Vliegenmasker 24/7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 08:17

Het is voor ons het bucas vliegenmasker geworden voor onder het graasmasker. Mooi breed achter de oren zodat het halster er mooi over heen valt. Tevens beschermt hij haar bovenaan aan de hals mooi. Hij is wat langer dan de meeste maskers zonder neus en deze valt ook onderaan mooi onder het halster.

Vandaag eerste keer ermee het land in :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 19:56

Mijn merrie heeft gewoon die van LeMieux met gaten voor oren en voorpluk. Ik heb de versie zonder neusflapje. Deze houdt ze in ieder geval op. Ik heb maat Cob/M en van de Rambo heb ik een maat pony. Heb inmiddels keer met korting een 2e LeMieux gescoor zodat ik een reserve heb en er eentje kan wassen.

Afbeelding

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:35

Advies nodig :)

Heb een vosmerrie die snel haren op haar bles verliest bij halster/ vliegenmasker dat schuurt. Inmiddels nieuwe halster binnen maar wil ook voor zekerheid weer even een nieuw vliegenmasker halen.

Nu twijfel ik om te gaan voor een vliegenmasker zonder neus en met oren zodat het masker niet kan schuren op de plekken waar het nu wat open is. Alleen vraag ik me dan af, is het voldoende beschermd tegen de zon?
Meer mensen die dit herkennen en wat voor vliegenmasker hebben jullie?

Zonder halster is geen optie ivm het dragen van een graasmasker.

Afbeelding

(Ik had er hier trouwens wat opgesmeerd waardoor het erger lijkt dan daadwerkelijk is)

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 23:02

Ik naaide altijd een schapenbont neusbeschermer aan de rand

xYaartje
Berichten: 1465
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 10:55

Hier nog altijd heel tevreden over de Weatherbeeta maskers die langs de randen ook bont hebben. Asfaloth had hem vorig jaar al om in de zomer en ook dit jaar weer. Dit jaar was de ultieme test ivm we nu een hengstveulen in de kudde hebben lopen en die test is geslaagd!
Ze blijken namelijk ook onwijs veulenproof te zijn! Gimli een hengst veulen van 3 maand oud heeft er vanmorgen flink aan lopen trekken en doen, maar het masker van mijn Shetlander ruin Asfaloth kreeg hij er echt niet af. Om die reden ligt er al een reserve klaar. Just in case.
De andere pony's hebben ook een vliegenmasker op (ander merk weer) en ook die blijven zitten ondanks een kleine in de wei. Waar ik mij wel echt over verbaasd heb. Want had verwacht dat ik elke dag op masker jacht kon, maar dat valt mee!

En ja. Mijn ruin is echt zo braaf. Van mij had die er echt wel iets van mogen zeggen, maar nee. Mijn pony heeft behoorlijk wat geduld met de kleine <3 .


Horsa

Berichten: 379
Geregistreerd: 06-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 21:24

Ik had dit jaar de Le Mieux. Goede pasvorm, maar helaas schuurplekken, dus volgend jaar ga ik verder kijken.

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 21:43

Hier ook met Lemieux met shires gaat het wel goed

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 21:57

MarjanB schreef:
Hier ook met Lemieux met shires gaat het wel goed


Ik heb ook een shires en daar ook geen schuurplekken