Regendeken Ijslander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:02

Kasmir schreef:
Wij wonen en stuk noordelijker met onze IJslanders en de enige dekens die we hebben zijn regendekens. Ze staan hier eigenlijk altijd zonder, ook bij -30 maar we hebben er eentje die het in de herfst als het wat meer regent echt niet naar zijn zin heeft. Dan krijgt hij een regendekentje op en als het dan weer afkoelt en minder regent gaat het weer af. Ze liggen hier heerlijk te slapen in de sneeuw bij -30 maar staan duidelijk kouder en oncomfortabeler bij veel regen en 5 graden. Als er dan nog eens wind overheen komt is het helemaal klaar en hebben we zelfs sommige die staan te rillen. Wat ik wil zeggen is dat ze het veel aangenamer hebben bij droge echte kou dan in veel regen.


Jouw paarden zijn idd veel meer gewend qua kou. :D Hoe was het met B tijdens de eerste winter na de grote verhuizing?

Helaas in Nederland meer natte regen/wind dan de echt droge jou die jullie hebben. :=

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: Regendeken Ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:29

Dat was ook geen probleem na de verhuizing.

Dat is idd wat ik mee wil geven, dat paarden veel meer moeite hebben met wind en regen dan met echte kou. Ze hebben het liever 35 graden kouder dan 5graden met regen en wind :).

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:33

Bagheera_206 schreef:
Dit is het verschil tussen de gewone grote paarden 175 en pony 175. Horseware Amigo met rechte sluiting. Ruglengte exact hetzelfde, maar minder hoog.
[ [url=m/dckIkE.jpg]Afbeelding[/url] ]

175 paard
[ [url=m/m45PqO.jpg]Afbeelding[/url] ]

175 pony
[ [url=m/TaAdgG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o0rHVC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor de Horseware Icelandic met V-sluiting heb ik een maat kleiner. De 168.

De ponydeken heeft zo te zien ook een geschiktere halsvorm. Wat ronder.

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Regendeken Ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:38

Dat zou misschien ook het verschil in sluiting kunnen zijn. De ene is recht en de andere is een disk sluiting..

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:48

Celebi schreef:
Dat zou misschien ook het verschil in sluiting kunnen zijn. De ene is recht en de andere is een disk sluiting..


Heel scherp gezien. :') De rechte sluiting en frontdisc passen in 175, maar als ik naar de IJslander versie met V-sluiting ga is 168 perfect.