Click n Go sluiting Bucas dekens worden losgetrokken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Click n Go sluiting Bucas dekens worden losgetrokken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 19:00

2 Bucas Atlantic dekens hier een 50 en 200 gram. Tevreden over de sterke buitenstof en voor mijn paard een hele fijne pasvorm.

Mijn paard staat 24/7 in een grote gemengde kudde, speelt graag met andere paarden.

Vorig jaar met mijn 50 grams deken al een paar keer meegemaakt dat ik mijn paard naakt aantrof, sluiting ging ook wel erg makkelijk open dus mijn man hem wat dicht laten knijpen.
Vandaag kon ik mijn 200 grams deken ook ergens midden in de blub bij elkaar rapen, helaas is de binnenvoering helemaal kapot gescheurd. Deze deken was aan de voorkant open.

Nu valt het me op dat als er dekens uit gaan in de kudde dit allemaal Bucas dekens zijn met die Click n Go sluiting (Smartex, power turnout en mijn atlantics), het komt dus vaker voor in onze kudde. De paarden trekken bij elkaar aan het klittenband en daardoor gaat de voorsluiting los. Antibite spray doet ook niet zijn werk.

Maar ik vind het doodeng! Mijn paard is nogal sensibel, ik ben echt bang dat er ongelukken gaan gebeuren. De buiksingels en bilkoorden zitten nog wel vast.

Ik heb hem nu even een oude deken met gespsluitingen opgedaan maar wat nu met de Bucasdekens? Andere sluitingen eraan laten zetten? Maar wat voor sluitingen zijn wel veilig? En hoe?

Of toch maar weer diep in mijn buidel tasten? Welke dekens zijn hufterproof met fijne sluitingen?

Meer mensen die ook deze problemen ervaren?
Laatst bijgewerkt door Mitxa op 06-12-23 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:06

Dat ze het klittenband open krijgen oké, maar hoe krijgen ze die sluiting open? Ik heb er zelf al moeite mee? Er breekt niks af?

Je zou ze bijna dichtnaaien en over het hoofd aantrekken :=

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:11

MyWishMax schreef:
Dat ze het klittenband open krijgen oké, maar hoe krijgen ze die sluiting open? Ik heb er zelf al moeite mee? Er breekt niks af?

Je zou ze bijna dichtnaaien en over het hoofd aantrekken :=


Nou idd, ik heb ook altijd ruzie met die sluiting. Trek de deken vaak over het hoofd af. :=

Hier werkt de antibijt spray gelukkig wel. Want bij mijn paard trekken ze anders de hals van de deken af, inclusief de klittenbandjes waarmee hij bevestigd zit. Maar de voorsluiting nog nooit.

Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 19:11

Als je trekt en je gaat heen en weer lukt het mij om ze los te krijgen. Ze lijken echt als snel wat lam te worden die sluitingen. Die 200 grams deken heeft hij in totaal nog geen 2 maanden om gehad. Vorig jaar 1 maandje en nu 2 weken ofzo. Doet best zeer |(
Gelukkig lijkt hij er zelf niks aan over te hebben gehouden.

Nee er is niks afgebroken.
Laatst bijgewerkt door Mitxa op 06-12-23 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Click n Go sluiting Bucas dekens worden losgetrokken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:14

Ik krijg ze dus nooit lam, zelfs degene van 10 jaar niet en de andere zijn ook allemaal minimaal 3 tot 6 jaar oud. := dat hoort dus ook echt niet, bij onze ruinen kudde gingen de dekens eerder stuk dan de sluiting open. Ook niet met heen en weer wiebelen, moet echt met een vinger het stukje induwrn.

Heb je al eens contact opgenomen met bucas hoe het kan?

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:15

Mijn collega haar paard trekt ook de amigo deken en andere dekens uit die doet er tegenwoordig extra vast maken met een ti wrap maar dan heb je altijd een schaar nodig om hem open te maken dus de echte oplossing is het ook niet

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:20

Dekens op vriendje zijn helaas heel leuk speelgoed. Ik vermoed hoe minder sluitingen / dingen die uitsteken en dus uitnodigen om vast te pakken, hoe beter.

Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 19:22

MyWishMax schreef:
Ik krijg ze dus nooit lam, zelfs degene van 10 jaar niet en de andere zijn ook allemaal minimaal 3 tot 6 jaar oud. := dat hoort dus ook echt niet, bij onze ruinen kudde gingen de dekens eerder stuk dan de sluiting open. Ook niet met heen en weer wiebelen, moet echt met een vinger het stukje induwrn.

Heb je al eens contact opgenomen met bucas hoe het kan?


Nee nog niet, ik zal ze eens mailen met dit probleem.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:23

Bizar dat ze die los krijgen, ik sta er zelf nog vaak mee te tobben :+
Je zou evt als je nieuwe dekens nodig hebt kunnen kiezen voor Horseware dekens met de V sluiting, die klippen sluiten naar binnen, die zullen ze niet snel open kunnen krijgen.

Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Re: Click n Go sluiting Bucas dekens worden losgetrokken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 19:32


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Click n Go sluiting Bucas dekens worden losgetrokken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:52

Ik heb een Bucas met zo’n magneetsluiting en dan zo’n haaksysteempje erover. Die magneetsluiting ‘magneet’ niet meer, dus als die los laat (na 5 minuten dragen), vouwt de deken daar naar binnen en prikt dat beugeltje van het haaksysteem in de hals. Ik heb de magneetsluiting dichtgemaakt met een tie wrap en mijn paard geleerd dat de deken over z’n hoofd aan en uit gaat. Hij helpt zelf netjes mee, hoofd omlaag bij uittrekken en hoofd door het gat doen bij aantrekken.

Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Re: Click n Go sluiting Bucas dekens worden losgetrokken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 20:16

Toch nog niet zo'n gek idee, misschien doe ik dat ook wel. Morgen eens proberen of ik een deken over zijn hoofd krijg :)

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Click n Go sluiting Bucas dekens worden losgetrokken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:52

Vaak is het handig om ze onderste boven over het hoofd re doen. Dan hoef je niet die hele deken maar alleen het borstgedeelte. En dan draaien als je bij de borst bent. Scheelt een hoop.

Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 21:55

MyWishMax schreef:
Vaak is het handig om ze onderste boven over het hoofd re doen. Dan hoef je niet die hele deken maar alleen het borstgedeelte. En dan draaien als je bij de borst bent. Scheelt een hoop.


Klinkt logisch, dank voor de tip :)

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Click n Go sluiting Bucas dekens worden losgetrokken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:40

Bucas gaat je waarschijnlijk verwijzen naar de winkel waar je je deken hebt gekocht.

Kan je die ook vast mailen. :))

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Click n Go sluiting Bucas dekens worden losgetrokken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:30

Ik heb een jong weidemaatje die de voorsluiting (disk sluiting) van mijn Horseware deken los maakt.
Daar heb ik de voorkant dicht laten naaien, dan maar over haar hoofd heen.

De grap is dat de moeder van de dader exact de zelfde deken heeft, helemaal probleemloos. Maar bij haar nieuwe vriendin aan de lopende band.

Dus ik zou hem gewoon dicht laten naaien, over hun hoofd zijn ze zo aan gewend.

Ik deed het altijd al bij mijn shetten omdat borstsluitingen vast maken tussen manen die tot op hun knieën hangen werkt niet fijn. Die zijn er zo aan gewend dat als ik de deken bij de achter punten pak ze zelf hun hoofd er in steken. Mijn nieuwe merrie is nog niet zo mak, maar gewoon netjes met beleid over haar hoofd gaat al prima.

Rosje8
Berichten: 292
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:44

Ken dat probleem van een oud stalgenoot, andere sluitingen gingen niet altijd open maar stuk. Zij liet al haar dekens dichtnaaien en trok ze over het hoofd

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 23:04

Mitxa schreef:
Toch nog niet zo'n gek idee, misschien doe ik dat ook wel. Morgen eens proberen of ik een deken over zijn hoofd krijg :)


wortels doen wonderen bij het aanleren van over het hoofd aandoen.

mijn paard was al getraind daarmee vanwege 11 jaar closed front dekens die inderdaad nooit stuk gingen, maar helaas is de pasvorm van dat merk zo krap geworden dat hij daar niet meer in past.

dus ik ben ook de klos met click en go die voor mijn handen helemaal niet functioneert, dus vandaar gewoon vast laten en over het hoofd aan doen.