Sweet-itch ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Sweet-itch ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 13:40

Omdat ik verwacht dat mijn twenter ook dit jaar weer veel last zal krijgen van zomer-eczeem ben ik van plan sweet-itch te gaan kopen zodra ze weer last krijgt. Hebben jullie ervaringen met dit middel? Werkt het echt en heeft het geen erge bijwerkingen?
Ik zag het pas namelijk staan op de site van de paardendrgoist en het leeek me opzich wel een goed spul. Maar er zijn natuurlijk zoveel spulletjes waarvan ze zeggen dat het helpt en dat het toch niet helpt dat ik het eigenlijk niet zo goed weet... Dus graag jullie ervaringen met sweet-itch of andere middelen...

Als ik hier verkeerd zit omdat er een centraal topic is ofzo hoor ik het wel....

alvast bedankt.. Luuz

zweetvos
Berichten: 880
Geregistreerd: 11-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:55

Bij mijn pony hielp het niet echt.. die schuurt haar buik stuk zomers en die ging daar gewoon mee door.

Bij 2 paarden op stal die geen exceem hebben maar gewoon de staart een beetje schuurden hielp het wel heel goed.

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 17:11

Okee,
wat doe jij dan verder met dat eczeem?
Ik zag ook veel over D-itch geloof ik en dat soort namen wat er op lijkt.
En heeft een van jullie ervaringen met al die essentiële oliën van de paardendrogist?

Ghjkl
Berichten: 131
Geregistreerd: 31-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:16

Mijn paard begon op een dag met schuren, meteen naar de winkel gerend en sweet-itch gekocht en zuiverende shampoo en vliegendeken.
Staart en manen gewassen, sweet-itch erop en toen deken erop.
Hij heeft gelukkig nooit meer geschuurd!
Moet wel de deken goed ophouden.
Heb hem 1 keertje zonder buitengezet (het zou gaan regenen) en hij schuurde weer!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:51

Voor mijn verzorgpony's werd 'Horsol' gebruikt, middeltje via de DA. Het had een verzachtende werking en het hielp goed
Verder is natuurlijk niet het hele probleem op te lossen met een smeerseltje, maar iets verzachtends smeren is altijd fijn voor je pony.
Qua essentiele olie-en weet ik dat Tea Tree en Lemongrass wel kunnen werken. Verder zou je eens naar het middel 'Midge Off' kunnen kijken.
En voor alle middeltjes van de Paardendrogist is het bestellen van een proefmonster, varierend van 2.50 tot 5 euro kosten, mogelijk.
Dat zou de beste optie zijn denk

bruine

Berichten: 1037
Geregistreerd: 28-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:34

sweet-itch heeft bij onze paarden niet echt geholpen, wij gebruikten 2 produkten(spuitbussen) 1 healer en 1 voor de nabehandeling. peper duur spul en ze schuurden nog steeds. afgelopen jaar hebben wij ze binnen gehouden en midden op de dag naar buiten, goed de jeukplekken zoals manenkam, staartwortel en buik inspuiten met veerust, ook als er sávonds gereden word spuiten wij de jeukplekken in met veerust. bij onze paarden werkt het goed, ze schuren nog wel iets maar niet tot bloedens toe en manen en staart blijfen eraan.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:25

Ik gebruik het ook. Voor echt zomerexeem zal het wel niet helpen. Mijn paard schuurt heel licht in de zomer, daar werkt het goed voor

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:28

Sweet-itch werkte bij mijn Haf niet. Overigens heeft zijn geen eczeem maar schuurt zijn haar staart tijdens het verharen of als het erg warm is soms.

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 14:13

Oké..
Jah als je het moet geloven op de site werken al die middeltjes 100% , maar ik zal dus echt zelf dingen moeten testen om te kijken wat er helpt bij mijn pony... Ze is gelukkig nog niet begonnen met schuren hoewel ze wel een beetje jeuk heeft van haar wintervacht.
Ik ben sowieso om knoflook te voeren. Kun je dan gewoon een teentje knoflook geperst voeren of moet je echt van dat poeder geven?
bedankt..

Sam_Elena

Berichten: 468
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Sorrento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:14

ik heb een middel dat by mn shet goed werkt (als je er consequent mee bent, maar dat is t m vaak) het is een vrij duur middel (€65,50)maar je doet er echt heel lang mee!! en het helpt echt!!!
het heet tkc97 dit is de site http://www.tkc.be/ned/site.htm

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:14

Een vriendin van mij gebruikt trouwens Exzama Balsem van Van der Brugge. Is ze erg tevreden over zover ik weet.

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 17:54

Oke.. bedankt voor de reacties..
Dat spul van vampiregirl vind ik iets te duur om uit te proberen omdat je nooit weet of het ook bij mijn pony zal werken.
Maar hoe voeren jullie knoflook? Kun je ook zelf een knoflookteentje persen ofzo..

Sam_Elena

Berichten: 468
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Sorrento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:25

ja dat is waar, ik had t eerst van iemand geprobeert, en ze hebben de prijzen omhoog gegooid

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 09:57

Misschien dan wel omdat het zoooo goed werkt;)
Eerst maar ff afwachten of ze het dit jaar wel krijgt...
Maarre niemand die knoflook voert?

Sam_Elena

Berichten: 468
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Sorrento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:47

jawel ik gooi altijd van die knoflookpoeder door t eten heen, gewoon een klein bekertje en t werkt wel

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:52

Sweet itch is wel goed spul, mits je het regelmatig gebruikt. Verder ook de manen regelmatig wassen.
Talkpoeder wil ook wel eens tegen schuren helpen.

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 07:19

Oke, bedankt voor de tip!
Dat wassen deed ik al zo'n 2 keer per week toen het echt erg was. En dan met baby shampoo en heel goed uitspoelen. Dat talkpoeder zal ik ook eens proberen!

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Sweet-itch ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:29

Mijn paard is overgevoelig voor de beruchte steekbeestjes . Hij heeft nog geen staart- maan eczeem gelukkig maar ik moet m wel goed bijhouden. Door te wassen met keratoshampoo en bij jeuk gelijk smeren met sweet itch heeft mijn mannetje weer mooi behang. Dus bij jeuk sweet itch en de jeuk stopt en de volgende dag gelijk wassen met keratoshampoo. Wel goed bij houden en dus helaas regelmatig wassen en smeren maar voor mij is dat t waard als ie daardoor zijn manen behoudt.

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 13:14

Oke, dankje voor je tip!

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:50

Ik heb nu dat nieuwe spul besteld. hippolie, gepromoot door edward gal..site is www.dnhiep.nl. Ik hoop dat het werkt maar als ik het zo lees heb ik er goede hoop op. ( als extra ondersteuning hij staat zo ie zo onder een eczeemdeken)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:21

Hier heeft het geen kwartje geholpen, wat een plekzooi.

Het beste hulpmiddel is tot nu toen nogsteeds de Boett deken.

Anoukdb

Berichten: 292
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Roosendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:43

Ik heb het spul ook gebruikt, maar hielp helaas niks..
Dit jaar heeft ze spuiten van de dierenarst gehad, ben benieuwd of het helpt.

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 18:06

Pink_Horizon schreef:
Hier heeft het geen kwartje geholpen, wat een plekzooi.

Het beste hulpmiddel is tot nu toen nogsteeds de Boett deken.

Wat had niet geholpen? Sweet-itch? Of dat spul van de reactie boven je?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:24

Sorry, dat Sweet itch gel

Ik doe ter ondersteuning (naast de Boett) knoflookolie door het voer en allerlij kruiden om het bloed te zuiveren.
Tijdens het rijden gebruik ik een vliegendeken en spuit ik lavendelolie (hebben die beesten een hekel aan).

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 21:48

Mag ik vragen hoe je aan die knoflook en lavendelolie komt? Van de aardendrogist of iets anders? Ik heb het namelijk persoonlijk niet zo erg op internet bestellingen;)