Algemeen graasmasker topic.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 08:53

24/7 op de wei en daarvan heeft hij hem ongeveer 23-22 uur om.

J0anieke

Berichten: 4906
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 10:13

Veulen84 schreef:
De mijne heeft hem ook 24/7 om. Naja hij is af als ik ga poetsen en rijden enzo. Waarom zou je hem steeds 12 uur afdoen?

Beetje bang dat ze te weinig binnen krijgt. Ze valt nu wel al af, ook met een paar uur niet op, alleen die opgezette klieren vind ik heel vervelend.

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:03

Hier wordt de thinline 20/7 - 24/7 gedragen. Ze staan in de middag +/- 4 uurtjes op stal op warmste moment van de dag. Dan heeft de hem af ivm ruwvoer en brokjes eten.

Koekie73

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:41

Afbeelding

Nou daar ligt ‘ie weer. Een halsband heeft zo ook weinig zin. Pfff het is me wel een portret hoor.

Ik ga nog 1 keer een ander masker proberen. Welke zouden jullie adviseren? Hoi moet er goed mee kunnen drinken één kort gras moet geen probleem zijn.

DuoPenotti

Berichten: 29807
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 17:48

Wel knap dat hij heel blijft :+

Ik vond model Harry's horse fijn.
Wel graas beperking maar niet heel streng. Open neusgaten.
Maar helaas niet meer in xxl. Anders had ik nu niet eens een thinline.

Cemlys

Berichten: 14963
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:20

Haha het is wat met die paarden, momenteel weer ellende met mn welsh, haar neusje verbrand steeds, dus vliegenkap gekocht met neusflap, die ligt er vakkundig binnen 5 min af. Waardeloos.

Koekie73

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:27

DuoPenotti schreef:
Wel knap dat hij heel blijft :+

Ik vond model Harry's horse fijn.
Wel graas beperking maar niet heel streng. Open neusgaten.
Maar helaas niet meer in xxl. Anders had ik nu niet eens een thinline.


hahaha ja dat dan weer wel. Alleen de tiewraps door. Ik vind het knap :+ Hij doet iig wel echt zijn best om van het ding af te komen _/-\o_
Ik ga even naar die van Harry's horse kijken.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:55

Koekie73 schreef:
[ [url=m/7qT4N1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou daar ligt ‘ie weer. Een halsband heeft zo ook weinig zin. Pfff het is me wel een portret hoor.

Ik ga nog 1 keer een ander masker proberen. Welke zouden jullie adviseren? Hoi moet er goed mee kunnen drinken één kort gras moet geen probleem zijn.

Die van mij gaan alle 3 echt slecht op graasmaksers met alleen een gat.
Daarom staan ze allemaal met die van daspferdimblick. Evt. een greenguard op marktplaats zoeken?

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:04

Koekie, wat voor maat heb je nodig? Ik heb nog een greenguard liggen, 2 zelfs denk ik. Waarin in 1 (of beide :') slecht op de hoogte van mn eigen voorraad) een zachte inlage zit. Zelf erin gemaakt van soort dik tafelzeil, doorzichtig. Incl halster (of halsters :+ ) en losse bandjes etc.

Koekie73

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 22:18

Sanniej_ schreef:
Koekie73 schreef:
[ [url=m/7qT4N1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou daar ligt ‘ie weer. Een halsband heeft zo ook weinig zin. Pfff het is me wel een portret hoor.

Ik ga nog 1 keer een ander masker proberen. Welke zouden jullie adviseren? Hoi moet er goed mee kunnen drinken één kort gras moet geen probleem zijn.

Die van mij gaan alle 3 echt slecht op graasmaksers met alleen een gat.
Daarom staan ze allemaal met die van daspferdimblick. Evt. een greenguard op marktplaats zoeken?


Misschien zit daar de truc in inderdaad, meerdere gaten. Heb jij daar ook een extra, zachte, plaat in ter bescherming van de tanden?

Koekie73

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 22:18

Marrit13 schreef:
Koekie, wat voor maat heb je nodig? Ik heb nog een greenguard liggen, 2 zelfs denk ik. Waarin in 1 (of beide :') slecht op de hoogte van mn eigen voorraad) een zachte inlage zit. Zelf erin gemaakt van soort dik tafelzeil, doorzichtig. Incl halster (of halsters :+ ) en losse bandjes etc.


Cob! Het is voor een D pony

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 22:34

Ook gebruikt voor een D pony hier, is maat Cob. Als je wil mag je een setje overnemen voor zacht prijsje. Voordeel is dat ze die niet zo maar stuktrekken, en de mijne kon er prima mee drinken uit de automatische drinker :D

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 22:42


Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 23:05

Koekie73 schreef:
[ [url=m/7qT4N1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou daar ligt ‘ie weer. Een halsband heeft zo ook weinig zin. Pfff het is me wel een portret hoor.

Ik ga nog 1 keer een ander masker proberen. Welke zouden jullie adviseren? Hoi moet er goed mee kunnen drinken één kort gras moet geen probleem zijn.


Ik kwam van de week iemand tegen die deed de thinline vastmaken met elastiek omdat d'r paard de tyripjes doortrok.

Ben zelf echt heel tevreden met mij pferd in blicks. Maar die zijn met inlegplaat wel dik. Dus ze kunnen niet superkort gras eten.

Oskarrino
Berichten: 799
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 06:34


Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 08:38

Ik heb zelf de shires deluxe ook liggen. Deze heeft een klein gat, mijn pony wordt er sneller gefrustreerd van. Ze heeft 'm soms een paar dagen op in het voorjaar maar 24/7 zou ik niet doen met deze. Ik vind zelf het bont vrij warm. De mijne mag evt weg naar een ander thuis, het is een full.

Koekie73

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:56

Veulen84 schreef:
Koekie73 schreef:
[ [url=m/7qT4N1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou daar ligt ‘ie weer. Een halsband heeft zo ook weinig zin. Pfff het is me wel een portret hoor.

Ik ga nog 1 keer een ander masker proberen. Welke zouden jullie adviseren? Hoi moet er goed mee kunnen drinken één kort gras moet geen probleem zijn.


Ik kwam van de week iemand tegen die deed de thinline vastmaken met elastiek omdat d'r paard de tyripjes doortrok.

Ben zelf echt heel tevreden met mij pferd in blicks. Maar die zijn met inlegplaat wel dik. Dus ze kunnen niet superkort gras eten.


Met elastiek? Heb je daar meer info over?

J0anieke

Berichten: 4906
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 22:17

Mijn paard heeft t masker nu 24/7 op gehad deze week (staat 24/7 buiten), alleen is ze nu mega sloom en struikelt ook veel. Hoe gaan jullie daarmee om?

Koekie73

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 17:13

Wat voor masker heeft ze om, J0anieke?
Kan zijn dat het wat teveel is inderdaad, zou eens kijken hoe het gaat om het ‘s nachts af te doen?

Ik heb inmiddels een andere strategie. Ik zet de pony halve dagen op de paddock met heel schraal hooi en de andere helpt op de wei. Wordt gek van die kapotte graasmaskers en bijbehorende kosten. Maar even aankijken hoe het zo gaat.

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 17:51

Een stalgenoot van mij heeft een pony met thinline. Nu betreft dit een ruin in een ruinenkudde.

Elke dag zit het halster om maar zijn praktisch alle tyraps kapot getrokken. Ze gebruikt ipv de thinline nu naar gewone tyraps ivm kosten.

Iemands tips om dat te voorkomen? Nu heeft het geen nut terwijl de pony qua omvang het echt nodig heeft

Koekie73

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 18:23

Helaas hier dus hetzelfde probleem bij mijn pony, Saaams. Ik weet het ook niet meer. Heb de laatste keren ook gewone tiewraps gebruikt.

Ik heb paardeerlijk hierover gemaild, maar krijg geen contact. Alleen maar een standaard mail over de vele vragen die ze in de zomer krijgen.

J0anieke

Berichten: 4906
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 22:50

Koekie73 schreef:
Wat voor masker heeft ze om, J0anieke?
Kan zijn dat het wat teveel is inderdaad, zou eens kijken hoe het gaat om het ‘s nachts af te doen?

Ik heb inmiddels een andere strategie. Ik zet de pony halve dagen op de paddock met heel schraal hooi en de andere helpt op de wei. Wordt gek van die kapotte graasmaskers en bijbehorende kosten. Maar even aankijken hoe het zo gaat.

Op een ander stuk/paddock zetten is helaas niet mogelijk. Ze draagt een AS das pferd im blick met inlegplaat (niet de dieet plaat).
Snachts af doen kan evt wel, maar betekend wel dat ik weer elke dag 2x erheen moet en dat is eigenlijk geen doen..

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 22:54

Mijn merrie (met maatje XL :D ) staat al weken met de HH op. Bevalt echt heel goed. Ze blijft super op gewicht en met een halster erover krijgt de sloper bij haar in de groep hem ook niet af. Maat vind ik ruim genoeg voor haar.

DuoPenotti

Berichten: 29807
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 08:59

Ik vraag me echt af hoe die neus in de hh past.
Die van mij passen daar niet in. En dat vind ik zo balen.

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 09:35

Tja, en toch past het. Ze heeft voldoende ruimte, ook geen schuurplekken op haar neus.