Algemeen graasmasker topic.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:09

Ik heb mijn thinline weer klaar gehangen vanaf maandag gaan ze op het gras. Ik heb hem gebruikt vanaf augustus tot eind september. En hij is nog heel. Dit jaar gaat hij aan vanaf dag 1. In begin vond ik het zielig. Maar inmiddels weet ik dat hij er alles mee kan.

Afbeelding

Afbeelding

marley93

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:50

Oh goed dat dit topic wat actiever wordt, dat helpt me herinneren dat ik even moet gaan oefenen met mijn paard en zijn graasmasker. Ik weet niet of hij dat wel gewend is, maar hij zal het toch moeten leren. Anders wordt het een zomer in zijn eentje op de paddock...

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:27

Ik heb nog een qhp graasmasker en een los Waldhausen Veiligheidshalster. Heb het met die van mij opgegeven, hij sloopt alles met zijn vriendjes. Had hem nu een los halster met losse korf en dan aan zijn hals van vliegendeken vast. Was gewoon de hele korf eraf gesloopt… :')

Welgeteld 1 nacht goed gegaan…

Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:50

darkadia schreef:
Ik heb nog een qhp graasmasker en een los Waldhausen Veiligheidshalster. Heb het met die van mij opgegeven, hij sloopt alles met zijn vriendjes. Had hem nu een los halster met losse korf en dan aan zijn hals van vliegendeken vast. Was gewoon de hele korf eraf gesloopt… :')

Welgeteld 1 nacht goed gegaan…


Drama hè…. Mijne is ook zo’n sloper. Het paard wat vorig jaar alles stuk trok is er niet meer, dus ik hoop dat alles wat langer heel blijft. Ik heb dit jaar een greenguard inclusief plaatje erin tegen tanden slijtage. Stalgenootje is tandarts dus ga haar vragen soms te kijken of het niet slijt. Greenguard oogt nu wel vrij stevig dus ben benieuwd!

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:45

Hier ook weer alles zomerklaar aan het maken,greenguardhalsters weer schoon,1 greenguard een leer inlegstuk in gelegt,had ook een kunststof gekocht maar die past niet op de oude kleine greenguard

NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:50

Ik heb gisteren voor het eerst de Thinline om gedaan en haar proberen aan de hand te laten grazen. Maar ze snapt helemaal niets van.
Eerst schudden ermee en toen proesten .

Ik naar vers stuk gras maar de snapt er niets van.
Normaal in ver stuk gras is ze niet te houden en nu beetje in het rond kijken

Iemand nog tips?

Moet ook even kijken of ie wel goed zit.
Denk neusriem iets hoger aan de voorkant.
Maar opzich zat gat wel in de buurt van mond.


Afbeelding
Afbeelding

amsterdam10
Berichten: 592
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:59

Echt even de tijd geven. Blijf observeren. Wat hooi of snoepjes aanbieden (laag op de grond) door het gaatje heen kan soms ook helpen. Mijne keek eerst ook alleen voor zich uit maar begreep het echt na een poosje :j

Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:12

Welke maat heb je? Ik heb het gevoel dat hij wat klein is? Want als de neusriem wat hoger komt is er onvoldoende ruimte bij de neus… Mijne bleef ook briezen met een masker die te klein was bij de neus.

Verder gewoon ff geduld op een gegeven moment snappen ze het trucje!

Skessa_
Berichten: 10638
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:13

Stukjes gras geven door het gaatje, daarna lekker om een hoekje gaan staan kijken.

Die van mij vinden zichzelf vooral heel zielig als ik er naast sta, maar als ze niet in de gaten hebben dat ik sta te kijken kunnen ze ineens prima ermee eten

manzano

Berichten: 23950
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:19

Skessa_ schreef:
Stukjes gras geven door het gaatje, daarna lekker om een hoekje gaan staan kijken.

Die van mij vinden zichzelf vooral heel zielig als ik er naast sta, maar als ze niet in de gaten hebben dat ik sta te kijken kunnen ze ineens prima ermee eten


Heeeeel herkenbaar :))

NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:12

Ik heb maat cob/ paard en halster en hoofdstel heeft ze altijd con dus zou goed moeten zijn.
Hij kan nog wel iets langer ook

Oskarrino schreef:
Welke maat heb je? Ik heb het gevoel dat hij wat klein is? Want als de neusriem wat hoger komt is er onvoldoende ruimte bij de neus… Mijne bleef ook briezen met een masker die te klein was bij de neus.

Verder gewoon ff geduld op een gegeven moment snappen ze het trucje!

NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:14

Ohja dat is goeie, kan haar even op klein stukje gras zetten en zelf laten proberen eten.
Maar ben bang dat ze gaat schuren ofzo tegen palen


Skessa_ schreef:
Stukjes gras geven door het gaatje, daarna lekker om een hoekje gaan staan kijken.

Die van mij vinden zichzelf vooral heel zielig als ik er naast sta, maar als ze niet in de gaten hebben dat ik sta te kijken kunnen ze ineens prima ermee eten

Berdien

Berichten: 64526
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:28

Ik heb nog een nieuw graasmasker liggen van QHP, kun je aan het halster vastmaken. Maat full, maar dat past (natuurlijk := ) niet om mijn dino. Mag voor een Boktvriendenprijsje overgenomen worden, nieuwprijs hoef ik er niet voor te hebben.

Feyre krijgt straks weer de XL om, eens zien of die nog heel genoeg is of dat ik een nieuwe bestel.

DuoPenotti

Berichten: 29610
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 18:39

Zit ze nu met de lip tegen het masker aan of ligt dat wat vrij?
Zou net wat vrij moeten liggen.

Hoe lang is je gras, stekeltjes van 5cm rechtop werden hier voor de beginners het gemakkelijkste gegeten, gras wat al langer is en snel plat gedrukt werd niet.


Skessa_ schreef:
Stukjes gras geven door het gaatje, daarna lekker om een hoekje gaan staan kijken.

Die van mij vinden zichzelf vooral heel zielig als ik er naast sta, maar als ze niet in de gaten hebben dat ik sta te kijken kunnen ze ineens prima ermee eten

En 100% waar :j

chery

Berichten: 1846
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:02

Hallo allen. Ik ben nieuw in dit topic.
Ik heb een freiberger die ik op dit moment een graasmasker om moet doen.
Ik heb er 1 gekocht van waldhausen en heb er neusgaten in geknipt.
Enige probleem is dat mijn paard niet eens probeert te grazen.
Plukjes gras erdoorheen neemt ze wel aan.
Gaan ze er ooit aan wennen?

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:09

Die van mij niet en heb toen een greenguard gekocht en die snapte ze meteen,ben nu met 2 ponys bij de greenguard gebleven,nu dit jaar een inlegstuk van leer proberen.

DuoPenotti

Berichten: 29610
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 16:12

Ik vind die van harrys horse fijn om aan te leren. Dat gat is groter dan bij de meeste.

Mijn merrie heeft het geleerd bij een thinline bij wat groter gat.
Nu te groot eigenlijk. Dus staat nu met een ander masker op.

chery

Berichten: 1846
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 17:00

Ok. Ik laat het nu ook maar paar uur om. In ieder geval paar uur zonder gras. Enige voordeel is wel dat ze zo wel meer beweegt. Ik ben niet in de mogelijkheid om haar apart te zetten.
Dan ga ik zo'n harrys horse ophalen.

chery

Berichten: 1846
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 17:26

Berdien schreef:
Ik heb nog een nieuw graasmasker liggen van QHP, kun je aan het halster vastmaken. Maat full, maar dat past (natuurlijk := ) niet om mijn dino. Mag voor een Boktvriendenprijsje overgenomen worden, nieuwprijs hoef ik er niet voor te hebben.

Feyre krijgt straks weer de XL om, eens zien of die nog heel genoeg is of dat ik een nieuwe bestel.

Als je deze nog hebt, zal hij passen voor een freiberger?

Pieneappel

Berichten: 494
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 09:54

Hoe maak ik mijn graasmasker (Thinline+halster) het beste schoon?
Ik had bedacht in ieder geval in een emmer met warm water los te weken maar wat voor middel kan ik er bij gooien? Of alleen warm water gebruiken.. iemand tips?

DuoPenotti

Berichten: 29610
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 10:16

Ik heb ze elke avond af en dan is gewoon water wel voldoende.
Maar anders zou ik groene zeep of zo gebruiken. Dat is niet chemisch.

sandyjorgen

Berichten: 816
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 12:54

Ik heb een extra keelriempje bevestigd. Had deze nog liggen van een endurance hoofdstel, omdat hij te lang is heb ik hem richting de neus bevestigd. Vliegenkap is ook redelijk Houdini proof door de elastiek met stopper onder de kaak. Masker is van QHP

Afbeelding

sandyjorgen

Berichten: 816
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 12:58

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sandyjorgen op 28-04-24 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

sandyjorgen

Berichten: 816
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 13:02

Afbeelding

Afbeelding