Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Moser max 45 tondeuse voor het paard

 
Profiel   

Heyy

Ik zat er aan te denken om een Moser max 45 tondeuse aan te schaffen voor mijn paard.
Nu kan ik nergens iets vinden over deze scheerkoppen (messen). Zijn deze messen te slijpen of moet je na zoveel tijd weer een nieuwe messenset aanschaffen? Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?
Zijn het fijne tondeuses om te gebruiken voor je paard?
Ik ben benieuwd :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 14:27 



 
Profiel   

Ik gebruik deze al bijna 10 jaar voor mijn paarden, en ook voor de honden. Ondertussen wel een nieuwe, omdat ik de eerste perongeluk gesloopt had. Maar ik vind het een top apparaat :j

Ik laat de messen gewoon slijpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 14:36 



 
Profiel   

Daphne__ schreef
Ik gebruik deze al bijna 10 jaar voor mijn paarden, en ook voor de honden. Ondertussen wel een nieuwe, omdat ik de eerste perongeluk gesloopt had. Maar ik vind het een top apparaat :j

Ik laat de messen gewoon slijpen.



Oke toppie! Dat kon ik namelijk nergens vinden op internet. Bedankt voor je berichtje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 14:45 



 
Profiel   

Ik heb hem ook. Gekocht voor borst, buik en benen maar scheer er ook rustig een heel paard mee als ik geen zin heb in de herrie van de grote.
In het begin liet ik de messen slijpen voor iets van 15 euro maar na het slijpen kon ik er 1x mee doen. Met nieuwe messen 3x of meer. Dus nu koop ik gewoon ieder jaar nieuwe bij zooplus of net waar ze het goedkoopst zijn dat jaar.

Wel de 3mm messen nemen. Anders krijg je een biggetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 16:43 



 
Profiel   

Sybelle schreef
Ik heb hem ook. Gekocht voor borst, buik en benen maar scheer er ook rustig een heel paard mee als ik geen zin heb in de herrie van de grote.
In het begin liet ik de messen slijpen voor iets van 15 euro maar na het slijpen kon ik er 1x mee doen. Met nieuwe messen 3x of meer. Dus nu koop ik gewoon ieder jaar nieuwe bij zooplus of net waar ze het goedkoopst zijn dat jaar.

Wel de 3mm messen nemen. Anders krijg je een biggetje.


Hahah Oke thanx voor de tip.
Ik scheer per jaar heel veel paarden. Mijn eigen kan ik gerust met de grote doen maar bij behaalde paarden is het ook wel chill om dan idd alleen deze tondeuse te pakken.
Gebruik je ook voor de benen de 3 mm of dan minder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 16:46 



 
Profiel   

Ik laat ze altijd gewoon weer slijpen bij de ej en dan kunnen ze weer een seizoen mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 16:51 



 
Profiel   

Jorex schreef
Ik laat ze altijd gewoon weer slijpen bij de ej en dan kunnen ze weer een seizoen mee.


Toppie! Dat ga ik ook gewoon proberen
Hij is besteld

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 16:56 



 
Profiel   

Ja het is echt wel een top tondeuse. Komt zelfs goed door de dikke wintervacht van mijn shetten heen. Ik heb nu 2 3mm messen zodat ik ook kan afwisselen als ze warm worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 17:08 



 
Profiel   

Jorex schreef
Ja het is echt wel een top tondeuse. Komt zelfs goed door de dikke wintervacht van mijn shetten heen. Ik heb nu 2 3mm messen zodat ik ook kan afwisselen als ze warm worden.



Ohja goede tip! Worden ze snel warm?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 17:34 



 
Profiel   

Nee valt best mee. Maar ik doe nu de grote delen met mijn grote apparaat en de fijnere stukken met de moser en wissel dus ook tussen apparaten tijdens het scheren. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 17:39 



 
Profiel   

Jorex schreef
Nee valt best mee. Maar ik doe nu de grote delen met mijn grote apparaat en de fijnere stukken met de moser en wissel dus ook tussen apparaten tijdens het scheren. :o


Ah Oke snap het!
Nou klinkt top
Ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 17:43 



 
Profiel   

RT-D -> SV

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-22 20:01 



 
Profiel   

Ik heb 'm ook maar ik ben er niet zo enthousiast over. Hij komt slecht door de haren heen en scheert traag. Maakt ook best herrie. Ik had vroeger zo'n goedkoop ding van de Lidl en die was echt een stuk beter! Moser zou ik in ieder geval niet meer kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-22 20:05 



 
Profiel   

LinSa schreef
Ik heb 'm ook maar ik ben er niet zo enthousiast over. Hij komt slecht door de haren heen en scheert traag. Maakt ook best herrie. Ik had vroeger zo'n goedkoop ding van de Lidl en die was echt een stuk beter! Moser zou ik in ieder geval niet meer kopen.

Messen al laten slijpen? Ik gebruik een Moser van een vriendin en deed haar pony er ook wel mee scheren. Halverwege de pony kwam ik ook niet lekker meer door de haren heen (had gelukkig steeds een stukje links en dan een stukje rechts gedaan). Messen laten slijpen en hij gaat weer als een speer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-22 20:08 



 
Profiel   

Meissen kan je gewoon laten slijpen. Ik heb net als voor m’n grote machine 2 setjes. Als die dan na de winter beide op zijn dan laat ik alles jn een keer slijpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-22 20:14 



 
Profiel   

Hilary schreef
LinSa schreef
Ik heb 'm ook maar ik ben er niet zo enthousiast over. Hij komt slecht door de haren heen en scheert traag. Maakt ook best herrie. Ik had vroeger zo'n goedkoop ding van de Lidl en die was echt een stuk beter! Moser zou ik in ieder geval niet meer kopen.

Messen al laten slijpen? Ik gebruik een Moser van een vriendin en deed haar pony er ook wel mee scheren. Halverwege de pony kwam ik ook niet lekker meer door de haren heen (had gelukkig steeds een stukje links en dan een stukje rechts gedaan). Messen laten slijpen en hij gaat weer als een speer.


Ja al laten slijpen maar nog niet echt verbetering. Misschien een nieuw kopje aanschaffen. Iedereen is er zo lyrisch over en ik zit er altijd op te schelden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-22 20:15 



 
Profiel   

Moet zeggen dat ze de eerste keer na het slijpen het ongeveer een halve pony deden. Andere slijper gekozen en toen weer als een zonnetje. Ik heb ze opgestuurd naar De Schaarmakelaar en dat ging heel netjes plus scherpe messen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-22 20:44 



 
Profiel   

Vanwege de goede ervaringen vooral hier op bokt (ben het topic even kwijt) ook een moser gekocht recent. Ik ben wel tevreden hoor, scheren vd benen ging perfect!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-22 21:30 



 
Profiel   

Ik gebruikte hem erg graag, maar bij mij wordt hij sinds een tijdje al mega heet. Zelf met op tijd olie en coolingspray. Het is het apparaat zelf echt. Geen idee aan wat het ligt. Ik heb hem reeds uitgeblazen etc. met compressor..

Ik heb nu een Liveryman Harmony Plus en dat vind ik in vergelijking echt een verademing, maar is een stuk duurder en in de Benelux niet zo makkelijk te verkrijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-22 21:33 



 
Profiel   

Echt een aanrader!

Meskopjes kun je verwisselen.

Ik zeg ook altijd tegen mijn klanten als ze zelf hun paard willen scheren, ze of een Moser max45 of een Heiniger Saphir moeten kopen. Verschil zit hem in snoerversie of accu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-22 22:11 



 
Profiel   

Ik heb er een jachtmodel mee kunnen scheren en voor onhandige plekken was hij ook super handig.
Mijne mag weg, ik heb er nu een pony met nauwelijks wintervacht.
Geen hoofdprijs, bij interesse graag een pb!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 09:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen