Welke regendeken is echt waterdicht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15399
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:17


DuoPenotti

Berichten: 29826
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:20

Ah oké. Jammer. Want klinkt als een fijne deken.

fransje23

Berichten: 15399
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:23

Deken lag heel mooi op haar paard :j
Maar is zeker geen waar voor je geld -O-

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:23

Als ik terug denk aan vroeger ben ik echt zo ontzettend gelukkig met de moderne dekens.
Mijn vroegere verzorgpaarden mochten wel iedere dag naar buiten maar dat ging voor de (geschoren) sportpaarden dan met eerst een wollen deken (zonder gespen). Fleece dekens was toen nog niet. Dan kwam er een staldeken overheen. Die wollen deken sloeg je dan in een V terug op de schoft met een dekensingel erover. Vervolgens moest er met regen nog zo‘n loodzwaar waterdicht geval overheen die je echt erop moest heissen.
Aan het eind van de dag hingen dan overaf scheve, natte dekens tussen de benen en moest dat allemaal vervangen worden om in de nacht te kunnen drogen.
Nu zwiep je er gewoon zo‘n licht dingetje overheen.

DuoPenotti

Berichten: 29826
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:26

Van die zware canvas dekens.
Die herriner ik me nog goed. Maar niet stuk te krijgen :D
Ja weet nog goed dat ik mijn eerste lichte deken kocht.

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:28

AstridJ schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik was "ooit" ook tegen dekens, geloofde in de theorie van PN dat rillende paarden het niet koud hebben. Maar voor de juiste redenen is er niks mis met een deken.

Als een paard in langdurige regen zal staan en dan gaat rillen en je weet dat dit gebeurt. Gewoon een 0 grams regendeken op doen. Enkel
in geval van hevige regenval (bijvoorbeeld).



Het wordt nu wel een beetje vermoeiend, hoe vaak moet ik zeggen dat ik niet tegen dekens ben en ze zelf ook gebruik als het nodig is? :?

En nogmaals, ik blijf maar in herhaling vallen hier, als je paard extreem rilt dan doe je natuurlijk een deken op.
Ik heb en had het over een paard wat een beetje rilt bij de eerste koude natte dag van het jaar, daar zou ik geen deken op leggen maar bv in de (schuil)stal zetten met extra hooi. Als je er liever een deken op gooit dan moet je dat doen en helemaal zelf weten. Ik zeg alleen dat het (meestal) niet nodig is omdat dat rillen ophoudt zodra de vacht beter ontwikkeld is. Ik zeg ook nergens dat je fout bezig bent als je er dan wel een deken op gooit. NIET NODIG wil niet zeggen dat ik zeg dat het NIET MAG. Als ik zeg dat het niet nodig is om een pleister op een wondje te plakken en jij wil er wel een pleister op plakken omdat je dat fijner vindt dan moet je dat zelf weten.

Over de 0 grams deken (oa Marije_jiplover), daar ben ik een paar pagina's terug al op terug gekomen na de opmerking over de Horseware die minder goed werkt dan bv de Bucas. Niemand gelezen zeker? :+

Nog meer herhaling: Wat betreft de hele winter de deken ophouden ipv alleen met nat en koud weer was bedoeld voor TS omdat haar (oudere) paard last krijgt van stijve spieren, ook dat heb ik uitgelegd een paar pagina's terug.

Avalance zoals ik al eerder vertelde heb ik bij sommige paarden ook dekens gebruikt omdat dat nodig was. Ik zeg ook nergens dat je nooit een deken moet gebruiken.

Promter als jou stelling klopt dan moet elk paard een deken op om de winter te overleven of om zich prettig te voelen. Een goed werkende paardenvacht van een gezond paard (zonder stijve spieren en wat niet extreem rilt of afvalt van de kou) kan heel goed tegen nat en winderig koud weer. Ik vind het totaal onzinnig om er dan een deken op te leggen. Nooit gedaan ook. Heb er nooit stijve paarden of ongelukkig paarden door gehad. Ook niet toen ik elk weekend wedstrijden reed. (praat ik wel over 1983 tot ongeveer 1998. De tijd dat iedereen nog heel barbaars was voor de paarden enzo. :Y)) Daarna ben ik wel dekens gaan gebruiken, maar niet omdat de paarden het nodig hadden, dat was meer voor het gemak van schoner blijven en minder zweten na werk.
Later heb ik wel eens dekens gebruikt bij een paard dat vast zat in de rug door te weinig beweging, bij een ouder paard dat zich moeilijk warm kon houden en bij een paard dat teveel afviel in de winter. Dus natuurlijk gebruik ik dekens als het nodig is.

Ik reageerde niet op jou perse enkel op de discussie die er was onstaan. Dus rustig joh.

MyWishMax

Berichten: 25394
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:50

Maar ik vind wollen dekens wel fijner als fleece. Was heel blij toen ik een ouderwetse wollen deken tegenkwam in een outlet gedeelte. Wel 1 met 1 gesp aan de voorkant, verder niks. Maar vele malen fijner qua zweetdeken. Alleen dik en zwaar :') Ik heb dus een fleece zweetdeken en wollen. Die fleece gebruik ik af en toe omdat die lichter is maar bijvoorbeeld niet op de trailer. Wel met in stappen of als de andere nog nat is.

Dat vind ik dus wel jammer, dat die goede wollen dekens lastiger te krijgen zijn.

miereneter

Berichten: 2570
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:53

Eens, MyWishMax, ik zoek ook nog een fijne wollen deken. Het is al fleece wat de klok slaat.

En de 0-grs regendekens van tegenwoordig zijn echt geen plakkerige plastic zeiltjes hoor. Die van mij (van Horseware) heeft een fijn zacht stofje aan de binnenkant. Ik wou dat ze dat bij onze regenjassen ook deden.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:54

MyWishMax schreef:
Maar ik vind wollen dekens wel fijner als fleece. Was heel blij toen ik een ouderwetse wollen deken tegenkwam in een outlet gedeelte. Wel 1 met 1 gesp aan de voorkant, verder niks. Maar vele malen fijner qua zweetdeken. Alleen dik en zwaar :') Ik heb dus een fleece zweetdeken en wollen. Die fleece gebruik ik af en toe omdat die lichter is maar bijvoorbeeld niet op de trailer. Wel met in stappen of als de andere nog nat is.

Dat vind ik dus wel jammer, dat die goede wollen dekens lastiger te krijgen zijn.

Zelf terug op de markt brengen :)*

Wat ik niet meer koop zijn regendekens met fleecevoering. Al meerdere keren gehad dat bij het afhalen het paard stroom kreeg en je het ook echt hoorde knetteren. Zo is 1 paard er tijdens het afhalen dan ook met een schrikreactie vandoor gegaan op de wei. Het arm dier kon er ook niet aan doen natuurlijk.

Ik had een horseweare Rhino was echt een top deken... Tot een ander paard er een gat in beet -O-de borst sluiting van dit deken vind ik ook fijner dan die dekens met dubbele gesp.

Nu heb ik Harry horse regendekens, heb ze via een veiling . Ze zijn wel goed waterdicht. Ik denk wel 0 grams.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 09:10

miereneter schreef:
Ik wou dat ze dat bij onze regenjassen ook deden.


Goede wandeljassen hebben dat ook :j
Die zijn super dun en licht en toch voldoende warm.
Ski jassen worden ook steeds dunner.

MyWishMax

Berichten: 25394
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 09:17

miereneter schreef:
Eens, MyWishMax, ik zoek ook nog een fijne wollen deken. Het is al fleece wat de klok slaat.

En de 0-grs regendekens van tegenwoordig zijn echt geen plakkerige plastic zeiltjes hoor. Die van mij (van Horseware) heeft een fijn zacht stofje aan de binnenkant. Ik wou dat ze dat bij onze regenjassen ook deden.


Ik heb echt een hele fijne en hij was spotgoedkoop want mensen willen het blijkbaar niet zo graag meer. Hij is wel heel zwaar, maar echt geluk gehad. Ook nog de perfecte kleur en mooie siernaad;) :')

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 09:25

Art_Ificious schreef:
MyWishMax schreef:
Maar ik vind wollen dekens wel fijner als fleece. Was heel blij toen ik een ouderwetse wollen deken tegenkwam in een outlet gedeelte. Wel 1 met 1 gesp aan de voorkant, verder niks. Maar vele malen fijner qua zweetdeken. Alleen dik en zwaar :') Ik heb dus een fleece zweetdeken en wollen. Die fleece gebruik ik af en toe omdat die lichter is maar bijvoorbeeld niet op de trailer. Wel met in stappen of als de andere nog nat is.

Dat vind ik dus wel jammer, dat die goede wollen dekens lastiger te krijgen zijn.

Zelf terug op de markt brengen :)*

Wat ik niet meer koop zijn regendekens met fleecevoering. Al meerdere keren gehad dat bij het afhalen het paard stroom kreeg en je het ook echt hoorde knetteren. Zo is 1 paard er tijdens het afhalen dan ook met een schrikreactie vandoor gegaan op de wei. Het arm dier kon er ook niet aan doen natuurlijk.

Ik had een horseweare Rhino was echt een top deken... Tot een ander paard er een gat in beet -O-de borst sluiting van dit deken vind ik ook fijner dan die dekens met dubbele gesp.

Nu heb ik Harry horse regendekens, heb ze via een veiling . Ze zijn wel goed waterdicht. Ik denk wel 0 grams.


De new zealand renco dekens passen ook helemaal binnen jouw "eisen" dan mocht je ooit wat nieuws zoeken, wollen voering en onverwoestbaar!

Cinnepin

Berichten: 8940
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 10:30

MyWishMax schreef:
Ik heb er ooit 1 gezien met flamingos, ik denk van hetzelfde merk. Die vond ik zo leuk :') Of unicorns

heb ik ook'

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:35

Maartje... Die zijn wel heel erg duur :')

Muze
Berichten: 5297
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:37

Ik heb wel gekozen voor 100 grams en 1 50 grams om te passen. Tegen de tijd dat ik ( wellicht tijdelijk) een deken op wil voor het echt gure koude weer is die vulling denk ik wel welkom.
Zo onder de 10 graden met langdurig regen ( of vieze natte sneeuw met veel wind)

fransje23

Berichten: 15399
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:40

Renco is sloopbestendig maar ook stug en best zwaar. Als de deken zich nog moet vormen is het helemaal een soort plank. :')

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:40

Art_Ificious schreef:
Maartje... Die zijn wel heel erg duur :')

Details :')

ingvdh

Berichten: 6376
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:47

fransje23 schreef:
Renco is sloopbestendig maar ook stug en best zwaar. Als de deken zich nog moet vormen is het helemaal een soort plank. :')



Die heb ik ook gehad, ik noemde het een hernia deken, zo zwaar was hij. Uiteindelijk wist mijn paard hem af te krijgen, lag hij in de drek en dan is hij niet meer schoon te krijgen.

Ik ben maar weer terug gegaan naar de lichte dekens die je zonder problemen kan laten reinigen.

Fleece voering wil ik niet, deze trekt naar achteren toe waardoor ze strak tegen de hals/boeg aan zitten, geeft mij maar gladde voering.

Maar ik denk dat TS een prima keuze heeft gemaakt met Weather Beeta.

Cinnepin

Berichten: 8940
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 10:49

@ ingvdh, ik hoop het ook, die unicorn regent in helaas. Als ik hem binnen heb maak ik een foto met zijn schildpadden deken :D

MyWishMax

Berichten: 25394
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:52

Cinnepin schreef:
MyWishMax schreef:
Ik heb er ooit 1 gezien met flamingos, ik denk van hetzelfde merk. Die vond ik zo leuk :') Of unicorns

heb ik ook'

[ [url=m/hKfT53.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nee een andere. Ik ga eens zoeken, was ook uit de Uk.

Niet deze maar wel zoiets
https://images.app.goo.gl/kbbFQfA9pFEpTSqm6

Cinnepin

Berichten: 8940
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 10:54

Die is ook zo leuk :D Ik hou er van wahahah.
Op site waar ik de mijne nu besteld heb, staan ook nog een boel leuke :D. Nog ff en ik raak verslaafd aan leuke print dekens

MyWishMax

Berichten: 25394
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:55

Ik wil graag een kleine welsh erbij en dan alleen maar zulke dekens. Ik zag een vliegendeken met bijen :') Of deken met een panda met bijpassende transport beschermers haha

Cinnepin

Berichten: 8940
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 10:58

jaa, die heb ik ook gezien. Denk dat mijn haf er ook aan gaat geloven met zulke dekens....Ja hij gedraagt zich als een klein kind, zal ik er ook een klein :)) kind van maken ook

MyWishMax

Berichten: 25394
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke regendeken is echt waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:17

Heb je ook de vliegenmaskers met fruit gezien? :+

Cinnepin

Berichten: 8940
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 11:21

JA!! Ook met apen en bananen, die heeft een grote kans volgend jaar besteld te worden. Heb net op weatherbeeta prints gekeken oooh het water loopt me in mijn mond, heb in mijn hoofd geloof ik al 10 dekens besteld :D