan van de flap? Zo komt die flap niet omhoog en zal de deken niet echt van achteren in regenen.

Goeie! Nee :+ had wel een nieuw bilkoord gekocht, een stevige ipv het zielige touwtje die eraan zat.

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:54

Jaa dank voor deze life hack!!

Celebi
Berichten: 3656
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:56

Vandaag was mijn Rambo nog erger doorgelekt dan vrijdag.. En dat terwijl de deken nu droger was. Echt lek lijkt het dus heb overal foto's van gemaakt en ik ga morgen maar mailen naar de winkel. :(

On the bright sight: die Airmax liner werkt wel erg goed. De liner had (net als vrijdag) een grote natte plek, maar pony was nog droog eronder. Geen idee hoe, maar ik vond het fijn.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:22

Wat vervelend zeg :(

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:58

Celebi schreef:
Vandaag was mijn Rambo nog erger doorgelekt dan vrijdag.. En dat terwijl de deken nu droger was. Echt lek lijkt het dus heb overal foto's van gemaakt en ik ga morgen maar mailen naar de winkel. :(

On the bright sight: die Airmax liner werkt wel erg goed. De liner had (net als vrijdag) een grote natte plek, maar pony was nog droog eronder. Geen idee hoe, maar ik vond het fijn.


Die Airmax is idd fijn. Soort tegenhanger van Stay Dry. +:)+

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 00:05

Bagheera_206 schreef:
Had je aan achterkant wel de staart door het lusje gedaan van de flap? Zo komt die flap niet omhoog en zal de deken niet echt van achteren in regenen.

Mijn bucassen hebben niet zo’n lusje op de staartflap. Ik heb een musketonnetje aan m’n bilkoord gezet en knijp daar de staartflap mee vast bij dit soort weer. Dan is iig de helft beschermd maar kunnen ze ook hun staart nog optillen bij mesten en plassen.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 07:50

Ah zou Bucas dan net als Horseware het bij bepaalde modellen erop hebben gezet? := Zit dacht ik wel gewoon op de Smartex. Bij Horseware zit dat lusje er ook niet op bij de Mio en Amigo, maar wel bij de Rhino en Rambo. Natuurlijk kun je wel altijd zelf een lusje aan de staartflap naaien.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 08:37

Bij mijn Irish zit ie er wel op.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 08:49

Bagheera_206 schreef:
Celebi schreef:
Vandaag was mijn Rambo nog erger doorgelekt dan vrijdag.. En dat terwijl de deken nu droger was. Echt lek lijkt het dus heb overal foto's van gemaakt en ik ga morgen maar mailen naar de winkel. :(

On the bright sight: die Airmax liner werkt wel erg goed. De liner had (net als vrijdag) een grote natte plek, maar pony was nog droog eronder. Geen idee hoe, maar ik vond het fijn.


Die Airmax is idd fijn. Soort tegenhanger van Stay Dry. +:)+


Dat vind ik helemaal niet :o de airmax droogt misschien snel, maar dat is dan ook het enige.
De ruwe stof zorgde bij onze geschoren arabier voor schuurplekken op de schouder. De stay dry blijft ook niet nat zoals de airmax kennelijk wel doet. Doet me een beetje denken aan een fleece eigenschap. Lijkt me dan ook niet prettig om je paard onder warm te houden.

Mijn stalgenoot vd arabier heeft daarom dit weekend ook een bucas cooler besteld als vervanger vd airmax.

Celebi
Berichten: 3656
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 08:56

Echte Stay dry is het niet nee, maar was toch wel verbaasd om te zien dat het dusdanig goed ademt en het vocht boven houdt dat pony droog was terwijl mijn liner en onderkant deken een lekkage plek hadden ter grote van een large pizza. :roll:

Ik heb hier trouwens geen schuurplekken bij mijn Teddy paard. Maak wel de voorkant heel kort vast. Ik heb het stukje klittenband omgebogen en plak dat terug naar het andere stuk klittenband. Dan ligt ie top. Anders net aan de strakke kant. Voor de rest heb ik pony liners en dat werkt net fijner. Maar erg tevreden verder. Al heb ik nu in nood mijn niet passende bucas met borstverbreder en zelf geknutseld schoftbondje op gedaan en ben zo blij dat ik weer even Stay dry stof op m'n paard heb. _O-

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:06

Bagheera_206 schreef:
Ah zou Bucas dan net als Horseware het bij bepaalde modellen erop hebben gezet? := Zit dacht ik wel gewoon op de Smartex. Bij Horseware zit dat lusje er ook niet op bij de Mio en Amigo, maar wel bij de Rhino en Rambo. Natuurlijk kun je wel altijd zelf een lusje aan de staartflap naaien.

Huh dit heb ik nog nooit gezien bij mijn Rhino wug? Die kan gewoon omhoog flapperen. Of zit het lusje aan de binnenkant ofzo?

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:07

Lusje zit aan de binnenkant van de staartflap. Daar steek je dan de staart doorheen zodat die als het ware vast zit aan de staartflap. Mijn Bucas heeft t ook niet en ook mijn amigo’s niet. Volgens mij de 3 in 1 vliegendeken die ik van Horseware heb dan weer wel.

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:19

Celebi schreef:
Ja, zou het? Heb geen ervaringen met de garantie. Moet je dan foto's sturen? Of de deken? Domme ik heb geen foto's gemaakt van de natte liner. 8)7


Ik ben er momenteel mee bezig met mijn rhino. Ik heb de winkel gecontacteerd waar ik hem heb gekocht, en zij hebben contact met horseware. Ik heb idd een lektest moeten doen met foto's en heb ook foto's van na de regen van een natte liner. Ik ben benieuwd, het is nog lopende, maar het is fijn hoe ze het oppakken :)

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:20

Macs schreef:
Is mijn deken ingeregend of gewoon niet waterdicht? Dit was de eerste keer dat ze hem op had, net 24 uur.

Opvallend is de natte plek op haar bibs, en aan de voorkant dus ook helemaal nat..
[ [url=m/JewLEf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zfIS2u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cbva20.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wXcKPm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SraucT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn deken was van weekend ook meer ingeregend dan normaal met die wind. De bil plek vind ik geen gekke, als ze met de billen in de wind staan en het een beetje opwaait heb je dat al. De schouders is ook bekend probleem. Borst is wel wat gek, maar kan mij voorstellen dat het met het weer van het weekend wel meer inregende. Ik had een hals aan mijn deken en nog was ze op de schouders ingeregend doordat de hals flappen iets opwaaide met die wind.