[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:33

Dank voor de tips!
Ik zit in regio Drenthe, das niet echt in de buurt van die passervice..
Ik ga als eerst toch maar voor de duurste optie, denk ik. De lemieux, omdat die ook een soort v-sluiting heeft en alle rechte sluitingen die ik geprobeerd heb sowieso niet lekker zitten..
Verder ga ik mijn Amigo ripstop dan maar vastnaaien aan de voorkant en de disc verwijderen, dan heb ik in ieder geval een goed passende eczeemdeken.
Als iemand nog interesse heeft in een RSIH maat 198, 1 keer gepast, maar wat smoezelig geworden door neemolie in de manen, voor een redelijke prijs, stuur me een pb!

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:52

Gosh….wat is dit toch met die regen. Hele dag gewerkt dus geen deken op kunnen doen. Ook te warm. En nu gaat het hier bij ons de hele nacht langdurig regenen. Wel of geen regendeken op nat paard doen? Nadat ik hem wat droog wrijf en onder zweetdeken zet half uurtje

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:23

Marigo schreef:
Gosh….wat is dit toch met die regen. Hele dag gewerkt dus geen deken op kunnen doen. Ook te warm. En nu gaat het hier bij ons de hele nacht langdurig regenen. Wel of geen regendeken op nat paard doen? Nadat ik hem wat droog wrijf en onder zweetdeken zet half uurtje

Ik ga het wel doen, vanavond laat op en s ochtends vroeg af... Vooral door alles bij elkaar, het is iets kouder, waait iets harder, het regent al lange tijd heel veel, paard is niet helemaal fit/ pipsig (of was dat iig gister)

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:44

Hier ook de hele nacht zachte regen, maar ik doe geen regendeken op omdat ze er met deze temperaturen klammig onder wordt. Ze kunnen droog staan als ze willen. Hoewel m’n shet daar vast niet voor kiest, maar die wil ook geen deken op. M’n paard gaat meestal wel binnen staan.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:08

Nou, schiet mij maar lek.

Protector normale sluiting in 175. Mooi van lengte, maar ik twijfel of t niet te strak is bij de schoft en ik moet de singels ff verlengen :+

Afbeelding
Afbeelding

De protector normale sluiting in 183. Lijkt op het oog eerst goed qua lengte (zie tweede foto), maar na even lopen zakt die naar achter.

Afbeelding
Afbeelding

De disc in maat 183. Oogde in eerste instantie als beste optie, nog steeds iets te lang, paste wel goed bij de schoft. Maar toen ik hem een tweede keer paste op de gewone maat 183 protector, bleek hij langer!! Oftewel, is mijn gewone 183 gekrompen? Of zakt de disc 183 ook gewoon weer te ver naar achter?

Afbeelding

In blinde paniek maar de Lemieux besteld in de hoop dat dat soortgelijke stof is en een betere pasmaat.

Maar als dat hem niet wordt, welke van de protectors zouden jullie voor gaan?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:15

Wat raar toch he dat die Rambo’s ineens allemaal zo verschillend vallen…
Die van mij zit ook zo strak aan de voorkant en is achter vrij lang…

Ik zit ook nog zo in twijfel…
Iemand hier ervaring met de bucas buzz off met losse hals?
Ik ben bang dat amigo te wijd is voor mijn paard.
En Lemieux denk ook.

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:16

Hier hetzelfde probleem met de protector... 168 is goed van lengte, maar te krap aan de borst en schoft. 175 is eigenlijk 5cm te lang, maar verder wel goed. Paard krijgt er geen schuurplekken van dus ik neem aan dat ze er ook geen last van heeft, zakt ook niet scheef ofzo. Nu zit ze sowieso altijd wel wat tussen de 168 en 175 in qua maat, meestal is 175 een beetje aan de lange kant maar 168 duidelijk te krap op de schouders en aan de korte kant. Bij de protector viel het gewoon meer op zeg maar.

Daarvoor had ik de bug buster, die lag eigenlijk beter (meer op maat) maar die werd steeds gesloopt door haar vriendjes.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:38

Mijn paard krijgt helaas wel schuurplekken van de 183. Heb al extra zachte stof genaaid van de schoft tm de schouders, waar de normale stof ook zit. Ook slaat de zijkant van de hals naar binnen (vanaf de sluiting voor). Kreeg hij bij zn boeg schuurplekken van. Heb een enkele sluiting er extra op genaaid in de hoop dat het dan niet omslaat. Maar erg houtje-touwtje voor een deken van 150 euro.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:36

Ik heb de Lemieux Arika Shower tek besteld, ben heel benieuwd.

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 05:44

Slmt9 schreef:
Mijn paard krijgt helaas wel schuurplekken van de 183. Heb al extra zachte stof genaaid van de schoft tm de schouders, waar de normale stof ook zit. Ook slaat de zijkant van de hals naar binnen (vanaf de sluiting voor). Kreeg hij bij zn boeg schuurplekken van. Heb een enkele sluiting er extra op genaaid in de hoop dat het dan niet omslaat. Maar erg houtje-touwtje voor een deken van 150 euro.


Als je zo'n aanpassingen moet doen, zou ik eerder verder kijken, dan past het model misschien gewoon niet ideaal voor jouw paard. Is er een specifieke reden dat je voor de protector hebt gekozen?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 08:36

Dat is de enige die heel blijft in onze ruinenkudde.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 09:08

Weatherbeeta heeft dacht ik ook een sterker type, lijkt qua stof wel wat op de protector.

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 09:49

Hier zit de protector ook niet ideaal. De voorsluiting met klitteband gaat de hele tijd open ondanks die goed plakt. Dan zit er echt een kier van 10 cm tussen beide dekenhelften. Krijgt er geen schuurplekken van dat scheelt. Maar dat gebeurt bij dit paard bij alle horsewaredekens. Volgende vliegendeken wordt toch maar weer een bucas net als alle winterdekens van hem :+

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 09:53

Ook bij andere merken werkt dat klittenband niet fijn, vind ik. Blijft nooit zitten, altijd dubbelvouwen. Zie ik bij alle paarden hier op stal ook en voorgaande ponys en paarden. Helemaal icm 2 van de gespen, komt een soort alle druk op die bovenste of hoe moet je het uitleggen?

Vind de borst sluitingen het belangrijkste als ik een nieuwe deken zoek. Er vallen er altijd al een hoop af alleen daardoor.

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 10:00

Ja zonde is dat! Dit is wel die V sluiting maar hier werkt dat dus niet.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 10:13

Spenk schreef:
Hier zit de protector ook niet ideaal. De voorsluiting met klitteband gaat de hele tijd open ondanks die goed plakt. Dan zit er echt een kier van 10 cm tussen beide dekenhelften. Krijgt er geen schuurplekken van dat scheelt. Maar dat gebeurt bij dit paard bij alle horsewaredekens. Volgende vliegendeken wordt toch maar weer een bucas net als alle winterdekens van hem :+

Heb jij ervaring met de bucas buzz off , is die fijn?

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 10:31

Ja die heb ik jaren geleden gehad, vond ik een fijne deken. Het is wel niet de stof van de protector maar die vind je bijna nergens :=

Ik vond de buzz off wel één van de luchtigste dekens.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 10:52

Hmm wat gek. Heb al jaren de protector maar nergens last van.
Las ergens dat die nieuwe deken van lemieux (de duurdere van de 2) qua stof op de protector lijkt... Misschien die eens proberen?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 11:18

manzano schreef:
Hmm wat gek. Heb al jaren de protector maar nergens last van.
Las ergens dat die nieuwe deken van lemieux (de duurdere van de 2) qua stof op de protector lijkt... Misschien die eens proberen?


Ja die heb ik vrijdag besteld :)

@rianne; welke Weatherbeeta is dat?

Ter beeldvorming; een rsih overleefd het ook niet. Maar die vind ik ook te warm.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 11:45


Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 14:42

Thanks, ik sla hem op!

Ik heb vandaag nog een keer de protector in 175 gepast. Ik doe normaliter met passen alleen het klittenband vast en niet de gespen. Ik kwam erachter dat hij daardoor ook te ver naar achter lag want ik kreeg de gespen niet vast. Met de gespen vast ligt hij een stuk verder naar voren dan mn andere rambo’s, maar ligt de schoft ook vrij :+ ook na een paar rondes lopen en tussendoor grazen :D

Ik ga de Lemieux nog wel afwachten en passen. Maar ik ben gerustgesteld dat ik iig toch een passende deken heb.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:35

RianneH schreef:
https://www.dochorse.nl/weatherbeeta-vl ... -hals.html

Deze :)

Ik heb een tegenliner nieuw in maat 6.0 maar die is toch echt te kort, iemand die een (nieuwe) 6.3 heeft liggen en de 6.0 zoekt? :o


Die heb ik ook al een paar jaar, was de enige die het bij mij overleefde (pony is inmiddels overleden), ik heb alleen maar WB dekens en ik vond deze deken wel wat klein vallen bij nmijn paarden.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:26

Heeft iemand een tip wat te doen met de horseware Amigo bravo 12 plus en het afschuren van de manen?
Is het redelijk makkelijk op te lossen met een bontje oid op de schoft te naaien?

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:29

Ik zoek de ALLERBESTE en sterkte vliegendeken? welke deken raden jullie aan?

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:37

Vriendin van me heeft een rambo regendeken, net nieuw, de buiksingel laat los. Nu bieden ze als oplossing van rambo aan een nieuwe deken, maar dan moet ze de oude doorknippen! Dat is toch ook zonde?