neusnetje/doekje tegen verbranding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

neusnetje/doekje tegen verbranding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 09:58

Mijn haflinger heeft een hele roze neus en onderlip, en elk jaar verbrand ze die flink. er is gewoon niet tegenop te smeren. nu heb ik gehoord dat de "pollendoekjes" van de paardendrogist zouden beschermen, en ik heb ook weleens iemand gezien die gewoon een stuk stof aan de neusriem van het halster had genaait. Maar hoe zit dit dan met drinken? Het lijkt me dat het erg snel vies word?
Mensen ervaring hiermee of andere oplossingen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 13:48

niemand?

Jenka

Berichten: 391
Geregistreerd: 30-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:01

Ik ken ook enkele pinto's met een rooskleurige neus en die verbrand ook bij felle zon. Hier smeren wij gewoon zonnecréme factor 30 op. Heb je dit al geprobeerd? Je moet dit wel regelmatig herhallen want dit blijft uiteraard niet zo lang op de neus. Bij enkele paarden die heel erg veel last hadden hiervan hebben we ze gewoon overdag binnen gezet en 's nachts buiten. Misschien moet je toch eens een doekje op je halster naaien ofzo. Ik zou dit eens proberen.
veel succes

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 09:35

ik heb van alles geprobeert, kinderzonnebrand factor 30, vaseline, etc, maar helpt allemaal niet

knapmannetje
Berichten: 515
Geregistreerd: 27-10-05

Re: neusnetje/doekje tegen verbranding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:39

Paardendrogist heeft ook een speciaal kapje voor het verbranden van de neus tegen te gaan. Werkt heel goed. Bevestig je aan het halster, het pollennetje is van ander materiaal gemaakt en laat denk ik gewoon uv straling door. Wat ik ook heb gebruikt zijn de gewone vliegen sliertjes en die onder aan mijn halster bevestigd en dan wel een stuk afknippen dat werkte ook heel goed. Succes ermee.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:19

Sunblocker? Bij de drogist? Kost wel wat, maar volgens mij helpt het wel..

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:23

er zijn ook bepaalde planten die het verbrande effect veroorzaken.
weet niet welke maar kijk het land eens na.
en bij gewoon verbranden insmeren met zonnebrand die water afstotend is anders spoelt het bij de eerste beste drink beurd weer weg.
en meestal pak ik factor 50 ofzo ze hoeven ja niet bruin te worden

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 00:23

Ik heb ook zo'n kapje van de paardendrogist. Wordt nat als ze drinkt, maar droogt ook wel weer snel. Je moet hem wel elke dag even schoonmaken, ik borstel hem even af met een harde borstel.
Nadeel is dat je paard dag en nacht een halster om moet...

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: neusnetje/doekje tegen verbranding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 07:48

ik ad ook z'on b*f lapje aan zijn halster, maar het watje durfde er niet meer mee te drinken , ik smeer met zwitsal factor 30, over het algemeen werken die doekjes prima.

ps niet smeren met vaseline, maak je de neus zacht, zonder beschermingsfactor, en dan worden de verbrandingen alleen maar erger.

Bonny95

Berichten: 633
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Lemelerveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:59

Dabo schreef:
Ik heb ook zo'n kapje van de paardendrogist. Wordt nat als ze drinkt, maar droogt ook wel weer snel. Je moet hem wel elke dag even schoonmaken, ik borstel hem even af met een harde borstel.
Nadeel is dat je paard dag en nacht een halster om moet...


Je kunt ook vliegenmaskers krijgen met een neusflap en dan hoeft je paard geen halster om. En deze beschermen ook zonnestralen

Afbeelding

ze zijn vanaf een c pony te krijgen en kosten 21.40 plus 3 euro verzendkosten. PB me maar als iemand intresse heeft.

Groetjes Sacha

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: neusnetje/doekje tegen verbranding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:10

Ik heb voor mijn haflinger ook het neuskapje van de paardendrogist, werkt tot nu toe heel goed (heb hem nu 4 dagen op) maar smeer hem ook 's avonds voordat ie terug de wei op gaat ook nog een keer in met factor 50
Ik haal het halster 's avonds af en sta 's ochtends om 7 uur weer in de wei om zn halster om te doen. Hij staat met nog 4 anderen en ben bang dat dat kapje anders echt niet lang leeft Je moet er wat voor overhebben maar beter dan zo'n verbrande neus waar die echt pijn aan heeft

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: neusnetje/doekje tegen verbranding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:19

met drinken wordt zo`n doekje snel nat maar met dit weer is het ook zo weer droog

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:25

Gewoon watervaste zonnebrand mijn paard zijn neus is bijna helemaal wit, of door de zon roze. Dus ik smeer er een flinke factor op die watervast is van een eigen merk drogist, en klaar.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30651
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:16

Mijn Haflinger loopt gewoon met een halster met daaraan een stukje spijkerstof. Niet te lang laten, net boven de neusgaten afknippen. En een goed aansluitend halster natuurlijk dat het niet kan zakken.
Dit veroorzaakt normaal geen problemen. Het lijkt erg kort, maar doordat als hij eet het erover hangt blijft de neus keurig zonnebrandvrij.

Wij hadden ook alles al met smeren geprobeerd. Watervaste sunblocker, maar het werkte niet. Daardoor is zelfs zijn hele neus ontstoken geraakt. Dit lapje werkt ideaal, nooit problemen meer.

FlynnlOver

Berichten: 1342
Geregistreerd: 21-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:38

Het neusje van mijn pony'tje is ook verbrand!
is nu flink aan het vervellen, heb er vandaag even zonnebrand opgesmeert. ik hoop dat het snel beter word, ik vind het ook niet fijn als ik verbrand!!