Deken met nekstuk met regen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Deken met nekstuk met regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 09:17

Gebruiken jullie met dit soort weer - toch vrij warm (+8 graden) - een deken met nekstuk? Mijn volbloed houdt totaal niet van regen, ik zet hem het liefste weg met een deken met nekstuk maar zou dat niet te warm zijn? Gister liet hij heel duidelijk merken dat hij absoluut niet van regen houdt (soort van in elkaar duiken, proberen uit de regen te staan) maar er is geen schuilmogelijkheid.
Hoe doen jullie dit?

LoveBodin

Berichten: 4357
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Deken met nekstuk met regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:22

Afhankelijk van hoe lang ze buiten staan, of er schuilmogelijkheden zijn en of er eten is doe ik wel of niet een deken om met dit weer.
Bij ons gaan ze met echt vies weer niet heel lang naar buiten, maar hij heeft ook een tijd 24/7 buiten gestaan. Dan krijgt hij gewoon een deken op als het maar door blijft regenen en hij niet tussendoor kan opdrogen en eten (hij gaat namelijk toch proberen te schuilen en stopt dan met eten, wat het grootste probleem is). Maar heel erg paard en situatie afhankelijk dus.

Autumnn

Berichten: 8041
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Deken met nekstuk met regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:28

Mijne heeft met dit weer geen hals op, ik vind het daar echt te warm voor..

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Deken met nekstuk met regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:30

Ja hebben dan een nekstuk op.

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Deken met nekstuk met regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:33

Ja, mijn paarden staan van volle dagen buiten..ook met dit weer. Omdat ze geen schuilmogelijkheid hebben krijgen ze een dun halsstuk op.

Marije_jiplover

Berichten: 25326
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Deken met nekstuk met regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:43

Ik heb hem op dit moment onder de summerseries staan.
Zonder hals.

Als het nog kouder is, staat hij met dit weer onder een regendeken met een halve hals, die regent niet in, maar is ook niet te warm.
Alleen als ik hem geschoren heb, krijgt hij bij mij met kouder weer een hele hals aan de deken op, anders dus die halve hals tegen inregenen.

MyWishMax

Berichten: 25336
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 10:18

8 graden vind ik niet warm en mijn paard ook zeker niet. Dat is hier gewoon nog winterdekentijd, helemaal met wind. Ik heb verschillende soorten halsen waarmee ze zelfs midden in de zomer met hals kan staan bij heftige regen.
Verder hangt het van het weer af, de hoeveelheid regen en wind. Bij heftige buien of continu regen wel hals op, tot zo'n 12 graden gewoon 0 grams. Bij een buitje niet.
Boven de 12 graden met veel regen heb ik een hals met gedeeltelijk gaas (vliegendeken met bovenkant regenstof)

Mijn merrie wordt stijf als ik haar zo in de regen zet en die staat pas zonder deken als het ook 's nachts niet meer onder de 12 graden komt ongeveer. Overdag haal ik het eraf boven de 15 graden. In deze tijd van het jaar betekent het dus continu wisselen en ene dag hals erop, andere dag eraf. Maar dus ook in de zomer krijgt de een deken en hals op als het nat weet is.

pluisje88

Berichten: 8080
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 10:29

Ik had mijn paard terug naar 0 grams maar die heeft haar 200 gram amigo weer op. Ze had het zo koud als maar kan. Ze heeft wel pssm dus erg gevoelig voor kou. Ze heeft nu geen halsdeel op. Eigenlijk zelden nog op deze stal want ze hebben een afdakje op de paddock waar ze onder gaan staan als het te hard regent naar hun zin. In de zomer heeft ze wel een halsdeel op tegen de vliegen. Op mijn vorige stal stonden ze de hele dag buiten maar zonder schuilmogenlijkheid en daar had ze bijna altijd een halsdeel aan de deken.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2423
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 10:37


Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Deken met nekstuk met regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 11:04

Ik vind het pas warm worden bij 14 graden met zon :+

amyz

Berichten: 6913
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Deken met nekstuk met regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 11:17

Warm? :+
Ik heb altijd een hals of op de dunnere dekens (0g en 50g) halve hals, vooral tegen het inregenen. Paard is er blij mee. Heb m eigenlijk er nooit af, gaat prima zo

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 16:41

Hier gaan bij veel regen ook buiten de halzen op, bij warmer weer dunnere dekens, dus ook dunnere halzen.

Sintara

Berichten: 7403
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Deken met nekstuk met regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 17:21

Mel staat al een maand ofzo bloot, maar wel met schuilplaats. Misschien kun je een summer series deken of iets vergelijkbaars aanschaffen? Voor een gewone regendeken is het toch veel te warm.. (op uitzonderingen na dan ivm ziektes etc)

MyWishMax

Berichten: 25336
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 17:43

Te warm? Vandaag is het de 1e dag echt bloot en vannacht ook. Verder zijn de dagen dat ze 's middags zonder deken kon staan op 1 hand te tellen. Zelfs de dagen dat er 0 grams op kon zijn op 2 handen te tellen.
Hier is het nog helemaal niet zo warm geweest, zeker s ochtends en s avonds nog niet zeker niet icm de wind.

En niet alleen de mijne trouwens. Ook niks met ziekte oid te maken.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 18:13

MyWishMax schreef:
Te warm? Vandaag is het de 1e dag echt bloot en vannacht ook. Verder zijn de dagen dat ze 's middags zonder deken kon staan op 1 hand te tellen. Zelfs de dagen dat er 0 grams op kon zijn op 2 handen te tellen.
Hier is het nog helemaal niet zo warm geweest, zeker s ochtends en s avonds nog niet zeker niet icm de wind.

En niet alleen de mijne trouwens. Ook niks met ziekte oid te maken.


Hier ook vandaag eerste dag deken af overdag.
Tot nu toe steeds harde koude wind hier en veel buien…
Heb nog veel de 50 grams erop gehad en bij wat warmer weer de ongevoerde.
Bij veel regen ongevoerde halzen er buiten aan.

Sintara

Berichten: 7403
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Deken met nekstuk met regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 19:09

Het is hier de afgelopen week telkens overdag 15 graden geweest, zelfs met afentoe een bui is dat echt te warm voor een deken

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 19:36

Sintara schreef:
Het is hier de afgelopen week telkens overdag 15 graden geweest, zelfs met afentoe een bui is dat echt te warm voor een deken


Hier niet , 10 tot 12 graden met windkracht 5/6