[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:26

Dat zal dan wel voor elk paard anders vallen :) bij mij valt rambo een centimeter of 10 lager op de boeg dan bucas :j

En dat is ook wat ik hier vaak lees.

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 21:11

De vorm van je paard zal ook wel meespelen, heb je eentje met veel schoft valt een zelfde deken anders dan op eentje zonder schoft en juist veel schouder.

Waren er niet ook nog aardige dekenmerken voor groot type koudbloed?
Ik ken zelf verder alleen nog de Schneider western dekens, sommige ook zonder voorsluiting.

Jonnekee
Berichten: 754
Geregistreerd: 18-08-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 23:23

Heeft iemand ervaring met de Master dekens van Hypostore?

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 00:09

Hier valt de Rambo met v-sluiting ook fijner op mijn paard voor het grazen, etc. De Bucas die ik heb gepast van stalgenootjes waren of te groot of te strak bij de borst. Helaas geen Big Neck kunnen passen. Dan had een Bucas mss ook gepast.

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 00:17

Ik heb 2 dekens van Master op mijn haf liggen met brede schouders. Ik vind ze echt mooi zitten. Gebruik ze nu al zeker 5 jaar. Ik heb maat 185 van deze maar van de Amigo bravo v sluiting heb ik 190. Deze zit wel strakker bij zijn schouders dan de Master. En bij de gevoerde deken zitten 2 schoft kussens.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 08:00

Ik heb een paar jaar terug master op onze arabo fries met brede schouders gepast en dat paste echt niet…
Het zal echt per paard verschillen

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 19:06

Welke versie is er voor een brede shetlander van 1.05 (1.37 cm onderlengte).
zou ook graag een V-sluiting willen voor hem

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 19:33

De Rhino pony met v-sluiting is er in 4'6/90/137, maar weet niet of ze die ook in andere diktes hebben, want dit is de 200 gram. := Mijn IJslander heeft de afgelopen winters niet meer dan 100 gram op gehad. Heb wel een 200 gram liggen voor het geval dat. #kloptaf

https://www.horseware.com/product/rhino ... dium-200g/

Sintara

Berichten: 7416
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:52

Jaa, achteraf heb ik spijt dat ik een reserve 100 grams deken heb in plaats van een reserve 0 grams. De vacht van mijn paard wordt elk jaar beter, en heeft die dikte nog amper nodig..

Ik ben iets te enthousiast geweest

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 23:34

Haf_Woezel schreef:
Welke versie is er voor een brede shetlander van 1.05 (1.37 cm onderlengte).
zou ook graag een V-sluiting willen voor hem

De Rhino is inderdaad fijn en met v-sluiting. Wel alleen nog maar met eventuele losse hals te krijgen ipv vast, maar voor merendeel is dat geen probleem. Valt op die van mij heel fijn en is bij iets bredere denk ook prettig.

Op de vorige pagina staat die van mij met z’n nieuwe Derby House deken. Zelfde schofthoogte en onderlengte. Geen v-sluiting maar ze vallen wel mooi laag tov de hals. So far ook een prettige deken.

Mijn pony is voor een Shet niet perse breed overigens, maar heeft wel front (en op beide foto’s wat zomervetjes :Y) )
Afbeelding

Afbeelding

Edit: ik krijg aankomende week als het goed is ook nog een Shires Tempest deken binnen. Kan wel even laten weten hoe die valt als daar behoefte aan is? Rechte sluiting ook tho.

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 18:44

DieL_Zor schreef:
Haf_Woezel schreef:
Welke versie is er voor een brede shetlander van 1.05 (1.37 cm onderlengte).
zou ook graag een V-sluiting willen voor hem

De Rhino is inderdaad fijn en met v-sluiting. Wel alleen nog maar met eventuele losse hals te krijgen ipv vast, maar voor merendeel is dat geen probleem. Valt op die van mij heel fijn en is bij iets bredere denk ook prettig.

Op de vorige pagina staat die van mij met z’n nieuwe Derby House deken. Zelfde schofthoogte en onderlengte. Geen v-sluiting maar ze vallen wel mooi laag tov de hals. So far ook een prettige deken.

Mijn pony is voor een Shet niet perse breed overigens, maar heeft wel front (en op beide foto’s wat zomervetjes :Y) )
[ [url=m/aox5ZA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KX2niV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: ik krijg aankomende week als het goed is ook nog een Shires Tempest deken binnen. Kan wel even laten weten hoe die valt als daar behoefte aan is? Rechte sluiting ook tho.


dank je wel! ik heb de amigo bravo XL voor mijn haflinger ook.

knappe pony <3

Afbeelding

dit is mijn spring in't veld

ik vraag me alleen af of een hals echt nodig is, Winnetou heeft "whoopie goldberg" manen, dus ik heb geen idee of dat echt nodig is, mijn haf had er bv nooit baad bij

Hartje
Berichten: 1941
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:30

iemand ervaring met de Kentucky Towel deken ? Is deze net zo snel drogend als de Rambo Dry Rug ?

Onemillion

Berichten: 40
Geregistreerd: 09-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:24

Ik ben ook opzoek naar een goed waterdicht deken met nek 200 gram.. nu zag ik in het topic wat foto’s voorbij komen en vroeg me af of ik mijn dekens niet te groot koop ? Ik neem gewoon standaard altijd een 205 voor een +1.70 paard
Wat denken jullie ? Kan dit nog net of is het zo niet makkelijk voor het paard? Tot nu toe nog nergens een lek gehad en ook netjes op zijn plek gebleven



Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Onemillion op 27-11-22 22:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:35

Die deken is inderdaad veel te groot :j . Zie hierboven het filmpje van Bucas. Je ziet de deken ook naar achteren hangen en aan de schoft trekken.

Onemillion

Berichten: 40
Geregistreerd: 09-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:46

Spenk schreef:
Die deken is inderdaad veel te groot :j . Zie hierboven het filmpje van Bucas. Je ziet de deken ook naar achteren hangen en aan de schoft trekken.


Ok bedankt, waar zie ik dat filmpje ? Ik heb de indruk dat een 195 niet zo fijn op zijn borst is vanvoor.. daarom dat ik dan liever wat losser had.. mss dan toch in het vervolg een maatje kleiner bestellen
Vind het zo moeilijk met die dekens om het juist te doen

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:49


Sintara

Berichten: 7416
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:19

Zou er een sluiting zijn die beter bij mijn paard past? Ik heb de rechte sluitingen altijd van amigo en dat gaat eigenlijk prima. De v sluiting is het sowieso niet, die komt nog lager en dat komt de pasvorm niet ten goede. Zou een disc de pasvorm verbeteren denken jullie?
Dit is ze met rechte sluitingen als ze neutraal staat, met hoofd omlaag sluit hij wel netjes aan.
Afbeelding

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:24

Heb je een foto van de hele deken?

Zo lijkt het namelijk de klassieker deken te groot.

Sintara

Berichten: 7416
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:21

Nee is zeker niet te groot, eerder een fractie aan de korte kant.
Ik heb even geen handige foto bij de hand, maar op deze zie je wl hoeveel bil er achter uitsteekt haha Afbeelding

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:52

Afbeelding

LeMieux Arika is binnen, ben niet ontevreden! Hij sluit wel vrij hoog, maar lijkt nergens te trekken/drukken :)

Sintara

Berichten: 7416
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:03

Mooi!

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:07

Sinatra, op die foto lijkt hij juist niet te kort hoor. Langer wil je juist niet, stukje bil/achterbeen bloot en de naad van de staartflap ook op het begin van de staart.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:17

Als de rechte sluitingen te laag zijn zou je kunnen kijken naar Bucas, die zijn over het algemeen erg hoog juist.

Sintara

Berichten: 7416
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:22

MyWishMax schreef:
Sinatra, op die foto lijkt hij juist niet te kort hoor. Langer wil je juist niet, stukje bil/achterbeen bloot en de naad van de staartflap ook op het begin van de staart.

Mijn vraag ging dan ook niet over de lengte :P Een maat kleiner past in elk geval echt niet

Sintara

Berichten: 7416
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 16:40

Bucas ligt helaas dramatisch slecht op haar. Heeft ze echt de bouw niet voor