Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk deken is fijn bij losrijden?

 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een fijn deken welke ik kan gebruiken bij het warm stappen?
Paard zit erg dun in z’n vacht en bij gure dagen is het fijner voor hem om hem wat extra te helpen tot zijn spieren opgewarmd zijn.

Het hoeft niet perse een uitrijdeken te zijn, mag ook een volledig deken (dan liefst waar de buiksingels van af kunnen).

Wat adviseren jullie?

En is een Bucas Recuptex nog het overwegen waard?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 00:34 



 

Ik gebruik zelf een uitrijdeken met fleece aan de binnenkant. Volgens mij van BR maar er zijn genoeg uitrijdekens met fleece.
Zelf merk ik geen verschil tussen mijn 'gewone' uitrijdeken en de Recuptex. Op koude dagen vind ik hem zelfs fijner onder de fleece lopen dan onder de recuptex (pony met artrose in het SI).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 06:31 



 
Profiel   

Ik gebruik bij het losstappen en uitstappen gewoon een normale zweetdeken. Ik heb er twee van HKM en geen idee waar de andere van is, maar werkt prima. Ik heb ze er ook wel op als ik op buitenrit ga als het koud is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 07:36 



 
Profiel   

Ik gebruikte altijd een gewone fleece uitrijdeken, maar wij hebben alleen een buitenbak dus bij nat weer is waterdicht wel fijn

Daarom sinds 2 jaar de bucas recuptex quarter sheet uitrijdeken en daar ben ik echt verlieft op ! Een de paarden ook :D

Mijn merrie met een SI en bekken probleem loopt echt beter met de recuptex dan zonder, en ook beter dan met alleen het fleece dekentje

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 08:25 



 
Profiel   

Ik heb al jaren een fleece gevoerde van br ( terug gesneden bij het been van mij ) hele fijne deken die ook bij harde wind prima ligt ( heb alleen buiten bak)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 08:32 



 
Profiel   

Die van ons krijgt iedere keer stroom van een fleecedekentje dus wij gebruiken een echt wollen deken ook gewoon een hele zeg maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 09:05 



 
Profiel   

Best wisselend en erg paard- en persoons afhankelijk.

Twijfel nog steeds tussen een ‘gewoon’ fleecedeken of de recuptex.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:59 



 

Ik heb een fleece uitrijdekem en een wollen deken,zoals vandaag zou ik de wollen deken pakken is net wat warmer. Heb em geschoren. Dus rijd best lang met deken. Soms het hele half uur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 14:31 



 
Profiel   

De vierkanten deken van Kentucky vind ik super handig. Of een soort eskadron dralon model werkt ook fijn zonder singels :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 17:36 



 
Profiel   

ik heb de amigo competition sheet. die is ideaal! hij is waterdicht en fleece gevuld. ideaal ding :) ik gebruik hem bij het losrijden en blijft ook fijn liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 17:58 



 
Profiel   

Ik gebruik voor mijn paard altijd een fleece deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 20:32 



 
Profiel   

Ik heb al jaren de zafra van Appljeck.
Alle kleurtjes bijna wel gehad ( := := := )

https://www.ej.nl/zweetdeken-epplejeck- ... orId=10139
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 16:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen