Welke winter deken met hals bedekt de manen goed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Welke winter deken met hals bedekt de manen goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 14:53

Mijn ruin heeft elke dag veel teken in zijn manen. Die geven dan weer wondjes, echt ellende en zielig. Ik woon in Zuid-Frankrijk trouwens. Ze staan al met deken op, het kan hier soms een week lang nonstop regenen en waaien, dan is het erg koud voor de paarden.
Ze liggen op een vlak stuk te slapen met afgemaaide varens.
Vandaag ga ik proberen of advantix helpt, dat kan er natuurlijk wel afspoelen met regen. Butox kan ook, maar wil dat liever niet het hele jaar gebuiken.
Nu dacht ik er dus over een deken met hals te kopen. Maar dan moet ie wel goed over de manen blijven zitten. Ik heb nog nooit een deken met hals gehad, dus geen idee welke goed is.
Een deken van 100 - 150 gram is genoeg, hij heeft een dikke wintervacht. Hij heeft nu een 100 grams van EJ op, die zit niet heel goed trouwens.
Ik heb de volgende dekens op het oog:
Bucas Freedom Turnout Full Neck
Amigo Hero Ripstop Plus Lite 100g
Tempest Original by Shires Outdoor Combo 100Gr

De wondjes

Afbeelding

Afbeelding

De wei


Afbeelding

Afbeelding

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Welke winter deken met hals bedekt de manen goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 15:16

Horseware Rambo duo
Duur maar elke euro waard; super pasvorm en zeer sterk

Annumarie

Berichten: 370
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:21

Ik denk eerlijk gezegd niet dat een hals aan de deken helpt; teken kruipen overal onder (net zoals ze bij mensen ook onder de kleding kruipen), wrs vanuit het gras en de varens als je paard ligt te slapen. Daarom lijkt me een dure deken weggegooid geld. Dé oplossing heb ik ook niet, maar ik denk dat je het meeste succes hebt het in de genoemde medicatie te zoeken...

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: Welke winter deken met hals bedekt de manen goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:34

Ik heb een losse horseware hals, ongevoerd Blijft goed liggen. Frontline gebruiken wij tegen de teken.

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Re: Welke winter deken met hals bedekt de manen goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:12

Je zou Farnham Endure kunnen proberen, dit blijft ook na regenbuien en zweet werkzaam, dit hoeft volgens opgave producent maar eens in de 14 dagen herhaald te worden.