pff zoveel eczeemdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

pff zoveel eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 15:13

Voor mijn D-pony ga ik een eczeemdeken aanschaffen, de echte boett is me wat te duur maar er staan er nog op www.ijslandershop.nl
Mijn oog is gevallen op de gewone blauwe, goedkoop maar niet de goedkoopste die er te krijgen is , waarschijnlijk qua kwailiteit tussen bestst en slechtst in.
http://www.ijslandershop.nl/ij-artikel. ... .195.3.242

Iemand ervaring met deze deken?

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: pff zoveel eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:47

je hebt ook de pagony he, die is van divoza en kost "maar" 70 euro..

hier staat ie ook wel:
http://www.demeulenkamp.nl/

en weer een andere deken, ik denk dat t toch per dier verschilt, als ze blijven schuren zal elke deken snel kapot gaan.
ook bij veel rollen zullen ze natuurlijk sneller slijten.
zelf zou ik de pagony kopen dnek ik, ziet er toch goed uit vind ik

Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:17

Ik vind die van de Meulenkamp er een stuk beter uitzien dan die van de IJslandershop. Ik heb er zelf ook 1, ik weet niet meer zo goed waar ik hem vandaan heb. Iets met Ross ofzoiets. Ik vind die donkere kleuren nooit echt handig. Als je paard in de knallende zon staat, zal ie het mooi warm krijgen. Die van mij is van zilver. Zo:
Afbeelding
Zoek maar eens goed op internet, er zijn er genoeg te krijgen. Deze was wel wat duur, 170 euro. Maar dan heb je ook wel iets goeds, hij gaat nu voor de 2e zomer mee, en alleen maar een paar gaatjes.

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: pff zoveel eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 07:49

even een vraagje he...
moeten die dekens aan het halster vast?

de mijne heeft namelijk nooit een halster om, kan hij niet tegen hahaah gaat net zo lang rollen en doen totdat ie em af heeft.

Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:36

Nee hoor, dat hoeft helemaal niet, kijk maar naar mijn foto. Het kan wel, je kunt de gesp erdoor halen. Die van mij heeft enkel een halster om, omdat ik hem in de wei bijna niet te pakken krijg. Bovenstaande foto ziet er relaxed uit, maar als ik dan mijn hand uitsteek is ie zo weg. Rrrrrrrrrats, weg paard. Ik vind het eigenlijk nogal link als je het halster eraan vastmaakt. Stel dat ie blijft hangen ofzo en gaat trekken, trekt ie meteen de deken stuk.

Ik bedenk me overigens net dat mijn deken hiervandaan komt:
http://www.ross-comfort.com/

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:41

wij hebben een bucas buzz off full neck voor onze eczeem merrie. Dit werkt voor ons een veel beter dan al die "boett-achtige" dekens.
Onze ervaring is namelijk dat je lastig zijn op te doen, snel scheuren, sommige paarden ze niet verdragen en de huid/manen verstikken.
Een zwarte merrie van vrienden kwam grijs onder de deken uit, omdat ze haar losse haren niet kwijt kon, de vacht was aan het vervilten.....
Haar manen waren verstikt en tegen de manenkam aan gedrukt, verder lag ze vaak te rollen en was de deken dus regelmatig stuk...
Bucas werkt voor ons geweldig, makkelijk op te doen, niet kapot te krijgen, de wind kan erdoor waaien, onze eczeem merrie die wij onder de bloedplekken kochten heeft nu manen van bijna een meter en nergens meer last van!

BleikjA

Berichten: 1372
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Drunen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:04

Wat ik heb gehoord over die grijsachtige eczeemdekens is dat je kans hebt dat het paard niet zo goed meer geaccepteerd word door andere paarden omdat hij een lichte kleur heeft, schimmels worden ook minder goed geaccepteerd door andere paarden. Valt meer op voor roofdieren ofzo.
Ik vind dat heel belangrijk voor mijn paard want ik zou haar nooit zonder goede reden alleen zetten. Dus ik zou liever een bruine deken zoeken. (dit wil nog niet zeggen dat die dekens niet goed werken )

Ik heb zelf een ivanhoe. Ik vind dat een erg fijne deken. Stof rekt goed mee als het paard loopt en het droogt erg snel. Volgens mij heeft ze het ook niet warm onder dat deken.
Ik heb volgens mij een iets ouder type deken.
Dit word het 3e jaar dat ik het deken ga gebruiken en hij is eigenlijk wel bijna "op". We moeten dus een nieuwe deken gaan kopen. Maar voor het begin van het seizoen moet het deken het nog wel even volhouden . Ik vind ze trouwens wel erg prijzig, wij gaan dus op zoek naar een goed kopere.
Ivanhoe: http://www.ivanhoe-he.com/index.htm
Deze wil ik misschien nu kopen ( is maar €70)
Pagony: http://www.uwdierenarts.nl/cust/meulenk ... n.php?i=13

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Re: pff zoveel eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 15:14

Nou kan ik nog niet kiezen, een buzz-off, een ivanhoe, die blauwe van ijslandershop, een pagony of alleen het halsdeken van Ivanhoe...

help!

Ik wou eerst proberen met enkel het halsdeken maar dat ding kost ook al 70€ en daar heb ik een volledig dek voor van Pagony... maar langst de andere kant, die ivanhoe is mss veel beter en duurzamer materiaal en aangezien ze vooral last heeft van haar hals en in mindere mate van de staart... De staart kan ik denk ik nog wel bestrijden met AVS14, daar reageert ze heel goed op en stopt ze met schuren. Maar goed, we zijn ook nog geen hoogseizoen, mss helpt dat spul dadelijk ook wel ni meer...
Ze is heel erg rustig op de wei en in de stal, rolt nauwelijks en haat bewegen Ik durf me wel een goedkopere aanschaffen, denk niet dat ze die zo gauw molesteert (bovendien is ze de tiran van de kudde dus ook geen flauwe plezante speelvriendjes die hem zullen molesteren)

Ik twijfel dus tussen de Pagony en de halsdeken van Ivanhoe... Maar benwel een beetje huiverig voor de pasvorm van de Pagony, heb er is een winterdeken van gehad en dat zat na 2 weken voor geen meter meer >;)
Hoe is de eczeem deken van Pagony?

pioade
Berichten: 167
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: Middelburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:57

Ik heb de eczeem deken van pagony en vind hem niet super. Mijn paard heeft een heel dun huidje en krijgt op haar schouders van iedere deken schuurplekken en ook van deze. Hij is ook niet echt makkelijk om te doen (moet over het hoofd) en de gesp van de singel is na één seizoen al kapot. Maar hij beschermt wel goed en ligt beter dan de vliegendeken van s&k die ik eerst had.

BleikjA

Berichten: 1372
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Drunen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 12:14

pioade schreef:
Ik heb de eczeem deken van pagony en vind hem niet super. Mijn paard heeft een heel dun huidje en krijgt op haar schouders van iedere deken schuurplekken en ook van deze. Hij is ook niet echt makkelijk om te doen (moet over het hoofd) en de gesp van de singel is na één seizoen al kapot. Maar hij beschermt wel goed en ligt beter dan de vliegendeken van s&k die ik eerst had.

Volgens mij moeten bijna alle eczeemdekens over het hoofd als je hem om wil doen. Er is volgens mij maar eentje waarbij je een rits hebt.

maupiepleun

Berichten: 51
Geregistreerd: 13-04-06

Re: pff zoveel eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:49

pleuni staat onder een Bucas voor het 3e jaar denk ik.

Ik heb alleen haar manen weer moeten kortwieken anders paste het niet onder de deken, mjah fjord hea

Afbeelding

er zit dus ook een buikflap aan

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:30

die hebben wij dus ook, ook deze hoeft niet over het hofd...

zweetvos
Berichten: 880
Geregistreerd: 11-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:30

Welke deken zal er het allerbeste onder de buik zitten?

Mijn pony schuurt alleen daar, echt van de singel tot haar achterbenen.
Verder de manen helemaal niet en dr staart heel soms een heel klein beetje. Haar hoofd schuurt ze ook..

Ik weet nog niet zeker of ik daar dus een hele deken voor op wil doen maar ik ben gewoon een beetje aan het zoeken..

Hopelijk kunnen jullie me helpen .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:19

De meest bekende voor mij zijn de Ivanhoe Dekens.
Alleen voor de echte schuurders zijn ze zo kapot..

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Re: pff zoveel eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:37

Majo: heb je ook een hoofdkap van jouw deken, zo ja, hoe bevalt die ? Is het hals deel lang of kort en zit hij onder of boven de deken vast ?

Ik heb zelf de eczeemdeken van Loesdau (www.loesdau.de), ca. € 99,-, ben er erg tevreden over. Tot nu toe nog geen enkele beschadiging, de hoofdkap van deze deken is echter waardeloos, 1x ergens tegen aan schuren en hij is kapot. Ik heb van een vriendin een complete Boett deken gekregen, deze zit ook supergoed.

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:34

zijn er nog ervaringen met pagony?

ik denk eraan om zo een te kopen...

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:27

Ik vind pagony erg slecht passen, ik weet alleen niet of dit ook voor de exzema geld. Ik heb voor mijn merrie de Ivanhoe halsdeken, heeft ze een paar weken om en ik vind hem ideaal, combineer hem als het erger word qua vliegen met een vliegendeken zonder hals. Voor nu eerst gewoon met een zomerdeken.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Re: pff zoveel eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:23

ik heb het deken van pagony, nu het eerste jaar, bevalt tot nu toe goed.
Ben alleen opzoek naar n goede hoofdkap, die ondbreekt.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:30

Ik heb de bruine halsdeken van Ivanhoe en bevalt super! Mijn paard staat tussen een groep merries die vanaf dag 1 dat mijn paard in de wei is gezet geaccepteerd is met eczeemdeken. De halsdeken kan wat afzakken achter de oren, maar ik heb hem vastgezet met een touwtje aan het halster. (Tsja risicovol, maar wat moet je anders?).

nico1982
Berichten: 532
Geregistreerd: 05-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:53

ik heb de bucas buzz off, ben super tevreden, sinds mijn paard deze deken draagt, heeft hij niet meer geschuurd! wel vonden zijn weidegenoten hem een "spook" en hebben ze elkaar flink achterna gerend , maar deze deken is voor de mijne echt een uitkomst!

BleikjA

Berichten: 1372
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Drunen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:06

Volgens mij is dit deken niet zo bekend (geloof ik) Hoef je ook niet over het hoofd van het paard te trekken:
http://www.fly-free.nl/

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:40

Ik ben ook aan het kijken voor dekens.....heb er helemaal nog geen ervaring mee.....
Maar ja, nu moet ik wel.....
Anders is Woods dadelijk helemaal kaal en het is natuurlijk ook hardstikke rot die jeuk....

Ik den kals ik dat als ik dit zo allemaal lees, dat ik ook voor de Bucas Buzz-off deken ga....
Hoe bevalt het masker?????
Blijft dat goed zitten???
Houden jullie de deken ook om op stal?

Woods staat nl. elke dag maar een paar uurtjes buiten....
De rest van de tijd staat hij op stal...

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 23:31

Ik heb even terug ook de buzz off gekocht, ik was er eigenlijk te laat mee want ze schuurde al en heeft dus ook tijdje met deken op geschuurd maar daar kan die heel goed tegen! Enfin, de laatste dagen heeft ze niet meer geschuurd (maar zal ze vast wel weer doen als we gaan rijden en het deken enkele uren af gaat)
Rijden voor 4 uur is niet altijd een optie...

Ze krijgt wel lichte schuurplekjes aan haar borst net daar waar de sluiting eigenlijk heel zacht is? Ik hou het in de gaten dat het niet erger wordt maar tot hiertoe lijkt dat niet het geval te zijn. Verder ligt hij wel als een huis!

Ik heb geen masker trouwens, dat heeft ze niet nodig.
Ik laat de deken ook niet om als ze op stal staat (staat zelden binnen), maar ik zet ze altijd wel nog al vrij laat binnen (uur of 9 half 10)

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:50

Oke, hardstikke bedankt...
Helaas vandaag te laat thuis om een Buzzoff te halen....
Morgen sta ik op de stoep te wachten....en dnmaar hopen dat het helpt!

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Re: pff zoveel eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:50

Heeft er iemand ook de invahoe halsdeken alleen??

Mijn pony begint weer dit jaar met schuren en ik wil er nou toch wel een stop opzetten.

maar als ze nou al schuren en ze hebben die halsdeken om, maken zehem niet kapot dan??