[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wiwabalia

Berichten: 4701
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:43

Ik haar deken ook afgelaten, maar vond het toch wel fris net.. blijft lastig

Selina

Berichten: 14340
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:47

Wat een raar weer is het ook. Zie dat het volgende week weer ‘s nachts gaat vriezen.
En ik heb net de deken opgeruimd -O-

Mason
Berichten: 66
Geregistreerd: 30-12-22

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 16:00

Weet iemand of de regenliner van horse ware liefde ook onder de amigo bug rug pony kan?

Ladygiroc

Berichten: 5091
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:24

Mason schreef:
Weet iemand of de regenliner van horse ware liefde ook onder de amigo bug rug pony kan?


Dat kan. Zodra er een losse hals aan een horseware deken zit kunnen er losse liners onder.

Geldt voor alle type dekens en liners.

Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 13:02

Ladygiroc schreef:
Mason schreef:
Weet iemand of de regenliner van horse ware liefde ook onder de amigo bug rug pony kan?


Dat kan. Zodra er een losse hals aan een horseware deken zit kunnen er losse liners onder.

Geldt voor alle type dekens en liners.


Helaas niet voor alle Horseware dekens. Ik heb nog een paar Rambo's die alleen de vierkantjes voor hals hals hebben en nog niet het derde vierkantje voor de liners.:=

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 13:58

Maken jullie liners altijd vast dan? Ik juist weer nooit en kijk dus alleen of ik een hals aan een deken vast kan maken.

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:35

MyWishMax schreef:
Maken jullie liners altijd vast dan? Ik juist weer nooit en kijk dus alleen of ik een hals aan een deken vast kan maken.


Had een paar jaar terug een amigo bravo en als de liner eronder deed maakte ik die idd gewoon vast aan de voor en achterkant. Ik nu de liner nog wel maar alleen nog maar wug dekens en daar maak ik de liner alleen achter vast met de clipjes omdat er natuurlijk geen klittenband aan de Wug dekens zit :')

Paard staat trouwens onder een 0 grams sinds een paar dagen, hij stond in z’n blote bast met zomervacht lekker in de stromende regen en wind. Hopelijk na morgen weer zonder.
Ik heb ook de rambo protector besteld, in een maat kleiner dan de amigo bug rug….hopelijk komt ie vrijdag en kan ik m even passen bij m’n paard. Willen jullie dan even meekijken naar de pasvorm en maat?

manzano

Berichten: 23983
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 18:15

MyWishMax schreef:
Maken jullie liners altijd vast dan? Ik juist weer nooit en kijk dus alleen of ik een hals aan een deken vast kan maken.

Alleen aan de achterkant. Kan bijna altijd wel aan de oogjes van de bilkoorden.

Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 18:36

MyWishMax schreef:
Maken jullie liners altijd vast dan? Ik juist weer nooit en kijk dus alleen of ik een hals aan een deken vast kan maken.


Als het kan maak ik idd de liner vast.

Ladygiroc

Berichten: 5091
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:26

Oh Bagheera_206, dat wist ik dan weer niet :+

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 08:18

Gisteravond is de Lemieux KUDOS GLADIATOR binnen gekomen, ik ga deze vandaag even passen.
De stof voelt een beetje als die van de Rambo Protector.

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 08:41

Wij hebben van de week een nieuwe vliegendeken gehaald. De vorige was na volgens mij bijna 10 jaar wel echt op. Vorig jaar extreem veel gebruikt, omdat paard na operatie echt scheermes kaal was precies in de zomer met de hittegolven. En vanwege de wonden moest die ook s nachts opblijven en is er uiteindelijk een flink gat ingekomen. Was een deken met uv werende stof en ik vond hem echt heel fijn. Diezelfde was nu maar 50 euro met korting, meteen de enige niet bucas dekens die we hebben zjjn deze vliegendeken en de vliegen regendeken.

Hals is echt heel lang, ideaal want de meeste vliegendekens zitten goed met hoofd omhoog maar laten een deel hals vrij als ze graast. Deze is te lang als ze staat, maar juist perfect als ze graast.

snorkel1986

Berichten: 3032
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:15

MyWishMax schreef:
Wij hebben van de week een nieuwe vliegendeken gehaald. De vorige was na volgens mij bijna 10 jaar wel echt op. Vorig jaar extreem veel gebruikt, omdat paard na operatie echt scheermes kaal was precies in de zomer met de hittegolven. En vanwege de wonden moest die ook s nachts opblijven en is er uiteindelijk een flink gat ingekomen. Was een deken met uv werende stof en ik vond hem echt heel fijn. Diezelfde was nu maar 50 euro met korting, meteen de enige niet bucas dekens die we hebben zjjn deze vliegendeken en de vliegen regendeken.

Hals is echt heel lang, ideaal want de meeste vliegendekens zitten goed met hoofd omhoog maar laten een deel hals vrij als ze graast. Deze is te lang als ze staat, maar juist perfect als ze graast.


Welke dan klinkt goed

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:45

https://www.divoza.com/nl/paardenspulle ... iegendeken

Amigo mio. En ik was bang vanwege geen loopflappen, hie heten die dingen? Bij schouders. Maar bleef eigenlijk heel mooi zitten, nooit schuurplekken gehad oid. Ze zit alleen precies tussen de 191 en 196 in. 1e net iets krapper, 196 echt net te lang, maar al die jaren nooit op schoft getrokken.

Spenk
Berichten: 21803
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:09

Joh dat je daar zolang mee doet!! Die hield het hier precies 3 weken vol _O- wat een flutding vond ik dat. De amigo bug buster is al betere stof!

Deze was echt zo in reepjes. Terwijl mijn paard helemaal geen sloper is opzich.

tita

Berichten: 19755
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:16

Amigo Mio heeft het hier een seizoen vol gehouden, ik heb um nog ziet er volgens mij nog redelijk uit maar mijn paard ging groeien en deken was te klein is niet geschikt vóór volle paarden vind ik

Ik zou um niet meer kopen

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:17

Spenk schreef:
Joh dat je daar zolang mee doet!! Die hield het hier precies 3 weken vol _O- wat een flutding vond ik dat. De amigo bug buster is al betere stof!

Deze was echt zo in reepjes. Terwijl mijn paard helemaal geen sloper is opzich.


Hij heeft zelfs mijn sloper een jaar overleefd := Nu was dat wel toen die op zijn einde was dus niet helemaal eerlijk. Merrie is geen sloper, maar de bucas die we tegelijk hadden was binnen 1 seizoen kapot en deze niet. Maar hij is wel kwetsbaar ja, daarom juist fijn als het heet is, want heel luchtig. Bucas was warmer en dus veel sneller stuk haha. Had ik niet verwacht.

Ik heb een breed en vol paard, tita.

Eef_Bam

Berichten: 4115
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:18

Spenk schreef:
Joh dat je daar zolang mee doet!! Die hield het hier precies 3 weken vol _O- wat een flutding vond ik dat. De amigo bug buster is al betere stof!

Deze was echt zo in reepjes. Terwijl mijn paard helemaal geen sloper is opzich.


Hier heeft die het ook max 2 weken volgehouden :') . Ben echt fan van de Amigo regendekens, maar deze vliegendeken was echt zo stuk. Destof is echt heel dun.

Celebi
Berichten: 3755
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:25

De kwaliteit van de Rambo Summer Series is echt flut. Was er al bang voor met zo'n dun zacht stofje maar er zit nu al een klein gaatje en een haal die net niet door is in. Die koop ik ook niet meer hierna. Kost ie iets teveel voor om binnen een paar dagen al stuk te zijn. Plus dat die hals niet waterdicht is.

Die disk sluiting ben ik ook niet enorm over te spreken trouwens. Dat klittenband gaat wel heel rap los. Gisteren hingen er twee van de 4 klittenbandjes los, gelukkig eentje aan elke kant anders had mijn paard zijn deken half uitgedaan denk ik..

prugelpiet

Berichten: 12581
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 11:36

Ik heb absoluut geen sloper, maar zelfs hier ging de mio stuk. Vond het sowieso geen fijne deken, dus het was niet erg toen die de vuilnisbak in mocht.

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 12:18

Heb de Rambo protector binnen en gepast, wat vinden jullie?Afbeelding
Afbeelding
Met nog een foto van de amigo ter vergelijk die dus een maat groter is
Afbeelding

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 13:01

IwanLuver schreef:
Gisteravond is de Lemieux KUDOS GLADIATOR binnen gekomen, ik ga deze vandaag even passen.
De stof voelt een beetje als die van de Rambo Protector.

Paard had niet veel zin in poseren, maar de deken ligt goed!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 13:02

Pallatin schreef:
Heb de Rambo protector binnen en gepast, wat vinden jullie?[ [url=m/tgZngE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BPYwBI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met nog een foto van de amigo ter vergelijk die dus een maat groter is
[ [url=m/hbj8b9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt krap bij de borst te zitten...

manzano

Berichten: 23983
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 13:55

Ik doe al jaren met m'n rambo summer series. Vorig jaar voor eerst gaatjes, die heb ik geplakt en hij doet het weer top.

manzano

Berichten: 23983
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 14:00

Welke vliegendeken geeft de beste bescherming onder de buik? Heb nu het oude model Rambo Protector, maar die sluit niet goed af en heb echt een panisch paard af en toe op vliegen. Seizoen moet nog beginnen :\