[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:31

Iris1702 schreef:
Heeft iemand een tip voor een vliegendeken met zadeluitsparing met hals voor een dikke nek (spaans paard) ?
Heb er nu een van ej die aan de strakke kant zit en van voren net een crop top is


Die van Bucas. Het stuk over de billen is apart en zit als een uitrijdeken. Hier kan je een apart hals deel die ook voor de borst langs gaat aan vast maken. Schuurt bij mij absoluut niet, ook niet bij hele trektochten. En dat zie ik andere die uit 1 geheel bestaan wel doen.

Ik heb hem ook op een Spanjaard liggen, maar niet perse en hele forse. Via PB heb ik evt wel foto’s voor je

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 00:15

Iemand nog tips voor extra vliegenbescherming? Nu m'n ruin wat ouder wordt, merk ik dat hij wat meer geïrriteerd wordt van vliegen en krijgt hij ook wat heftigere bulten van dazen.

Tot nu toe de oude versie rambo protector om, maar daar komt toch regelmatig een vlieg onder. Is er een deken die wat meer afsluit met v sluiting aan de voorzijde? De nieuwe protector misschien?

En qua vliegenkap? Bij al mijn kappen komen er vliegen onder, die gaan dood met gevolg oogontsteking of de kap komt te dicht op zn ogen/wimpers. Heb de shires, bucas, cashel, field relief en busse twin fit flexi al geprobeerd. Field relief sloot in het begin wel fijn aan maar elastiek begon snel te lubberen, twin fit sluit goed aan, maar hij krijgt schuurplekken rond de bollen bij de ogen.. Iemand nog de gouden tip? Liefst zonder neus/oren, maar anders knip ik ze eraf

femkepien

Berichten: 458
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:55

Ik heb al 2 jaar deze vliegenkap
https://www.kramer.nl/Paard/Vliegenbesc ... r-Ear-Free
Doordat er een soort stof zit als frontriem en bij de neus kruipen er niet snel vliegen onder, teminste ik heb er nog nooit een vlieg onder gehad. Mijn paard heeft maat L.
Afbeelding, hier zat hij alleen niet strak genoeg

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 11:52

Ik heb voor mijn dames de Rambo variant, en tegenwoordig zijn daar ook veel goede na-maak van.

Dit is de enige die mijn oude merrie omlaat, anders kon ik altijd gaan zoeken in de wei en met deze heb ik dat niet. Ik zie bij ons zoveel paarden met maskers die tegen de ogen zitten, vind dat bijna zielig… :n


Afbeelding


Afbeelding

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 12:36

Pallatin schreef:
Josien_ schreef:
Heeft iemand een tip wat te doen met de horseware Amigo bravo 12 plus en het afschuren van de manen?
Is het redelijk makkelijk op te lossen met een bontje oid op de schoft te naaien?


Ik ben daarom overgestapt op Wug dekens van horseware, de manen bleven wel heel maar die rand gaf toch druk op de manenkam en hij vond dekens op doen daarom steeds vervelender naarmate het seizoen vorderde. Bontje heb ik nooit gedaan: alles wat uitsteekt wordt nat bij regen…..


Beetje late reactie, maar wil wel graag een hals kunnen gebruiken, daarom nooit voor de Wug gegaan.
Ben verder super tevreden, maar dit is jammer. Het schuurt ook niet kaal, maar gewoon een beetje af.

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 12:57

@femkepien Die ziet er mooi uit! Ik lees in de reviews dat ze groot vallen, heb jij diezelfde ervaring? Geen idee welke maat ik nodig zou hebben. Van Lemieux was cob perfect, maar bij Bucas en ik geloof Shores was cob weer veel te groot..

femkepien

Berichten: 458
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 13:40

Celebi schreef:
@femkepien Die ziet er mooi uit! Ik lees in de reviews dat ze groot vallen, heb jij diezelfde ervaring? Geen idee welke maat ik nodig zou hebben. Van Lemieux was cob perfect, maar bij Bucas en ik geloof Shores was cob weer veel te groot..


Mijn paard heeft normaal Full in alles en heeft in deze maat L, wel moeten de klittenbandjes vrij strak aangetrokken worden, maar qua omvang had het niet kleiner gemoeten anders komt het te dicht bij zijn ogen. Dus denk eerder een M voor die van jou? Is altijd lastig die maten

Mason
Berichten: 66
Geregistreerd: 30-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:41

Ik heb momenteel de amigo bug rug pony op mijn smalle arab. Maar heb gemerkt met de warme dagen dat hij erg zweet onder de deken. Zonder vliegen deken zet die het op t rennen dus ben erg benieuwd of die van jullie ook gaan zweten onder de deken?

Opzoek naar een nieuwe deken dus voor hem iemand tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:04

Mason schreef:
Ik heb momenteel de amigo bug rug pony op mijn smalle arab. Maar heb gemerkt met de warme dagen dat hij erg zweet onder de deken. Zonder vliegen deken zet die het op t rennen dus ben erg benieuwd of die van jullie ook gaan zweten onder de deken?

Opzoek naar een nieuwe deken dus voor hem iemand tips?


Ik heb hetzelfde met mijn merrie. Ze kwam van de week drijfnat onder de Bug Rug vandaan. Zondag toen het ruim 30 graden was de Amigo Mio op gedaan en nergens last van.

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:58

Hoi Bokkers,

Ik zal graag even advies willen :o
Op dit moment draagt mijn haflinger van 1.58m de bucas big neck vliegendeken 6.3. Alleen ben ik niet blij met het oren systeem.

Nu een Rambo protector gepast 6.3, alleen twijfel ik wat over de voorkant. Hij lijkt vrij hoog te sluiten….
Wat is jullie mening? :o


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:34

De sluitingen van Bucas liggen doorgaans veel hoger dus ik denk dat het meer optisch is. Ik vind het wel aardig netjes liggen zo op de foto's.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:48

cecil schreef:
Hoi Bokkers,

Ik zal graag even advies willen :o
Op dit moment draagt mijn haflinger van 1.58m de bucas big neck vliegendeken 6.3. Alleen ben ik niet blij met het oren systeem.

Nu een Rambo protector gepast 6.3, alleen twijfel ik wat over de voorkant. Hij lijkt vrij hoog te sluiten….
Wat is jullie mening? :o


[ [url=m/Yz99cT.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mharu8.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xQO8wm.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rG7td7.png]Afbeelding[/url] ]



Is dit een big neck variant of gewone? En heb je de gewone maat die je altijd hebt. Vind hem mooi zitten en ben zelf k nog zoekende

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 06:57

SandraWierda schreef:
cecil schreef:
Hoi Bokkers,

Ik zal graag even advies willen :o
Op dit moment draagt mijn haflinger van 1.58m de bucas big neck vliegendeken 6.3. Alleen ben ik niet blij met het oren systeem.

Nu een Rambo protector gepast 6.3, alleen twijfel ik wat over de voorkant. Hij lijkt vrij hoog te sluiten….
Wat is jullie mening? :o


[ [url=m/Yz99cT.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mharu8.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xQO8wm.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rG7td7.png]Afbeelding[/url] ]



Is dit een big neck variant of gewone? En heb je de gewone maat die je altijd hebt. Vind hem mooi zitten en ben zelf k nog zoekende


Deze bestaat volgens mij niet in big neck en beide in maat 6.3.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:06

@cecil: heb je je paard er even mee laten lopen en daarna laten eten zodat je kan voelen of hij te strak valt op de schoft?

Ik vond het nadeel dat ik pas na 24 uur echt goed kon zien dat hij tussen twee maten in zit.

Ik blijf de pasvorm voor mijn paard echt ruk vinden. En het stukje bij de boeg wat elke keer naar binnen slaat.
Gelukkig heb ik met tkc lotion de jeuk aardig onder controle en heeft hij hem alleen op als ik dat moet smeren icm felle zon. Dat is max 3 dagen in de week. En zelfs dan al de eerste schuurplekken op de borst en schouders. Echt jammer dat hij niet de normale rambo pasvorm heeft.
Deze gaat nu zn tweede jaar in en als hij af is ga ik mss over op de disc. Of de shires tempest deken. Maar laten we hopen dat hij het dit seizoen nog vol houdt.

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:37

Sowieso is dekens passen ruk. Zelfs als je niet tussen 2 maten inzit is alleen erop leggen niet voldoende. Wat jij zegt, even lopen, grazen en liefst zelfs nog rennen en rollen :')
De mooiste dekens op stand kunnen vreselijk liggen en dekens waar ik iver getwijfeld heb bleken goed te liggen

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:44

Klopt ook :D maar heb eigenlijk nog niet eerder mee gemaakt dat het contrast zo groot is.
Bij Bucas heb ik elke keer de hoop dat het toch wel weer past, maar na dat ene rondje ligt hij vaak gelijk scheef of te strak bij de schoft :+
Bij horseware heb ik ook wel eens dekens te groot gekocht vroeger, maar dat gaf eigenlijk nooit problemen.

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:42

Yaffie schreef:
Iemand nog tips voor extra vliegenbescherming? Nu m'n ruin wat ouder wordt, merk ik dat hij wat meer geïrriteerd wordt van vliegen en krijgt hij ook wat heftigere bulten van dazen.

Tot nu toe de oude versie rambo protector om, maar daar komt toch regelmatig een vlieg onder. Is er een deken die wat meer afsluit met v sluiting aan de voorzijde? De nieuwe protector misschien?

En qua vliegenkap? Bij al mijn kappen komen er vliegen onder, die gaan dood met gevolg oogontsteking of de kap komt te dicht op zn ogen/wimpers. Heb de shires, bucas, cashel, field relief en busse twin fit flexi al geprobeerd. Field relief sloot in het begin wel fijn aan maar elastiek begon snel te lubberen, twin fit sluit goed aan, maar hij krijgt schuurplekken rond de bollen bij de ogen.. Iemand nog de gouden tip? Liefst zonder neus/oren, maar anders knip ik ze eraf


Heb je al eens een lycra geprobeerd? Ik vind zelf die van pro tech erg fijn (te koop bij kifrahorse), of van professionals choice maar die vind ik iets sneller gaan lubberen.

manzano

Berichten: 23939
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:18

Yaffie schreef:
Iemand nog tips voor extra vliegenbescherming? Nu m'n ruin wat ouder wordt, merk ik dat hij wat meer geïrriteerd wordt van vliegen en krijgt hij ook wat heftigere bulten van dazen.

Tot nu toe de oude versie rambo protector om, maar daar komt toch regelmatig een vlieg onder. Is er een deken die wat meer afsluit met v sluiting aan de voorzijde? De nieuwe protector misschien?

En qua vliegenkap? Bij al mijn kappen komen er vliegen onder, die gaan dood met gevolg oogontsteking of de kap komt te dicht op zn ogen/wimpers. Heb de shires, bucas, cashel, field relief en busse twin fit flexi al geprobeerd. Field relief sloot in het begin wel fijn aan maar elastiek begon snel te lubberen, twin fit sluit goed aan, maar hij krijgt schuurplekken rond de bollen bij de ogen.. Iemand nog de gouden tip? Liefst zonder neus/oren, maar anders knip ik ze eraf


Ik ben om precies die reden ook gaan zoeken naar wat anders dan de protector en van uitgekomen bij deze van shires. Bevalt super. https://www.agradi.nl/highlander-plus-b ... bo-wit.htm
Zelfs met de hitte van afgelopen tijd geen zweten en ze staat zo veel rustiger.

Vliegenkap heb ik ook al jaren van shires. Vooral de Deluxe is fijn. Heb je ook zonder neusflap. Zonder oren weet ik niet zeker, maar die knip je er zo uit. Nooit schuurplekken of vliegen onder gehad. Heb ook zo'n lycra ding en die schuurt wel.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:03

Heb de bucas buzz off na een heeeeel lange zoektocht en ik ben er echt tevreden over. Hoe het zit en hoe het vliegen buiten houdt. Moest wel buikflapverlengers erbij kopen, want die zijn vrij kort.

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:33

lies schreef:
Heb de bucas buzz off na een heeeeel lange zoektocht en ik ben er echt tevreden over. Hoe het zit en hoe het vliegen buiten houdt. Moest wel buikflapverlengers erbij kopen, want die zijn vrij kort.


Dat zag ik er al bijstaan bij een webshop, dat ze kort vallen en je er verlengers bij kan kopen. Dat is toch apart eigenlijk :')

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:26

Wauw, mijn paard heeft nu 5 dagen achter elkaar zonder deken gestaan *\%/* Morgen dag 6 zonder deken :D
Ik smeer 2 dagen in de week TCK 97 lotion en 1 dag er tussen in met Neem/Jojoba olie. De deken lijkt alleen nog nodig te zijn als ik de TKC smeer en het een zonnige dag is (ter bescherming van de huid voor de zon).

Ik ben deze week gestopt met de Puur Culico. De Puur Apis en de Propolis krijgt hij nog wel.
Maar de TKC is de doorslag gevende factor geweest tegen de jeuk *\o/*

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 16:34

Oh, verkeerde topic, ik moet bij eczeem topic zijn. My bad :D

Kelszz_
Berichten: 1885
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 21:27

Ik kom even binnen vallen,

Heeft iemand hier ervaring met onderstaande deken?

LEMIEUX VLIEGENDEKEN KUDOS GLADIATOR

https://hypostore.nl/lemieux-vliegendek ... iator.html


Ze heeft nu een Rambo protector maar deze is aardig versleten. Daarnaast is ze hier vaak toch ook bezweet onder. Nu wilde ik een nieuwe bestellen maar kwam deze tegen en ben toch nieuwsgierig

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 21:43

Kelszz_ schreef:
Ik kom even binnen vallen,

Heeft iemand hier ervaring met onderstaande deken?

LEMIEUX VLIEGENDEKEN KUDOS GLADIATOR

https://hypostore.nl/lemieux-vliegendek ... iator.html


Ze heeft nu een Rambo protector maar deze is aardig versleten. Daarnaast is ze hier vaak toch ook bezweet onder. Nu wilde ik een nieuwe bestellen maar kwam deze tegen en ben toch nieuwsgierig



Die heb ik sinds een aantal weken in gebruik. De meeste andere dekens hebben al gauw haaltjes in de stof maar deze nog niet. Hij is wel snel vies. Nu heb ik ook een schimmel die rollen heerlijk vindt dus logisch dat hij snel vies is.

Ik heb wel de singel stoten recht gedaan ipv de voorste en achterste schuin. Dat deed ik 1 dag en toen had mijn gevoelige paardenhuidje een schuurplek.

Ik ben er tot nu toe heel erg tevreden over

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:34

IwanLuver schreef:
Mijn Lemieux [ [url=m/7BDbfd.jpg]Afbeelding[/url] ]
|(


Ik twijfelde ook over de Lemieux, maar vond hem erg zwaar in gewicht dus heb geretourneerd. Niet lang daarna zag ik dit bericht :+