Deken voor fries (kruising)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muchas
Berichten: 15
Geregistreerd: 06-10-19

Deken voor fries (kruising)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 18:23

Nog een vraag in mijn zoektocht naar de beste deken voor mijn merrie.
Ik ben me aan alle kanten in aan het lezen en na aan het vragen. En ik heb al een paar keer de tip gekregen om rekening te houden met dat mijn paard een Fries kruising is. Ze heeft dus een vrij stevige hals en borst.

Jammer genoeg zijn alle dekens die ik zelf op Google vind nogal aan de prijs. Heeft er iemand een tip voor wat voor merk deken mogelijk een goede pasvorm is?

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 18:37


prugelpiet

Berichten: 12565
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 18:40

Fryso heeft dekens die speciaal voor Friezen/barok gebouwde paarden zouden moeten zijn.

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Deken voor fries (kruising)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 19:04

Wat is aan de prijs? En wat voor deken zoek je? Als je een winter deken zoekt zou ik eens een bucas proberen en als je nieuw te duur vindt kijk je voor een mooie 2e hands?

Muchas
Berichten: 15
Geregistreerd: 06-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 19:11

Pallatin schreef:
Wat is aan de prijs? En wat voor deken zoek je? Als je een winter deken zoekt zou ik eens een bucas proberen en als je nieuw te duur vindt kijk je voor een mooie 2e hands?


Ik kreeg Rambo aangeraden en die dekens zijn makkelijk €250, dat is wel erg veel. Ik zou graag onder de 150 blijven voor een 100/150 grams buitendeken. Ik hou marktplaats ook in de gaten.

Die van bucas hebben jammer genoeg een te krappe nek :(

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Deken voor fries (kruising)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 19:37

Ik heb n bucas smartex big neck. Die was duurder dan 150 euro maar gebruik m wel al drie jaar, mijn stalgenoot had een harrys horse voor haar Fries (lag niet mooi) en was na één jaar al kapot. Dus uiteindelijk ben ik goedkoper uit met mn bucas.

Wildgirl

Berichten: 11665
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Deken voor fries (kruising)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 19:57

Ik heb geen Fries maar wel een quarter met een enorme schouderpartij, lage hals aanzet en dikke billen. Ik ben en blijf fan van de shires dekens. Via agradi regelmatig in de sale, goed waterdicht en ze liggen als een huis.

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 20:19

Muchas schreef:
Pallatin schreef:
Wat is aan de prijs? En wat voor deken zoek je? Als je een winter deken zoekt zou ik eens een bucas proberen en als je nieuw te duur vindt kijk je voor een mooie 2e hands?


Ik kreeg Rambo aangeraden en die dekens zijn makkelijk €250, dat is wel erg veel. Ik zou graag onder de 150 blijven voor een 100/150 grams buitendeken. Ik hou marktplaats ook in de gaten.

Die van bucas hebben jammer genoeg een te krappe nek :(

Rambo is van Horseware en die heeft verschillende lijnen, van instapmodel maar prima tot hufterproof en duur. Als jij een paard hebt met een zwaardere hals is dit overigens wel een prettig merk met een fijne pasvorm. De dekens hebben voldoende ruimte voor de hals, zonder te gaan schuren bij het schoft.

Deze dekens kun je prima via marktplaats kopen overigens, waarbij het zich vaak zelfs nog loont om hem voor de zekerheid naar de wasserette te sturen (en eventueel te laten impregneren).

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 20:46

Ik heb ook een Fries kruising met enorm brede borst en hals. Hem passen eigenlijk als enige de weatherbeeta dekens. Die zijn breed en van origine ontworpen voor quarters, die vaak hetzelfde probleem hebben.

Een aantal dekens heb ik tweedehands gekocht. Scheelt een hoop geld en ik zocht vaak de nagenoeg nieuwe aangeboden dekens uit

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Deken voor fries (kruising)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:26

Rambo horseware zijn echt fijne dekens met veel ruimte rond de hals (enige die bij mijn paard geen schuurplekken geven) en ze zijn het geld echt waard. Deze zie je nog wel met regelmaat ook op marktplaats.

Heidi1989
Berichten: 19
Geregistreerd: 11-05-23

Re: Deken voor fries (kruising)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:31

Hier hebben de Friezen gewone dekens op. Niks aparts. Gewoon passen met een deken/oud laken ofzo eronder, dan kan het evt hygiënisch retour