Vliegenmasker 24/7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 08:59

Jennyxx schreef:
Gaat zo'n lycra masker bij jullie niet draaien in de wei? Ik heb bij een weidegenootje gezien dat het draaide na rollen en het paard dus niks meer kon zien.


Hier dezelfde ervaring bij een weide genootje. Paard keek door het oor naar buiten. Of een oor er uit en de rest niet (minder vervelend) of af.
Helaas dus hier geen optie behalve met rijden/grondwerk als het echt nodig is.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:16

Jennyxx schreef:
Gaat zo'n lycra masker bij jullie niet draaien in de wei? Ik heb bij een weidegenootje gezien dat het draaide na rollen en het paard dus niks meer kon zien.


Niet meegemaakt.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:48

Muze schreef:
Ik schop m’n eigen topic omhoog..
Nu nog weinig vliegen maar zoek een nieuw Vliegenmasker.
Neig naar de lemieux armor shield pro. Zonder oren en met opening voorpluk.
Bevallen die goed?


Ik heb precies die, al bijna 3 jaar in gebruik. Blijft super mooi zitten, is naar mijn idee licht genoeg om niet vervelend te zijn 's nachts (staan hier ook 24/7 buiten in de zomermaanden). Hij is wat verkleurd van de zon inmiddels, maar nog helemaal heel en geen uitgelubberd elastiek.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:49

Hier nog steeds de shires 24/7 om

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 10:38

Hier ook alweer even 24/7 masker op. Eerst nachts nog af gehad omdat ze nqcht op paddock stond, maar sinds van de week land en blijft hij op. Ze vind 't masker ook echt fijn heb ik het idee. Ik heb 'm vooral om tegen 't verbranden.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 11:52

Muze schreef:
Ik schop m’n eigen topic omhoog..
Nu nog weinig vliegen maar zoek een nieuw Vliegenmasker.
Neig naar de lemieux armor shield pro. Zonder oren en met opening voorpluk.
Bevallen die goed?



Ik heb deze nu voor het tweede seizoen in gebruik, twee stuks om af te wisselen als de ene vies is of als reserve. Bevalt heel goed. Geen wondjes of drukkingen, gaat makkelijk om en af. Komen geen vliegen in en blijft zitten met spelen.
Het is dat mijn jonge paard moeilijk doet met kappen anders kreeg hij er net zo een. Dus voor nu maar een paard met de lemieux kap maar heel blij mee.

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 17:58

Slmt9 schreef:
Ik ben alweer klaar met de vliegenmasker :+ dit jaar gaan ze sneller af dan ooit te voren. Op volgorde van wat het beste blijft zitten:
- PE lycra masker (neusnetje weert uv niet voldoende)
- zelf gemaakt Bucas halster met vliegenfrontriem en neusnetje van field relief. Zelf veiligheidshalster van gemaakt. Ook met warm weer wel fijn.
- for horses lycra vliegenmasker. Fijnste materialen, maar snel af.
- harrys horse halster met gaas
- field relief masker met neus, het snelste af.

Ik heb nu nog een masker liggen om te testen van PE. Maar die vind ik voor nu te warm. De Cashel stond op mn lijstje, maar lees overal dat de kwaliteit minder is geworden.

Draaien van lycra geen last van. Mijn paard gaat na een half uur naar een ander paard en schuurt daar zn masker eraf }:0

Mijn paard zijn neus verbrand, daar is het vooral voor. Ik doe nu dagelijks een dikke plakaat zwitsal zinkzalf, maar dat vind hij erg onprettig. Ik verwacht deze week een zonnebrandpoeder uit Engeland en dat zou 24 uur werken :)*

Dan is wellicht zo’n vliegenfrontriem die je om de hals knoopt nog een optie.


Kan je niet een goed uv werend neusnetje op de pe lycra naaien? Die zijn namelijk ook los wel te krijgen.

Hier ook weer 24/7 op, de lycra blijven toch de fijnste. Paard schuurt en rolt ermee en blijft toch zitten, wel echt goed aansluitend maskers nemen en niet een maatje groter ofzo

windsor14
Berichten: 181
Geregistreerd: 22-08-20
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:02

Saaams schreef:
Lemieux & Shires.
Maar die van lemieux is ook mooi licht.


Wij hebben ook die van Lemieux. Echter wel plekken als ze lang omzitten.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:25

Die van mij heeft idd ook wondjes van de le miux onder de kaak

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:50

Maddy_Paola schreef:
Kan je niet een goed uv werend neusnetje op de pe lycra naaien? Die zijn namelijk ook los wel te krijgen.

Hier ook weer 24/7 op, de lycra blijven toch de fijnste. Paard schuurt en rolt ermee en blijft toch zitten, wel echt goed aansluitend maskers nemen en niet een maatje groter ofzo


Goed idee, maar ook de lycra’s liggen er na een half uur af tegenwoordig. Was vorig jaar niet zo. Terwijl mijn paard echt wacht en zn neus er door heen duwt als ik hem om wil doen.

Gelukkig blijkt hier een dikke laag zinkzalf van Zwitsal enorm goed te werken. Heb pas na 48 uur een nieuwe laag er op moeten doen en zn neus ziet er super uit. In die van Zwitsal zitten nog meer verzorgende ingredienten.

In elk geval komt er ook nog zonnebrand poeder aan. Dat schijnt nog beter te werken.
Om de ogen smeer ik nu de EQ Wonder wax of EQ fly repellent. Werken ook beide erg fijn.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-23 17:53

MarjanB schreef:
Die van mij heeft idd ook wondjes van de le miux onder de kaak



Hierdoor ga ik wel twijfelen..
Had een lycra met rits, maar die vind ik toch net niet helemaal ideaal. Bang als ie verschuift dat pony niets meer kan zien.
En een Field relief die te krap was.. wellicht dan een maat groter daarvan..

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 18:06

Saaams schreef:
Ik ben echt heel blij met de busse twin fit. Voldoende voorpluk ruimte.


[ [url=m/XP6YZh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik ook voor mijn paard. Draagt deze 24/7, echt een top ding!
Geen schuurplekken, ogen blijven mooi bol, ook na het rollen!
Mijn paard is er ook blij mee, met een Lemieux masker deed ze altijd haar hoofd omhoog, nu staat ze er klaar voor om deze om te krijgen.

Chinas

Berichten: 817
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 07:14

Muze schreef:
Hierdoor ga ik wel twijfelen..
Had een lycra met rits, maar die vind ik toch net niet helemaal ideaal. Bang als ie verschuift dat pony niets meer kan zien.
En een Field relief die te krap was.. wellicht dan een maat groter daarvan..


Ik heb voor mijn paard ook een lycra met rits. ze staat er nu inmiddels een jaartje of 5(?) 24/7 mee op de wei zomers. In die jaren ben ik de kap gemiddeld 1 à 2 keer per jaar verschoven tegen gekomen. En dan staat ze ook relaxed te vreten alsof er niks aan de hand is. Als hij goed past zou ik me hier dus niet te veel zorgen om maken.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 08:02

Hij past redelijk oké. Zit al wel vol met gaten na een paar weken gebruik vorige zomer. Het principe van het zachte lycra vind ik wel prettig.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:35

Die van LeMieux heeft die van mij sinds gisteren op.
De Weatherbeeta moet even in de was.

Deze is wel echt mooi licht om doorheen te kijken, over wondjes kan ik nog niets zeggen na 1 dag dragen.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 13:48

Heb jij van de lemieux cob of full?

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:46

Ik meen Cob, maar zal vanavond even op stal kijken.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 22:53

Even gecheckt op stal vanavond en mijn haflinger draagt maat Large.

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 23:30

Ik had hier de kap van Lemieux gekocht. Mooi zacht en met fijne lichte mazen zodat er zo min mogelijk zicht belemmering is en het 's nachts de minste impact maakt. Dat ging op zich prima voor 24/7, was het niet dat waarschijnlijk een weide genoot al 2 van deze maskers door midden heeft gescheurd. Het elastiek bij de oren knapt en de stof er omheen scheurt en het gaas is volledig uit de stof getrokken. Of dat paard weet 'm heel goed te slopen, of het is een vrij delicaat dingetje. De potentiële sloper in kwestie heeft er ook een en die blijft dus wel heel. :')

Vind het maar lastig om een kap te vinden met fijne mazen en vooral ook licht gaas. Het meeste is grof en zwart.. Dat zijn toch wel dingen die ik zoek bij een masker voor 24/7.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 08:17

Hmmm wisselende lemieux ervaringen dus.
Mijne staat wel in een speelse kudde waarin nogal eens lomp met elkaar wordt omgegaan.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 17:08

Zijne r hier ook mensen die een vliegenmasker gebruiken onder/ in combinatie met een graasmasker?

Het gaat niet eens perse om de bescherming van de ogen. Maar ze zitten op haar hele hoofd en krijgt een plekjes/ zwarte dikke bultjes van :(

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 17:35

SandraWierda schreef:
Zijne r hier ook mensen die een vliegenmasker gebruiken onder/ in combinatie met een graasmasker?

Het gaat niet eens perse om de bescherming van de ogen. Maar ze zitten op haar hele hoofd en krijgt een plekjes/ zwarte dikke bultjes van :(


Ja ik.
Geen problemen geeft dat.

Inmiddels een ander vliegenmasker maar voor de beeldvorming

Afbeelding

Losse sliertjes kunnen ook maar dat haat de mijne. :+

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 18:31

Mijn paard staat met zo’n lycra masker van Weatherbeeta. Zit als een huis, ik ben een week niet naar stal geweest, paard staat 24/7 buiten en zat nog precies als hoe ik ‘m achterliet. Ik haalde ‘m vandaag zwart de wei uit dus ook met rollen blijft ie prima zitten.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 20:53

Afbeelding

Hier ook masker en vliegenkap. Gaat prima

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:40

Mijn pony heeft vorig jaar ook beide gedragen maar dan de vliegenkap over het graasmasker heen zodat ze die niet af kon doen