IJslander en deken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

IJslander en deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 08:51

Heej,

Mijn ijslander staat het gehele jaar door 24/7 buiten. In de winter heeft ze een schuilplek. Maar nu zat ik te denken om haar een deken ofzo op te geven, maar weet niet of het wel zo verstandig is.
In de winter is ze dus sneller nat door haar dikke wintervacht en krijgt ze na het werk een fleecedeken op, als ze droog is gaat die af.
Maar ik denk als ik een goede regendeken e.d. ga kopen dat ze die nooit ophoud en dat hij s ochtends al af is.
Ze heeft altijd al zonder deken gestaan.
Ik ben benieuwd wie bij zijn ijslander ook een deken op doet, dat zullen er wel niet zoveel zijn.
Ik denk zelf ach ze kan zonder dekens, het is de natuur en dat ik haar dan meschien teveel ga verwennen, en denk ook niet dat ze het fijn vind om de helft van het jaar met die deken op te lopen.
Wie kan mij helpen of heeft meschien een oplossing?

groetjes Kimmy

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: IJslander en deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:52

Als ik buiten rijd kom ik soms langs een weitje waar een IJslander staat met en exzeem-deken om, maar dat bedoel je vast niet...?

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 12:05

Nee dat bedoel ik idd niet, in bedoel een de winter een goede winter/regen deken.

BleikjA

Berichten: 1372
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Drunen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:26

Sommige wedstrijd paarden hebben een deken om en sommige worden ook geschoren. Maar dat zijn paarden die echt moeten trainen. En die zullen savonds ook wel op stal staan. Ik weet niet of het uitmaakt of je paard een inloopstal heeft.

Ik denk niet dat je echt heel hard moet trainen, dus ik zou je paard niet met een deken om zetten.

Ik zet mijn ijslander niet onder een deken omdat ik niet hoef te trainen voor iets en ik vind het zo zielig dat ze het hele jaar door een deken om moet, want ze heeft eczeem dus ze staat s'omers ook al onder een deken.

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 11:32

Nee klopt ik heb niet echt trainingen BleikjA, maar heb toch iedere week een les en rijd of longeer iedere dag wel, ze heeft natuurlijk wel 1 keer in de week rust. Maar dan moet het af en toe maar wat minder in de winter denk ik.
Ik ga en kan haar niet op stal zetten, want daar word ze echt sjagie van, en ze trapt gewoon heel de stal kapot *ervaring*
bedankt!