Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 22 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

Hoe houd een rhino deken zich in de loop der jaren?
Mijn irish dekens zijn nu 3 jaar oud en binnenkant begin wat te slijten op de stiknaden
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:47 



 
Profiel   

Ik heb een rhino deken van 4 jaar oud veel gebruikt met liners. Nog steeds waterdicht. Uiteindelijk slijten ze allemaal, ook naargelang huidvet etc

Ik ben meer van horseware dekens dan Bucas ivm wassen en waterdicht. Is mijn ervaring. Rhino ademt ook beter dan een Irish turnout dacht ik
Als beide passen. Dan kijken naar beste aanbieding en levertijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:53 



 
Profiel   

VWestra schreef
Ik heb een rhino deken van 4 jaar oud veel gebruikt met liners. Nog steeds waterdicht. Uiteindelijk slijten ze allemaal, ook naargelang huidvet etc

Ik ben meer van horseware dekens dan Bucas ivm wassen en waterdicht. Is mijn ervaring. Rhino ademt ook beter dan een Irish turnout dacht ik
Als beide passen. Dan kijken naar beste aanbieding en levertijd?

Levertijd/prijsverschil:
Rhino levertijd 1 week €160,-
Rhino levertijd op voorraad €174,-
Bucas irish op voorraad €128,-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 11:11 



 
Profiel   

JenniferU schreef
Hoe houd een rhino deken zich in de loop der jaren?
Mijn irish dekens zijn nu 3 jaar oud en binnenkant begin wat te slijten op de stiknaden


Mijn vorige rhino heb ik zelf een jaar of 3 gehad, en ligt al zeker 6 jaar op paard van oud stalgenootje.

Nooit gewassen, alleen de onderdekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:12 



 
Profiel   

Ik had vorige week echt een steek in mijn hart want paard was blijven hangen aan iets in de paddock. Dikke winkelhaak in mijn deken. Dus.. nieuwe besteld met gelijk een hogere denier.

De schade, ik heb hem wel geplakt en naar de wasserette gestuurd, wellicht als reserve deken en als dat niks is kan ik m altijd nog weggooien
[ img ]

En de nieuwe, ben erg benieuwd naar de V sluiting in gebruik, al moest ik wel wennen aan de klittenbandjes ipv de 2 borstsluitingen en klaar. En die derde buiksingel.. wat is daar precies de functie van? :+ Bij twee bleef hij ook altijd goed liggen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:37 



 
Profiel   

Dat is met recht een flinke winkelhaak! :=

Mooie nieuwe deken. Ook met plastic bilkoord. Denk vooral ook allemaal dubbel uitgevoerd voor als ze iets slopen.

Aantal denier zegt niet altijd wat. Het gaat ook om de soort stof. Zo is de stof van Rhino steviger dan de stof van Amigo en stof van Rambo weer steviger van stof van Rhino. De Rambo is maar 1000 denier, maar geloof dat er een nieuwe / lichtere variant is van dat ballistische nylon, maar dan met hogere denier.

Bij Amigo onderling scheelt het inderdaad of het 600, 900 of 1200 denier is. Dat is namelijk wel dezelfde stof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 16:28 



 
Profiel   

Dankjewel voor de info! Weer wat geleerd. :) Ik wist inderdaad dat Rambo en rhino sterker waren dan amigo, maar deze volstaan voor nu prima dus heb er eigenlijk nooit zo naar gekeken. Wel eens een Rambo regendeken gehad maar die had ik tweedehands als reserve, was een hele fijne maar die was gewoon op.

Ik ben er heel blij mee! Paard heeft zich al lekker gepaneerd met de deken op :+ dus die zal vast ook happy zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 22:58 



 
Profiel   

mcjv schreef
Ik ben er heel blij mee! Paard heeft zich al lekker gepaneerd met de deken op :+ dus die zal vast ook happy zijn.


Deken zit ook heel mooi passend! Althans zo op de foto in ieder geval wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 23:05 



 
Profiel   

fransje23 schreef
mcjv schreef
Ik ben er heel blij mee! Paard heeft zich al lekker gepaneerd met de deken op :+ dus die zal vast ook happy zijn.


Deken zit ook heel mooi passend! Althans zo op de foto in ieder geval wel.


Dank je! Het was toen ik haar net had een zoektocht om een deken te vinden welke niet strak trok op de schoft.. haar amigo dekens zitten los op de schoft, trekken niet en ook met eten knelt het nergens (bucas ligt waardeloos op haar bijvoorbeeld) Van achter zit ie ook mooi, precies tot begin staart. :D

Deze dekens kan ik eigenlijk blind kopen, alleen deze sluiting was voor mij nieuw, al ben ik er zeer content mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 00:38 



 
Profiel   

Ik heb mijn nika dekens weg gedaan en de amigo bravo 12 xl met v sluiting gekocht.
Zit heel fijn


[ img ]


De gewone sluiting is 5.9 te krap en 6.0 te groot

Wel vind ik het jammer dan de deken er alleen is in 0 gram en 250 gram.
Ik heb liever geen liners maar nu wel 1 van 100 gram.

Zijn er nog meer V sluitingen (en blijkbaar is een xl nek wel nodig )

Hij word 4 dus verwacht nog wel groei

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 09:26 



 
Profiel   

Hier ook weer een dekenvraag.
Ik had liners van Shires omdat ik voornamelijk daar ook regendekens van had.
Nu wilde ik een nieuwe liner maar vind nergens nog een Shires. Welke merken zijn vergelijkbaar?

Want nu had ik er twee van andere merken en de ene trekt scheef en de andere komt veel te ver onder de deken uit. Dat is niet helemaal de bedoeling natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 19:19 



 
Profiel   

Ik heb de horseware liners onder de shires liggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 19:32 



 
Profiel   

Hallo iedereen, ik heb een nieuwe deken nodig voor mijn merrie. Nu twijfel ik tussen de amigo ameco bravo en dan zelf extra liners erbij kopen of de Rambo duo tech. Wat zouden jullie aanraden? Of eventuele andere deken?
De deken moet sterk zijn, goed waterdicht, losse hals verkrijgbaar of halve hals en tussen de 50 en 150 gram.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 11:20 



 
Profiel   

Als je echt sterk wilt zou ik zeker voor de Rambo gaan tov Amigo. Niks mis met amigo maar Rambo is wel echt een stap hoger qua kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 12:20 



 
Profiel   

Ik heb een amigo linker 2ehands gekocht om eens even uit te proberen. Hij zou 300+ grams zijn, maar vind hem vrij licht voelen. Waar kan ik vinden hoeveel grams het werkelijk is? Of staat dat niet op deze dekens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 13:22 



 
Profiel   

Aan de binnenkant zit een label, meen aan de linkerkant thv de schouder/boeg.
Als de deken gewassen is kan hij na x aantal keren wassen natuurlijk wel minder dan 300gr zijn geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 13:26 



 
Profiel   

Snnah schreef
Hallo iedereen, ik heb een nieuwe deken nodig voor mijn merrie. Nu twijfel ik tussen de amigo ameco bravo en dan zelf extra liners erbij kopen of de Rambo duo tech. Wat zouden jullie aanraden? Of eventuele andere deken?
De deken moet sterk zijn, goed waterdicht, losse hals verkrijgbaar of halve hals en tussen de 50 en 150 gram.


Als Horseware goed ligt op jouw paard. Prima keuze. :j Als je de financiën hebt om voor Rambo te gaan is dat het zeker waard. Amigo en Rhino is ook echt helemaal prima hoor. +:)+ De Rambo is gewoon iets degelijker en meer hufterproof. Komt helaas met een prijskaartje. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:09 



 
Profiel   

Iemand nog interesse in een 100 grams Horseware XL liner maat 6.0/183. 1x gedragen. Toch een maatje te groot gekocht en kan niet meer terug. Pb maar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:38 



 
Profiel   

Paar uurtjes in de regen. Rhino plus, vorig jaar gekocht. Hier valt het nog mee, maar normaliter staat ze 24/7 buiten en moeten de dekens het echt houden. Mijn rhino wug van 10 jaar oud (al dan niet ouder) is beter waterdicht.

Iemand een idee waar ik moet zijn om dit te melden? Zo'n dure deken hoort garantie op te zitten toch? Deken is niet gewassen. De natte plekken zitten bovenop. Het is een merrie die alleen met een shet staat, dus speel schade is het ook niet.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:48 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Als Horseware goed ligt op jouw paard. Prima keuze. :j Als je de financiën hebt om voor Rambo te gaan is dat het zeker waard. Amigo en Rhino is ook echt helemaal prima hoor. +:)+ De Rambo is gewoon iets degelijker en meer hufterproof. Komt helaas met een prijskaartje. -O-


Ik gebruik momenteel al een Rambo deken, de standaard 0gr met 100gr liner. En die ligt echt perfect. Budget is geen probleem. Twijfel zat meer in de nieuwe disc sluiting en dat die eco is. Maar als je zegt dat Rambo echt sterker is ga ik het daarbij houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:50 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Paar uurtjes in de regen. Rhino plus, vorig jaar gekocht. Hier valt het nog mee, maar normaliter staat ze 24/7 buiten en moeten de dekens het echt houden. Mijn rhino wug van 10 jaar oud (al dan niet ouder) is beter waterdicht.

Iemand een idee waar ik moet zijn om dit te melden? Zo'n dure deken hoort garantie op te zitten toch? Deken is niet gewassen. De natte plekken zitten bovenop. Het is een merrie die alleen met een shet staat, dus speel schade is het ook niet.


Mij is dit ooit met een bucas deken gebeurd, heb toen garantie gekregen via de epplejeck waar die ook gekocht was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:51 



 
Profiel   

Even nieuwsgierig naar ervaring met Bucas borstverbreders (voor de Freedom). Zou voor onze Quarter zijn. Ik zie dat ze 12 en 24 cm hebben.

Is de 24 cm niet heel veel en trekt de deken niet naar achter dat tie te lang wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 13:31 



 
Profiel   

Stalgenootje is op zoek naar een Rambo een maatje kleiner dan de 115/168. Bestaan die? Wat is er dan voor alternatief. De Rhino?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 13:46 



 
Profiel   

Volgens de site van horseware beginnen de rambo dekens maar op maat 115-168, dus nee, die bestaan niet.
De rhino bestaat wel in kleine maatjes, die hebben zelfs een pony variant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 13:54 



 
Profiel   

goldyc schreef
Volgens de site van horseware beginnen de rambo dekens maar op maat 115-168, dus nee, die bestaan niet.
De rhino bestaat wel in kleine maatjes, die hebben zelfs een pony variant.


He wat jammer. Dan moet ze maar aan de Rhino als de Rambo 168 te groot is. :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 14:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 22 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen