exceem deken, maar welke en waarom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

exceem deken, maar welke en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 18:25

oke, heb zelf al voor me 6 jaar een boett, ben er helemaal blij me, maar nu is hij toch echt gaar.
nu heb ik laast een pagony gekocht, wat een ruk deken zeg,
#krimpt in de zon
#maat valt kleiner dan normaal
#gespen zijn log en stijf
#sneller gaten in

nou ja 3x niks dus.

nou kan ik natuurlijk gewoon weer een boett kopen ( wat ik waarschijnlijk ook wel weer ga doen)
maar vroeg me af of jullie nog ervaringen hebben met andere merken
en dan bedoel ik vooal de goeie.

misschien kan hier dan een vast topic over gemaakt worden zodat we altijd alles op een rijtje hebben???

EvaSuzanne

Berichten: 822
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:29

Ik hoop dat dit topic niet gesloten wordt aangezien er zo'n verzameltopic bij medisch loopt, maar ik had zelf ook al vragen over die dekens (die in dat topic niet beantwoord worden). Werkt het echt en kun je die ook opgooien als een deel van de manen al weg is? Die Boett is veel duurder toch? Ik heb nu een Ivanhoe besteld maar weet niet of die ook echt werken...

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 18:35

boett is wel vrij duur ja, maar als je dan nu al ziet dat ik met de mijne bijna 6 jaar doe ( misschien omdat me paard hem ook heel laat)
en die pagony daar zat al een gat in na 1 dag. verder vind ik de pas voor ook ruk.
heb wel een ivanhoe hals deken daar ben ik ook wel tevreden mee.

antwoord op je vraag over de manen, ja als je paard nu al jeuk heeft en de manen afscheurd dan is dat natuurlijk niet over met de deken.
de kan is dat die dan ook stuk gaat met jeuken.
ik zou eerst proberen om het rustig te krijgen door middel van. eczema balsum of een ander goedje, voordat je de deken op doet

Ammy01

Berichten: 645
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: exceem deken, maar welke en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:43

Ik heb zowel de Pagony Eczema als de Boett.
De Boett is idd echt een paar klassen beter. Ik heb het model 2006.
De stof is sterker dan de Pagony en ook de sluitingen zijn veel degelijker en makkelijker te gebruiken.
En hij trekt ook niet zo naar achteren, dat doet de Pagony wel. Daardoor gaat hij heel strak zitten bij de schouders.

De Pagony is echter veeel goedkoper, dus voor mij een prima alternatief. Ik heb hem nu als reserve. Ik heb hem als eerste besteld, omdat ik eerst wilde testen hoe hij zou reageren op zo'n deken. Als ie dan kapot gaat dan heb je niet meteen 200 euri verknald...maar het ging prima en toen heb ik dus die Boett gekocht.

Ik heb eerst ook nog een Ivanhoe bodydeken besteld, maar die zijn er alleen in het bruin en zand. De bruine kleur vond ik veel te donker, en de stof was ook erg dik, dus dat leek me veel te warm..hij viel ook ontzettend groot vond ik. Het voordeel is wel dat die stof elastisch is, en dat leek me veel lekkerder zitten. Maar ja, omdat ie dus zo donker en dik was heb ik hem teruggestuurd. Maar verder leek me de kwaliteit wel goed. De zandkleurige leek me veel te licht voor een vos..heb je zo'n spookje in de wei staan...

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:15

Ik heb de Rambo.
Grootste nadeel is dat hij wit is, na een dag ziet hij er al niet meer uit dus ik moet elke drie dagen wassen om de vlekken er enigszins uit te krijgen.