Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 21 van de 279 [ 6972 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 279  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

Ik heb de bucas power turnout medium voor mijn ongeschoren pony, die heeft hem nu sinds november op en ik ben heel tevreden! Het enige nadeel is dat hij een heel klein beetje schuurt op zijn heupbotten met de staydry stof, maar dat zou minder moeten worden als hij daar weer wat meer spieren krijgt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 11:25 



 
Profiel   

Ik heb mel op dit moment weer bloot, 13 graden en zo goed als droog. Hooguit afentoe een beetje motregen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 12:25 



 
Profiel   

Hier harde wind en veel regen, dus onder 0 gram laten staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 12:36 



 
Profiel   

Vraagje mijn paard heeft de Bucas atlantic deken. Hij zit in principe prima, hij krijgt alleen op zijn billen 2 ronde schuurplekjes van de plastic clipjes van de staartriem. Nu zag ik dat ze de staartriemen ook los verkopen dus heb een maat groter gekocht om te proberen of dit scheelt.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? of ideeën?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 17:40 



 
Profiel   

FjordOtis schreef
Ik heb een dekenvraag
Ik heb op mijn andere fjorden altijd nika gehad en paste perfect

Op otis krijg ik ze niet passend.

185 is voor goed maar achter net een jurk
175 krijg ik voor niet dicht maar zit qua lengte veel beter dan de 185 jurk ;)

Hij heeft een behoorlijke nek

Nu lees ik veel over amigo maar man wat een keuzes help..?

[ [url=m/Jdn6ik.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WrrGUh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KSUFL4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GfNueh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze is veel te lang, dat moet je niet doen. Op mijn Haflinger lag amigo ook heel goed.
Ik zou voor een fjord geen deken met halve hals pakken. Zonde van de manen en ze vallen ook wat krapper voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 11:43 



 
Profiel   

Heeft iemand geprobeerd of onder de Horseware Mio toch de liners passen?
Dus alleen de borstsluiting dicht en clipjes aan de billen vastmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 19:09 



 

Dispar_Vulgo schreef
Heeft iemand geprobeerd of onder de Horseware Mio toch de liners passen?
Dus alleen de borstsluiting dicht en clipjes aan de billen vastmaken.


Niet onder de Mio maar ik heb de liners onder Weatherbeeta dekens. Ik maak idd dan alleen de clipjes aan de achterkant vast en dat ligt perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 19:13 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
Heeft iemand geprobeerd of onder de Horseware Mio toch de liners passen?
Dus alleen de borstsluiting dicht en clipjes aan de billen vastmaken.


Ik doe dit wel onder de bravo halve hals en dat werkt prima. Verschuift geen millimeter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 19:26 



 
Profiel   

Dat doe ik bij alle dekens, werkt prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 19:41 



 
Profiel   

Zolang je achter ringen hebt voor de klipjes moet het lukken :)


Ik twijfel enorm of een deken aanschaf. Ik wil graag nog een deken voor mij oudje, ben heel erg tevreden over de Rambo Duo, die ligt nu na 3 jaar nog heel mooi, maar ik gebruik de 300grams liner nooit.
Toch kwam ik er met hulp van de HorsePal achter dat ze eerder 200grams op moet dan ik dacht. Nu twijfel ik of ik een 200/250 van Amigo erbij zal aanschaffen (de Rhino plus light die ik heb vindt ik toch te veel als tent vallen bij haar), deze of deze: https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... vy-red?R=1
https://www.paardendrogist.nl/deken-hor ... ize-125175

Of dat ik toch nog even door spaar voor weer een Rambo duo of deze nieuwe versie van Rambo de Duo Tech
https://www.dochorse.nl/rambo-duo-tech.html#reviews

Tweedehands aanschaffen wil ik niet meer, ik had een andere Rambo aangeschaft maar die was zo enorm smerig dat ie gewassen moest worden en die komt nu de emmer test niet meer door :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 20:06 



 
Profiel   

Is een 100 gram liner dan nog een optie voor onder je huidige Rambo 100 gram van je duoset om er een 200 gram van te maken?

Geloof dat Horseware ook een nieuwe soort ballistische nylon heeft voor de Rambo dekens. Ben benieuwd wanneer alle Rambo's een upgrade krijgen naar die nieuwe stof.

https://www.horseware.com/product/rambo ... d-turnout/

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 20:16 



 
Profiel   

Bedankt allen voor jullie ervaringen!

@Rianne
Ik heb die amigo bravo v-sluiting. Echt super fijne deken!
Die met reflectie is trouwens precies hetzelfde maar dan met reflectie én duurder.

Ik weet niet hoe oud jouw ‘oudje’ is, maar (bot gezegd) is het de investering van een Rambo nog waard?
De Mio die ik op het oog heb, is voor m’n 30 jarige kwpner en realistisch gezien hoeft die deken dus zeer waarschijnlijk geen 5 winters meer mee te gaan :=
En de dekenmaat is ook niet hetzelfde als die van m’n jonkie.


Laatst bijgewerkt door Dispar_Vulgo op 02-01-22 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 20:21 



 
Profiel   

Oh sorry, die liner heb ik inderdaad ook, al een tijd. Ik heb ook wel een 250 variliner, daarom is die 300grams nutteloos en nog eentje helemaal.
Daarnaast dat met die regen laatst, het ergens ook fijn is een droge deken op te kunnen doen, voor zolang ie droog blijft := Dus ik neig naar de Rambo set, waar bij deze een praktische set zit met de liners en de 50grams die in het najaar bruikbaar is. Maar is dat die 200,- extra waard.. keuzes, keuzes :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 20:28 



 
Profiel   

@Rianne Ik had m’n vorige bericht nog aangevuld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 20:29 



 
Profiel   

RianneH schreef
Oh sorry, die liner heb ik inderdaad ook, al een tijd. Ik heb ook wel een 250 variliner, daarom is die 300grams nutteloos en nog eentje helemaal.
Daarnaast dat met die regen laatst, het ergens ook fijn is een droge deken op te kunnen doen, voor zolang ie droog blijft := Dus ik neig naar de Rambo set, waar bij deze een praktische set zit met de liners en de 50grams die in het najaar bruikbaar is. Maar is dat die 200,- extra waard.. keuzes, keuzes :

Lekt je deken door dan?

Ik zou dan echt niet nog een rambo set kopen ik vind ze de meerprijs op amigo echt niet waard :) zeker niet als je het hebt over een ouder paard. Als amigo ook past en er staan geen slopers bij dan kan dat toch net zo goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 20:32 



 
Profiel   

Ik ook niet, heb nu een amigo wug gekocht. Die had ook 3 singels, vind wel de staartflap echt klein en hoog ingesneden tov weatherbeeta en ej. Als ze dat nou nog eens aanpassen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 20:38 



 
Profiel   

Op mijn paard ligt Rambo ook veel beter dan Amigo. Dus ik snap wel wanneer je wel voor Rambo zou gaan. Daarnaast hebben wij slopers, dus ballistic nylon is hier ook nodig.
Anders zou ik wel voor amigo gaan.

Ik heb ook nog een 300gr en 400gr liner liggen die ik denk ik maar in de verkoop ga doen.
Ik ben helemaal om naar de bucas onderdekens onder mn Rambo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 20:38 



 
Profiel   

Oh thanks! Ja dat speelt ook mee, ze is 26 nu, 27 in mei. Gaat de deken het paard overleven, kans is vrij groot, en dan idd, past het een volgend paard?
Wat wel mee speelt is dat ze 24/7 buiten staat en de deken echt goed moet zijn. Verder alleen merries dus op wat getrut na weinig hufterigheid.

De Amigo bevalt dus goed? Ik vraag me af hoe de voorsluiting zit, de Rambo heeft nog een extra sluiting, heeft de Amigo dat ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 20:39 



 
Profiel   

RianneH schreef
Oh sorry, die liner heb ik inderdaad ook, al een tijd. Ik heb ook wel een 250 variliner, daarom is die 300grams nutteloos en nog eentje helemaal.
Daarnaast dat met die regen laatst, het ergens ook fijn is een droge deken op te kunnen doen, voor zolang ie droog blijft := Dus ik neig naar de Rambo set, waar bij deze een praktische set zit met de liners en de 50grams die in het najaar bruikbaar is. Maar is dat die 200,- extra waard.. keuzes, keuzes :


Ah ja als je ook een reserve deken wilt is het wel de moeite waard. Mooie set die Tech Duo. <3

Mocht je toch voor de goedkopere Amigo gaan dan weet ik alleen niet of je Amigo gaat waarderen als er nu Rambo op ligt. :=

En om leeftijd zou je het ook niet moeten laten hoor. Dit jaar voor mijn 29-jarige er ook gewoon een Rambo bij gekocht. Ik wil gewoon dat ze droog en warm op de wei staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 20:50 



 
Profiel   

Amigo blijven ze ook droog en warm onder :=

Ik heb amigo rhino en rambo gehad en vond rambo niet perse beter. Amigo bleef net zo waterdicht en ademend en ging ook net zo lang mee (geen slopers)

Nu bucas en die vind ik dan nog weer fijner hoef je minder te wisselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 20:54 



 
Profiel   

Deken lekt niet door hoor, in tegendeel zelfs, hij houdt de regen heel goed. Maar de deken is uiteraard wel zwaar door die dagen regen en doordat ze ook ligt/rolt in nat zand raken de buikriemen ook nat enzo. Dan vind ik het zelf fijn om een droge deken op te leggen, al is die de volgende dag net zo nat en drogen dekens op het paard efficiënter. Maar goed, misschien probeer ik gewoon een grote uitgave goed te praten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 21:24 



 
Profiel   

RianneH schreef
Deken lekt niet door hoor, in tegendeel zelfs, hij houdt de regen heel goed. Maar de deken is uiteraard wel zwaar door die dagen regen en doordat ze ook ligt/rolt in nat zand raken de buikriemen ook nat enzo. Dan vind ik het zelf fijn om een droge deken op te leggen, al is die de volgende dag net zo nat en drogen dekens op het paard efficiënter. Maar goed, misschien probeer ik gewoon een grote uitgave goed te praten :')

Dan zou ik gewoon voor die mooie set gaan. :j

Ik heb idd ook gewoon 0 gram deken met 100 gram liner als backup voor de 100 gram deken en zo ben ik heel flexibel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 21:28 



 
Profiel   

Ik had de Mio medium al besteld, maar levertijd wordt steeds langer.
Dus bedacht anders de Mio light + liner te kopen. Maar zo’n liner is bijna net zo duur als een hele Mio deken :+

Mio medium 55 euro en Mio Light 45 euro. Nu hopen dat (een van beiden) snel geleverd wordt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 21:59 



 
Profiel   

Goedemorgen ik wil voor mijn oudje een dikkere deken aanschaffen maar nu twijfel ik tussen 2 deken.
De rhino wug medium en de bucas irish extra high neck.
Ik heb normaal altijd bucas dekens maar de rhino wug ligt ook netjes.

Welke vd 2 gaat jullie voorkeur naar uit? de bucas is 40 euro goedkoper.
Ze staan overdag buiten in de paddock en savonds op stal.

Op de foto een wug light

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:49 



 
Profiel   

persoonlijk vind ik Rhino fijner omdat die deken met regen niet zwaar wordt (in mijn ervaring) en door de halve hals zijn ze net wat meer beschermd tegen regen (al heeft de high neck bucas dat dus ook). Denk voorkeur en waar je goede aanbieding hebt?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 11:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 21 van de 279 [ 6972 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 279  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen