Vliegenmasker 24/7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:41

Wat schattig!

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:49

Hahaha t is net een soort hamerhaai gekruist met een zweefvlieg zo _O- :')

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:04

Handig dit topic!
Ik heb gister 5 vliegenmaskers besteld voor onze welsh a-pony.

Ze heeft alleen een dikke voorpluk, dus waarschijnlijk iets met een opening past het beste. Maar dan bij voorkeur wel met neus sliertjes. En dan maatje mini (terwijl die maten ook allemaal anders vallen).
Dus ik hoop dat er in ieder geval 1 passende bij zit! :') :j

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:41

MarjanB schreef:
Hahaha t is net een soort hamerhaai gekruist met een zweefvlieg zo _O- :')


_O- _O- Perfecte omschrijving haha. Ik hoop dat hij hem braaf op laat, dan ben ik er alsnog super blij mee :D

xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 13:31

Fijn topic dit! Helemaal omdat het voor mijn Shetlander met maat mini onwijs lastig is een goed passend vliegenmasker te vinden. Kan ik hier wat ideeën op doen.
Hij heeft nu die van Kensington om, maat Shetlander (mini is te klein). Past net niet helemaal lekker. Vervolgens die van Felix Bühler aangeschaft. Prima vliegenmasker. Erg tevreden over. Ruimte genoeg tussen masker en ogen. Blijft zitten, maar toch net wat te groot bleek uiteindelijk ondanks het maat mini is. De vliegen kropen eronder. Heb nu die van Weatherbeeta besteld (zonder oren). Maat mini. Ik hoop dat die past.
Maat Shetlander is eigenlijk, altijd veelal te groot voor mijn ruin. En de ene mini maat past hij wel en de andere niet. Wat dat betreft is het een hele zoektocht om het juist passende vliegenmasker voor hem te vinden.

Hij moet hem ook echt 24/7 om. Heeft als enige van de kudde het meeste last van de vliegen. En is met masker rustiger dan zonder masker. Voor nu uit nood toch de Kensington om en hoop dat de Weatherbeeta zo snel mogelijk binnen is.

Voor wie nieuwsgierig is naar hoe maat mini van Felix Bühler valt. Dit is hem. Helaas dus te groot voor mijn ruin.
Afbeelding

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 13:49

Ow, handig. We hebben net een paar weken een mini en ze heeft een mega dikke voorpluk, dus leek geen last te hebben. Maar toch wat vliegjes en volgens mij heeft ze wat last van het haar in dr ogen.

Had van onze shet de XS van HH om gedaan en die zit te ruim. Was wel blijven zitten als haar liefste, kleine monstertje niet de klittenband sluiting los maakt voor mama.

Ze is 82cm en erg mooi, fijn hoofdje. Halstertje hebben we nu mini shet en die zit goed.

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 16:36

Weet iemand hoe cashel crusader valt qua maat?
Ik heb een cob nodig

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:20

Als een cob :j

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 20:38

Arab maat dan?

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:14

Ja :j
Alleen als je een neusflap hebt kan hij wat te kort zijn. Met neusflap paste Horse bij Jim beter.
Maar zonder neusflap is arab/cob prima.
Ik moet er nog ergens 1 hebben. Een nieuwe. Wanneer wil je bestellen? Anders rij ik morgenmiddag/avond even naar de garagebox om te kijken of hij daar ligt.

Pallatin

Berichten: 2511
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:35

Ik er 2 van deze:
https://www.agradi.nl/shires-vliegenmas ... n-teal.htm

Echt een topding! Mijn paard z’n bles loopt door tussen z’n neusgaten dus geen kans op verbranden en geen vliegen op z’n neus in de wei….eindelijk eentje gevonden die z’n ogen goed vrij laten. Z’n buurman op stal heeft wel de kap gesloopt door aan de neusflap te trekken (1 van de 2 klittenbandjes is er nu af) dus heb van de kapotte de neusflap afgeknipt en die krijgt hij om als ie op stal gaat voor de nacht en dat gaat goed…ik moet wel met enige regelmaat de neusflap schoonspoelen

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:03


lletam

Berichten: 580
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:03

Ik heb de Weaterbeata Vliegenmasker Comfitec Delu Durable Mesh Neus Na/Pa Full, heel tevreden over. Sinds een paar weken 24/7 op en nergens last van
Was wel even een zoektocht: de Shire full te groot, cob te klein,waldhausen zat gewoon niet mooi en nog een huismerk geprobeerd maar dat was bagger kwaliteit.

Je zou momenteel bijna zelf zo'n ding op doen zoveel vliegen!

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 06:36

Wat een fijn topic dit.

Ik heb jaren deze gehad
https://hypostore.nl/rambo-plus-vliegenmasker.html

Ik begin nu zelf te twijfelen of ik namelijk deze weer ga bestellen of dat we nu hier een keer voor gaan https://hypostore.nl/shires-vliegenmask ... -neus.html

Ik moet het masker wel over het halster kunnen doen ivm graasmasker dat anders niet goed zit.

maar ben heel benieuwd eigenlijk wat jullie van de rambo vinden ten opzichte van de shires? Ik heb deze volgens mij namelijk maar een keer voorbij zien komen in het topic. Zelf zit bij mij de twijfel hem er in dat ik ja ja :') laatst dat ding voor mijn eigen ogen deed en dacht, wat kijk je hier rot door heen zeg, maar verder staat die wel echt super mooi van haar ogen af en blijft die ook goed zitten. Twijfels dus.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 07:22

Felien_Kyra schreef:
Wat een fijn topic dit.

Ik heb jaren deze gehad
https://hypostore.nl/rambo-plus-vliegenmasker.html

Ik begin nu zelf te twijfelen of ik namelijk deze weer ga bestellen of dat we nu hier een keer voor gaan https://hypostore.nl/shires-vliegenmask ... -neus.html

Ik moet het masker wel over het halster kunnen doen ivm graasmasker dat anders niet goed zit.

maar ben heel benieuwd eigenlijk wat jullie van de rambo vinden ten opzichte van de shires? Ik heb deze volgens mij namelijk maar een keer voorbij zien komen in het topic. Zelf zit bij mij de twijfel hem er in dat ik ja ja :') laatst dat ding voor mijn eigen ogen deed en dacht, wat kijk je hier rot door heen zeg, maar verder staat die wel echt super mooi van haar ogen af en blijft die ook goed zitten. Twijfels dus.


Ik heb beide. Altijd een rambo gehad maar werd helemaal gestoord van het gezeur en getreiter van mijn stalgenoten. Want lelijk, zielig bla bla bla. Ik was het zo zat dat ik om van het gezeur af te zijn maar een shires heb gekocht. Die heeft ze jaren omgehad. Nu ben ik verhuisd naar een stal zonder stalgenoten en heb ik dus twee half afgedragen maskers die ik allebei eerst wilde verslijten voor ik een nieuwe koop. Heb dus nu weer de rambo er ook bij gepakt en het valt me op dat ze die toch nog liever om heeft dan de shires.

Het nadeel van het nieuwe model van shires vind ik dat ze de neusflap anatomisch gemaakt hebben. Ziet er mooi uit, maar hij bedekt de neusgaten niet meer. Een beetje jammer :( daarvoor wil ik hem nou juist wel hebben

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:20

Hier vinden ze het ook maar een raar ding (indd al meerdere keren gehoord) maar ik snap niet wat er zielig aan wordt gevonden :') wat voor argumenten gaven jou stalgenoten dan?
Ik denk nu ik dit lees ook van: waarom zou ik ook eigenlijk gaan veranderen als ik tevreden ben.

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 08:23

Waarom zou het rambo masker in die zin anders zijn dan de andere maskers? Wellicht zelfs juist fijner omdat ie van t hoofd afstaat..

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:33

Qua voorplukgat zijn die van Lemieux echt prima. Meer pluis dan m’n shet krijg je bijna niet en dat past prima!
Afbeelding
De voorpluk van m’n Tinker is iets kleiner dan die van m’n shet en past ook prima.
Afbeelding
Nu zie je ook mooi het verschil tussen een XL masker en een shetlander masker. Deze zijn nieuw maar m’n tinker heeft die van vorig jaar meer dan 1 jaar gehad, moet nu het oor terug aannaaien maar dan kan die gewoon weer mee.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:50

Felien_Kyra schreef:
Hier vinden ze het ook maar een raar ding (indd al meerdere keren gehoord) maar ik snap niet wat er zielig aan wordt gevonden :') wat voor argumenten gaven jou stalgenoten dan?
Ik denk nu ik dit lees ook van: waarom zou ik ook eigenlijk gaan veranderen als ik tevreden ben.


Het is zielig dat je je paard er zo raar bij laat staan. Ze schaamt zich er gewoon voor. Want het ziet er niet uit. Dat ze loopt te schudden (was een extreme headshaker toen ze kwam) komt alleen maar door dat stomme masker. Ik vind het gewoon zielig dat ze er zo belachelijk uit moet zien door jou en dat vindt ze zelf ook. Je zou je kapot moeten schamen want dat doet je paard ook.

Ik was boos dus ik zei let op. Heb pontificaal dat masker er in de wei afgetrokken met als gevolg dat ze nog veel harder met de kop ging schudden. Toen kreeg ik een Hmm en was er ineens niemand meer te zien. Maar de hardnekkige gedachte van dat het door het masker kwam bleef.

Wat ik het ergste vond is dat ze mijn paard erom gingen uitlachen en kleineren. Het is een erg
Sensitief paard en ik vond dat ze hier mentaal onder leed (en ik ook). Ik ben normaal gesproken heel onafhankelijk en absoluut geen meeloper. Als ik het beter vind voor mijn paard dan gebeurt dat gewoon. Maar na 3 jaar getreiter was ik het zo zat dat ik de handdoek in de ring heb gegooid en een soort van in hun ogen acceptabel masker heb gekocht. Uiteraard was het toen nog steeds niet goed want toen schudde ze vanwege de neusflap (wat dikke bullshit is) maar we werden in ieder geval niet meer zo getreiterd.

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 08:55

Wauw…. Bijzondere stalgenoot… wat naar.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:57

Muze schreef:
Wauw…. Bijzondere stalgenoot… wat naar.


Het was er niet 1. Een stuk of 6 samen -O-

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:28

Jeetje, snap niet wat er zieliger is aan die Rambo dan aan de shires :Y) .
Zeker niet qua uiterlijk want dat is nou niet echt iets waar je paard wat om geeft _O-

FrNo
Berichten: 3667
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 10:04

Mijn masker voor tijdens het rijden is stuk. Dus ik moet een nieuwe.
Welk masker zit fijn onder het hoofdstel?
(ik had een ruim masker wat ik erover heen deed, maar zou liever iets hebben wat eronder kan.)
Laatst bijgewerkt door FrNo op 22-07-22 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 10:05

FrNo schreef:
Mijn masker voor tijdens het rijden is stuk. Dus ik moet een nieuwe.
Welk masker zit fijn onder het hoofdstel?


Ik heb zo’n nylon badpak ding onder mijn hoofdstel. Dat gaat echt fantastisch.

FrNo
Berichten: 3667
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:14

pluisje88 schreef:
FrNo schreef:
Mijn masker voor tijdens het rijden is stuk. Dus ik moet een nieuwe.
Welk masker zit fijn onder het hoofdstel?


Ik heb zo’n nylon badpak ding onder mijn hoofdstel. Dat gaat echt fantastisch.

Oké, dank je. Dat dacht ik zelf ook, maar wilde het graag navragen voor de zekerheid.