Zomereczeem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
julesenco
Berichten: 15
Geregistreerd: 12-10-22

Zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 13:33

De zomereczeem is bij cadance vorige zomer gestart en toen waren we er te laat bij en is ze meer dan de helft van haar manen kwijt geraakt... Nu vroeg ik me dus af wanneer het beste moment is om je paard zijn deken op te doen en te beginnen opletten voor schuurgedrag of whatsoever... Ik heb al research proberen doen over zomereczeem maar wou hier ook nog eens even voor tips en tricks vragen moesten jullie er nog handige weten.
Alvast bedankt!

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:47

Als ze beginnen te schuren ben je eigenlijk al laat met de deken op doen. Ik deed hem altijd rond eind maart/ begin april op.

jitskenienke

Berichten: 375
Geregistreerd: 23-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:54

Ik deed altijd als de tempratuur boven de 15 graden kwam de deken op. (maar ook als het wat kouder was - 12/13 graden- maar een mooie zonnige dag) Ik begreep dat de mugjes dan actief zijn. Mijn merrie heeft er bijna geen last meer van op deze manier :)

jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:59

Als het tegen 15 graden loopt s middags deken op doen. Hou er rekening mee dat weersverwachting uitgaat van de temperatuur in de schaduw en je paard waarschijnlijk (ook) in de zon staat. Dus neem wat speling.
Meestal als mijn stalgenootjes winterdekens afdeden, begon ik met de eczeemdeken, net boven 10 graden.