Muggen wat helpt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Muggen wat helpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 20:06

Muggen… de horror hier in het bos.
Dazen en vliegen zitten er niet veel, m’n vliegenspray helpt daar wel tegen mocht er toch een verdwaald exemplaar zitten..
Maar tegen de muggen heb ik nog niet echt wat gevonden.
Op mijzelf spray ik wat deet, al ben ik daar ook niet zo heel blij mee ( houd niet echt van chemische middelen.)
Kreeg ook nog neem getipt , iemand ervaringen daarmee?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:06

Het enige wat hier helpt tegen de muggen in het bos is 50% deet.
En vooral niet stil gaan staan. Blijven bewegen!

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Muggen wat helpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 20:09

Zelf met bewegen liften ze mee de monsters.
Doe je ook deet op je paard?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:10

Oh nee, ik heb geen paard meer.
Ik had het vooral over mezelf :P
Het zijn echt krengen idd!
Zijn het echt muggen en geen dazen?

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:20

Cayenne schreef:
Het enige wat hier helpt tegen de muggen in het bos is 50% deet.
En vooral niet stil gaan staan. Blijven bewegen!

Inderdaad. Ik gebruik de spray voor mensen met 50% deet. Mijn paarden zijn er blij mee.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 20:20

Absoluut muggen. Word er zelf ook door gestoken.
Van die normale muggen die zeg maar ook snachts zo fijn in je slaapkamer zitten, maar ook grotere exemplaren.

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:20

Van de week ben ik letterlijk het bos uitgevlucht vanwege de muggen, had wel gespoten met deet 50%, maar toch flink gebeten.
Nu een tropenoverhemd aangeschaft welke ik komende week uit ga proberen, deze is mug en uv werend.
Iemand hier al ervaring mee?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:22

chazzie schreef:
Van de week ben ik letterlijk het bos uitgevlucht vanwege de muggen, had wel gespoten met deet 50%, maar toch flink gebeten.
Nu een tropenoverhemd aangeschaft welke ik komende week uit ga proberen, deze is mug en uv werend.
Iemand hier al ervaring mee?


Heb je de deet 50% wel goed ingesmeerd? (dus niet alleen spuiten maar echt uitsmeren!)
En na een bepaald aantal maanden neemt de werking af, dus dan kun je beter een nieuw flesje kopen.

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Muggen wat helpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:24

was een nieuw flesje en goed uitgesmeerd.
Muggen vinden mij altijd wel smakelijk helaas.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:25

Hier is het ook verschrikkelijk met de muggen. Paardlief had deken om, maar hele zwermen rondom het hoofd en echt steeds minimaal 10 dieop het hoofd zaten.
Zelf ook meer dan 10 muggenbeten, zelfs door mijn spijkerbroek heen. Is deet veilig voor paarden?

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Muggen wat helpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 20:47

Ik houd niet zo van t chemische maar als niets anders helpt… zo is het ook niet heel prettig wandelen

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Muggen wat helpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 21:11

Kun je niet naar een ander anti-mug middel kijken? Ik weet niet of dat makkelijk in Nederland te verkrijgen is maar er bestaan er genoeg zonder DEET er in.
Misschien bij een wat luxere drogisterij of bijvoorbeeld Holland&Barret?

Het beste middel dat ik ooit gebruikt heb was iets met rozemarijn geloof ik, zonder DEET. Toen gevonden in Tanzania maar helaas de naam niet onthouden.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Muggen wat helpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 21:14

Genoeg zonder deet? Voor muggen ken ik niets..

_Liv

Berichten: 244
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 21:45

Momenteel in Italië met ook heeeel veel muggen. We hebben hier van Autan anti muggen spray met Icaridin als werkzame stof. Bevalt veel beter dan DEET. Het irriteert niet en stinkt niet en werkt tot nu toe goed tegen de muggen. Wel goed uitsmeren net als DEET. Het is ook in NL te koop als je op de stofnaam googled vindt je het vanzelf.

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:20


Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Muggen wat helpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 22:31

Interessant maar wat een prijs voor zo’n klein beetje..
Dan kijk ik liever voor pure neem olie die ik dan ergens mee verdun of iets dergelijks.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Muggen wat helpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:32

Anti brumm ruikt niet zo chemisch werkt goed

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 23:44

Naast vliegenspray, al dan niet met deet, zijn er ook andere dingen die je kunt proberen.

Hebben je paarden al een vliegendeken met zebrapatroon? Muggen (en andere stekende insecten) vinden het moeilijker om daarop te landen doordat ze zich slecht kunnen oriënteren door het hoge contrast. Zebra's worden in het wild 4x minder gestoken dan bijvoorbeeld een gnoe. Zo'n patroon heeft dus zeker zin. Ook voor jezelf ;)

Er bestaan trouwens ook "vliegendekens" voor mensen, een soort shirts inclusief hoofddeel gemaakt van gaas. Ik heb dat eens gedragen en kan nu uit ervaring zeggen dat je het in zo'n "netshirt" toch echt warm krijgt.

Heb je al een muggenlamp geprobeerd? Dat is een speciale lamp die muggen lokt en vervolgens elektrocuteert.

Verder zou je voor de toekomst je plek aantrekkelijker kunnen maken voor muggen/insectenetende dieren zoals zwaluwen.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Muggen wat helpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 10:24

Het gaat om wandelen in het bos, niet op de locatie waar mijn pony staat.

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:58

_Liv schreef:
Momenteel in Italië met ook heeeel veel muggen. We hebben hier van Autan anti muggen spray met Icaridin als werkzame stof. Bevalt veel beter dan DEET. Het irriteert niet en stinkt niet en werkt tot nu toe goed tegen de muggen. Wel goed uitsmeren net als DEET. Het is ook in NL te koop als je op de stofnaam googled vindt je het vanzelf.


dat zit volgens mij ook in de dazenweg van effol, maar die had geen enkel effect tegen de muggen gisteren. Helaas..

_Liv

Berichten: 244
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:51

Mdrf schreef:
_Liv schreef:
...


dat zit volgens mij ook in de dazenweg van effol, maar die had geen enkel effect tegen de muggen gisteren. Helaas..


Oh dat is jammer, ik heb tot nog toe alleen op mijzelf gebruikt en dat werkt goed. Alleen mijn rechtervoet die ik niet ingespoten had is lek geprikt :Y)

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 17:28

Mdrf schreef:
_Liv schreef:
Momenteel in Italië met ook heeeel veel muggen. We hebben hier van Autan anti muggen spray met Icaridin als werkzame stof. Bevalt veel beter dan DEET. Het irriteert niet en stinkt niet en werkt tot nu toe goed tegen de muggen. Wel goed uitsmeren net als DEET. Het is ook in NL te koop als je op de stofnaam googled vindt je het vanzelf.


dat zit volgens mij ook in de dazenweg van effol, maar die had geen enkel effect tegen de muggen gisteren. Helaas..


Hier werkt het inderdaad ook niet tegen muggen helaas. Als alternatief heb ik sinds kort een nieuwe uitrijdeken, inclusief grote buikflap, maar paard wordt alsnog gek van alle muggen :(

kinel
Berichten: 2187
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Muggen wat helpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 17:50

Ik gebruik al jaren jaico tegen muggen. Is verkrijgbaar in spray , gel en een stick. Die laatste gebruik ik zelf. Is op jungle basis. Helaas niet meer in de winkel te krijgen wel internet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:10

kinel schreef:
Ik gebruik al jaren jaico tegen muggen. Is verkrijgbaar in spray , gel en een stick. Die laatste gebruik ik zelf. Is op jungle basis. Helaas niet meer in de winkel te krijgen wel internet.


Ik heb even gekeken en er zit maar 9.5% deet in. Is het dan wel sterk genoeg?

kinel
Berichten: 2187
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Muggen wat helpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:49

Het is op jungle basis en ik heb er goede baat bij. Ben zelf allergisch voor insectenbeten.