Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Walker/stapmolendeken 24/7 gebruiken

 
Profiel   

Zijn er mensen die 24/7 een walker/stapmolendeken gebruiken?
Ik snap dat ze niet per se hiervoor bedoeld zijn maar lijkt me ideaal omdat mijn paard toch ineens schuurplekken op zijn borst begint te krijgen terwijl zijn dekens goed passen.

Dus zeker in het tussen seizoen lijkt het me ideaal, ook omdat die net wat luchtiger is aan de voorkant wat zweten voorkomt.

Maar mijn paard staat 24/7 buiten en rolt natuurlijk lekker in de modder enz.

Blijven die dekens gewoon goed liggen bij een rolbeurt etc?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 15:42 



 
Profiel   

Verwacht dat ze sneller scheef gaan hangen en dat je rondom de borst schuurplekken krijgt. De stapmoldendekens liggen redelijk hoog op de borst vind ik. En als je dekens nu schuurplekken geven, dan liggen ze toch niet goed genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 15:50 



 
Profiel   

Mijn ervaring is ook dat ze vrij hoog sluiten voor om de schouders vrij te houden met lopen, dus met eten van de grond is dat niet echt ideaal lijkt me, zeker als je een paard met een wat lagere halsaanzet hebt.
Ze liggen ook wat losser dan een gewone deken dus gaan bij veel paarden denk ook sneller schuiven.

Ik denk dat je beter kunt kijken voor een echt goed passende outdoordeken met gladde voering,. Evt de schouders regelmatig inspuiten met glasspray, dat scheelt ook tegen schuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 13:28 



 
Profiel   

Ik ken wel mensen die dat deden, maar ik vond die dekens nooit zo comfortabel blijven liggen en vrij hinderlijk met eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 13:32 



 
Profiel   

Hier heb je gewoon borstbeschermers voor:
https://www.agradi.nl/harrys-horse-lycr ... -zwart.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 14:02 



 
Profiel   

Borstbeschermers werken naar mijn mening echt niet. Bij mij werkt het goed om de deken aan de binnenkant goed schoon te houden en antiklit op de borst te spuiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 14:38 



 
Profiel   

Borstbeschermers zijn echt vreselijke ondingen.

TS: wij gebruiken ze heel veel met wandelen, stap molen en zelfs longeren als het heel koud is, maar ze zakken eigenlijk standaard scheef. Bij elk model/vorm/grootte paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 14:46 



 
Profiel   

Hee TS, dit is geen antwoord op je vraag, maar er zijn een nieuwe dekens verkrijgbaar met de sluiting op de schouder ipv de borst. Misschien helpt dit ook wel tegen je schuurplek probleem:

https://equoiq.com/product/rain-rug-0-gr/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 10:38 



 
Profiel   

Ik zou geen stapmolendeken gebruiken 24/7. Dit is echt niet prettig als ze met hun hoofd omlaag gaan om te eten. Ik had m’n paard laatst even zo 10 min op stal gezet maar zag er niet comfortabel uit :=

De sluiting zit heel hoog;
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 22:10 



 
Profiel   

Precies dat is ook de reden waarom ik een rambodeken heb, die enkel eenmalig kort op mijn paard heeft gelegen. Hoe ze erop komen een paard daar af te gaan knellen is mij een raadsel. Komt een beetje overeen met zo"n ring rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 22:45 



 
Profiel   

Dinopino schreef
Precies dat is ook de reden waarom ik een rambodeken heb, die enkel eenmalig kort op mijn paard heeft gelegen. Hoe ze erop komen een paard daar af te gaan knellen is mij een raadsel. Komt een beetje overeen met zo"n ring rijden.

Neckrope riding... Heb je het wel eens goed bekeken? Er staat geen constante druk op de hals van het paard, het dient voornamelijk om te sturen en de rest van de tijd hangt het Neckrope altijd losjes. Dus die vergelijking gaat niet op. (tenzij je van die ruiters hebt die het op een foutieve manier gebruiken en geen balans hebben dus balans nog zoeken aan die Neckrope).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 22:51 



 
Profiel   

Ik lees mee. Vanwege wond op de borst wilde ik ook zo'n deken 24/7 opdoen zodat z'n borst vrij blijft..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 22:56 



 
Profiel   

Art_ificious ik geloof dat je mij verkeerd begrijpt. Een paard tot stilstand te brengen door aan zo n ring op de hals te trekken is volgens mij net zo leuk als wanneer je via de teugels de luchttoevoer op de neus afknelt. Je kunt prima op je zit remmen, het is maar wat voor truckje je paard leert. Of je dt nu kort doet of 24 uur lang vind ik beide geen prettig idee.

Dus wanneer iemand hier behoefte heeft aan zo'n deken, ik heb er nog een :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 23:01 



 
Profiel   

Ik vind mijn deken wel prima om mee te wandelen buiten, daar heb ik ‘m ook voor gekocht :) Echter zou ik deze dus niet om laten voor op stal/wei/paddock. Daar zijn ze ook niet voor gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 12:23 



 
Profiel   

Queijo schreef
Ik vind mijn deken wel prima om mee te wandelen buiten, daar heb ik ‘m ook voor gekocht :) Echter zou ik deze dus niet om laten voor op stal/wei/paddock. Daar zijn ze ook niet voor gemaakt.


Hier hetzelfde, mijn paard heeft een vrij lage halsaanzet en de stapmolendeken zit keurig, maar voor hem wel vrij hoog.
Ik gebruik ‘m nu hij een blessure heeft echt heel veel voor wandelen, maar als ik ‘m er even mee op stal zet en laat eten zie je toch dat het gaat trekken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 12:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen